Autor Wątek: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG  (Przeczytany 2638 razy)

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« dnia: Grudzień 07, 2015, 13:30:57 pm »
Witam serdecznie! mam pewien problem w Jagu s type 3.0 LPG manual przed liftem 2002 r, na wstepie zaznacze, ze przepustnice wymienilem. Jest TROSZKE lepiej ale dalej mnie skaczace obroty martwia. Przykladowo jade sobie na dwojce, rozpedzam go do 4-5 tys obrotow wrzucam sprzeglo (oczywiscie gaz puszczam) i obroty spadaja jedynie do 3 tys obrotow. tak jakby on widzial bieg neutralny na 3 tys. to samo jesli np. na piatce sobie jade, wrzucam "luz" zeby sie przetoczyc to obroty nie spadaja ponizej 3 tys, caly czas stoja w miejscyu na 3 tysiacach dopoki nie wrzuce biegu i nie puszcze sprzegla. jesli zas jade na luzie i sie zatrzymam, to obroty sa na 3 tysiacach, jak zatrzymam sie calkowicie to po 2-3 sekundach one wskacza na swoje miejsce (ponizej tysiaca obrotow). Po wymianie przepustnicy nawet odlaczylem auto z pradu na dluzszy czas, przejechalem 100 km na samej benzynie (slyszalem ze sie przepustnica sama adaptuje) i nic zupelnie sie nie zmienilo. Prosze o pomoc, ktos mial juz tak lub podobnie i moglby podsunac pare pomysow?

drugi problem to przycisk TRIP ktory nie dziala. Awaryjki normalnie sie uruchmiaja i te dwa przyciski po lewej (reset, clear) rowniez. Ale te trzy przyciski w srodku w ogole nie dzialaja (TRIP, mls/km, A/B). Wymienilem juz sam przycisk, ale dalej jest to samo. Co to moze byc? Czy musze rozbierac caly cocpit zeby ewntualnie dostac sie do tych kabli?


trzecie i ostatnie pytanie to spalanie. Ile powinien kotek spalac na trasie? Moja 3-litrowka wciaga ok. 18 litrow. Slyszalem ze powinna 13l gazu brac. Czy 18 to normalka? Dodam ze przy spokojnej jezdzie max 120km/h

pozdrawiam i prosze o info, uciesze sie z kazdej rady.

Offline sznyro

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 80
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2015, 16:22:25 pm »
3.  18 litrów na trasie przy jeździe do 120 to sporo za dużo, u mnie 3.0 2001r spalanie w takim trybie jazdy to około 14 litrów.
jaką masz instalacje zamontowaną ?
Jaguar 3.0 v6 2001r

mariners

  • Gość
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2015, 16:24:20 pm »
Ja mam 4 litrówke v8 i spalanie na trasie 11-12l przy 150km/h miasto wiadomo 18-20l
więc wydaje mi się że dużo Ci pali,
Na moje sprawdź pod kompem błędy, silniczek krokowy, sondy, kolektor ssacy - to pierwsze do sprawdzenia.

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2015, 16:26:27 pm »
sonda wiem ze jest do wymiany. a cos na te obroty mozna poradzic?

mariners

  • Gość
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2015, 16:39:41 pm »
No obroty to własnie też może być sonda, silniczek krokowy, też chyba w 3.0 kolektor ssący lubi robić problemy. Ale to niech wypowiedzą się Ci co mają 3 litrowego kociaka

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2015, 18:02:29 pm »
Też mam 3 litry w  manualu i lpg,co do obrotów sprawdz szczelność dolotu,ten silnik nie ma krokowca,3 tys obrotów to bardzo dużo sobie podnosi,obroty idą w góre jak sie auto toczy ale niewiele,dlatego pewnie takie spalanie,na autostradzie powyżej 150km/h manual mi pali 14 l,jazda miejsko wiejska ok 13...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2015, 18:09:02 pm »
3.0 w trasie do 120km/h łyka maxymalnie 12-12,5l LPG. Mój wciąga 11-11,5l, a mam automat, także tutaj wstępnie sondy do sprawdzenia oraz nieszczelności w kolektorze. Co do obrotów - nie ma tam żadnego silniczka krokowego, to nie polonez. Na pewno też nie sonda na to wpływa.

Wstępnie podłączyć trzeba kompa i sprawdzić jak procentowo prezentuje się położenie pedału gazu oraz obu czujników w przepustnicy, a właściwie to 4 (tam są takie potencjometry ze ścieżkami). To jest podzielone na 2 grupy. 1 grupa ma 2 te czujniki oraz 2 grupa ma 2. W 1 grupie powinny się zgadzać wartości, w drugiej również. Ale między grupami jest zawsze różnica wartości.

Do tego odczyt z przepływomierza oraz korekty paliwowe. Auto nie syczy przypadkiem przy mocnym dodaniu gazu lub odpuszczaniu?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Bluenote70

  • Gość
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2015, 18:10:05 pm »
Często przez nieszczelny dolot są często takie problemy, ja tak miałem niedawno.

JAG ma tak, ze jadąc i naciskając sprzęglo obroty nie spadną na 900 tylko będą powoli spadały zależnie od prędkości

Ja mam nowy GAZ z górnej półki i jeżdze po trójmieście. Średnio mam 17-18 spalanie LPG w 3L manualu przed liftem, czasami mniej, ale licze, ze pali 15-20. Nowe cewki i świece, pełna regulacja. Na trasie przy 120km/h pali mi 11-12 gazu. Miasto najmniej mi z 15 gazu wziął.


W 3L v6 spalanie gazu wygląda tak:



MIASTO KORKI I KTÓTKIE ODCINKI - 18-21 LPG
MIASTO BEZ KORKÓW DELIKTNIE - 16 LPG
MIASTO ŚREDNIE 17,5 LPG


100 kmh - 10L
110 kmh - 11L
120 kmh - 12L
130 kmh - 12,5L
140 kmh - 13L
150 kmh - 14L



Slyszałem kiedyś, ze najoptymalniejsza prędkość na trasie na ostatnim biegu dla silnika to przecięcie wykresu mocy i momentu, gdzie w jagu 3L jest przy 3600-3700 obotów. Ale może to być legenda. Czy ktoś to potwierdzi?


« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2015, 18:24:52 pm wysłana przez Bluenote70 »

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2015, 00:36:09 am »
przez nieszczelny dolot miales problemy ze spalaniem czy z obrotami?
on tak jakby sam mi przyspiesza do momentu az osiagnie 2.5 tysiecy przykladowo na 1 jak rusze i calkowicie puszcze sprzeglo i gaz to on jakby na sile dazy do 25 km/h nawet jak przyhamuje samym hamulcem do np. 10 km/h to on i tak przyspiesza samoczynnie do 25 km/h. z dwojka jest to samo tylko ze przyspiesza do 40 i na 40 juz sie toczy. a jak muy przyhamuje to on sam przyspiesza pozniej, jakby szukal obrotow neutralnych (czy cos takiego) :)

Online MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 779
  • JCPF Club Member
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2015, 10:54:23 am »
Z obrotami tak ma być. Jest to po to aby silnik przy zmianie biegu nie stracił momentu i oszczędzasz sprzęgło. Na początku to było dla mnie dziwne. A spalanie to może być wina techniki jazdy. Skoro dojeżdżasz do zatrzymania na luzie to nie dziw się że auto ci pali jak smok. Zwalniając dojeżdża się na biegu hamując silnikiem. Komputer nie podaje wtedy [paliwa /gazu/ albo podaje je w ograniczonej ilości. Ewentualnie ustawienie instalacji.
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2015, 12:09:55 pm »
Takiego podbicia spalania na luzie nie nabije. Zreszta to jest mit. Obecnie w ciężarowych nakazuja wręcz wyrzucać na luz bo wtedy siłą rozpędu i masy taki kloc przejedzie długa droge.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Online MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 779
  • JCPF Club Member
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2015, 13:34:59 pm »
Ale nie dojeżdżając do świateł, czy zjeżdżając z górki.
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z obrotami w Jagu S type 3.0 2002 przed liftem + LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2015, 13:41:03 pm »
Do świateł spoko można tylko odpowiednio wczesniej żeby pozniej nie hamować na chama. W nowych autach obecnie automaty tez maja funkcje żeglowania czyli wybijają na luz i fura sie toczy.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8