Autor Wątek: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?  (Przeczytany 2282 razy)

jarecky

  • Gość
Witam  ,moj XJR z 95' przechodzi kryzys(LPG) . Mianowicie 3dni temu po trasie 200km postawilem auto pod domem przerzuciłem na benzynke poniewaz chcialem zobaczyc jak schodzi z obrotów i czy jest roznica miedzy LPG ,a benzyną. Wrzucony na PB dałem mu do 6tys obrotów poniewaz chcialem obserwowac czy zejdzie szybko czy wolno z obrotów ale nie ważne.... Dałem do 6tys i nagle ugotowany: chmura dymu z pod machy ponieważ chlapnął płynem chłodnicznym na rozgrzany silnik i stąd para. Następnego dnia zalałem go płynem by sprawdzić gdzie jest wyciek. Powodem był gruby 21cm wąż za kompresorem prowadzący do pompy wody i bloku silnika. Dałem autko do mechanika ponieważ nie byłem w stanie dojsc do tej przyczyny oraz sam wymienić wąż...

Dzis 13 piątek (odbiór auta) : Przychodze do mechanika i końcowka składania kompresora,filtra powietrrza i przewodów obok,odpalamy ...
Auto odpalone i tona dymu i z pod machy i z rur wydechowych. Powód? zle podlaczone przewody wychodzace z bloku silnika 2x powietrze i 1x wodny. Zamienilismy kolejnosc ,auto odpalone wszystko ok .Pochodził 2min kazano zgasić i znow uruchomic i ZONK ... Auto rzyga z dołu płynem chłodniczym ,dodatkowo płyn dostaje się do silnika i kompresora. Jaka przyczyna? gdzie szukac problemu ?

Przyznam szczerze ,ze autem dojechalem do warsztatu o wlasnych siłach,trzymał temperature bo miał plyn w ukladzie i stad nie zagrzał sie ponownie.Gruby 21cm wąz wymieniony ,wszystko złozone ale auto jak juz wspomniałem rzyga płynem poprzez kompresor i boczne sciezki. W chwili obecnejj ok 19:00 spuscilismy caly plyn z chlodnicy by dokonczyc badania jutro. Szczerze mówiac obwinialem awarie pompy wody ,a teraz kompletne 0 ...

Gdy zadymił tak ze ewekuowalismy cały warsztat obwiniłem uszczelke pod głowicą jednakze potem auto normalnie odpaliło ( po przemienieniu przewodów 2x powietrze i 1x woda) . Podejrzewają takze przepustnice ponieważ płyn leci najprawdopodobniej z małej gardzieli.

Jakies rady , sugestie ?

Auto 1995r , 4.0 kompresor , LPG

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2015, 20:23:16 pm »
Oj chłopie, wykończysz ten samochód, zamieniłeś przewody przy przepustnicy i stąd cały problem.

XJ40, XJSC , XJR

jarecky

  • Gość
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2015, 20:36:18 pm »
Przewody juz są na swoim miejscu i to wina mechanika ze je zle powkładał poniewaz zmyliła go srednica wezy... To jest juz okej ,ale skad plyn w kompresorze itd ?

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2015, 21:22:14 pm »
Płyn zapewne nalał się przez wadliwe podłączenie przewodów ( podgrzewania przepustnicy).
Zdejmij obudowę filtra powietrza, a następnie odkręć korpus kompresora, którym wychodzi doładowane powietrza ( 4 śruby M6) górne łatwo dostępne, dwie dolne trudno, nawet bardzo.
Potem odessaj wodę z środka, wysusz .
I jeśli masz szczęście , to nie wykończyłeś tylnych łożysk kompresora.
Na emailu mas mój nr tel, zadzwoń jutro.
XJ40, XJSC , XJR

jarecky

  • Gość
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2015, 08:00:58 am »
Kurde niestety ale nie wyswietla mi sie Twoj numer kom... napisz prosze na Priv i podrzuć tam nr tel.

jarecky

  • Gość
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 28, 2016, 11:45:18 am »
Problem z głowy :) Podmienione były węze + jeden z nich podciekał.Wszystko nowe wraz z płenem i jest git . Dodatkowo nowa pompa wody przy okazji  :-clap

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.007
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2016, 08:59:03 am »
Ten sam waz niedawno, poszedl przy wyprzedzaniu, chmura jak przy samolocie przy biciu predkosci dzwieku. MASAKRA do wymiany  :-cry



4-5 godzin pracy, kolektor dolotowy i wszystko z tej strony do sciagniecia  :-cry
W swiecie wlascicieli Jaguarow znany blizej jako 'bastard hose'

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2016, 09:09:02 am »
... i nie ma potrzeby wyciągania kolektora ssącego, ja u siebie wymontowałem pompę wodną, zostawiłem tył pompy, poluzowałem opaskę od strony bloku ( z góry kolektora jest widoczna). Następnie tył pompy wraz z gumową rurą bez problemów wyciąga się w kierunku chłodnicy, wcześniej wymontowałem wentylatory, aby było więcej miejsca. Zamontowanie rury, dokładnie tak samo tylko w odwrotnej kolejności.

Wymieniałem również łożyska kompresora, wyjąłem kompresor bez wyciągania kolektora ssącego.


Jestem zwolennikiem maksymy, najpierw pomyśl, potem zrób, niestety większość mechaników, woli policzyć roboczogodziny i dłuugo robić, bo i tak zapłaci za to klient.
XJ40, XJSC , XJR

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.007
Odp: Jaguar XJR x300 płyn chłodniczy w silniku,w kompresorze i rzyganie CO ROBIC?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 30, 2016, 11:30:41 am »
Jeszcze jak jest wystarczajacy dostep do opaski z tylu to mozna myslec o wyciaganiu pompy, gorzej jak go nie ma. Zreszta wyciaganie paskow, pompy, wentylatorow. Pewnie w XJR ma sens, ale w zwyklej 300tce to juz lepiej odkrecic kolektor.
Obie metody przerobilem, zdecydowania mniej przeklinania bylo przy zdjetym kolektorze i przy tej metodzie zostane, jesli kiedys jeszcze bede musial to powtorzyc.