Witajcie !
Szukając nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, ale wielu z Was wspominało, że problemy z tym ustrojstwem przerabiało.
Błąd P0335 występował już tak naprawdę od kilku miechów, ale dopiero teraz osiągnął szczyt i unieruchomił koteczka. Silnik kręci ale nie łapie...
Wymontowałem czujnik położenia wału (ang. Crankshaft Position Sensor (CKP)):
- wizualnie ok, minimalnie oblepiony brudem,
- zmierzyłem jego rezystancję, wynik 353 Ohmy - wg biuletynu Jaguara który dopadłem w necie wartość ta powinna się mieścić w przedziale 305-395 Ohm w temperaturze 20°C - czyli ok,
- czujnik (wymontowany) podpiąłem pod woltomierz - indukuje napięcie rzędu 0,2-0,7 V AC - wg inf. z neta takie wartości mieszczą się w prawidłowym zakresie,
- sprawdziłem miernikiem ciągłość przewodu zerowego (ground) wiązki czujnika do masy - wynik prawidłowy.
Na tą chwilę nie mam innego egzemplarza czujnika żeby sprawdzić czy to faktycznie on jest problemem, a do sprawdzania przewodu sygnałowego wiązki czujnika nie chce mi się podchodzić bez wcześniejszej podmiany czujnika
I teraz mam pytanie, na moim czujniku jest taka sygnatura 1F 1E 6C315 AB (prod. Ford - jest znaczek), a czujniki znalezione na portalu aukcyjnym w większości mają oznaczenie 1F 1E 6C315
AA lub 1F 1
Z 6C315
AA lub 1F 1E 6C
915 AA. Niektórzy sprzedający podają informację, że nadają się one do wszystkich pojemności silników benzynowych w Iksach (2.1, 2.5, 3.0).
Czy potwierdzacie to ? Czy sygnatury na czujnikach nie mają większego znaczenia ?