Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Czas na zmiany, nadszedł lift!
Yoohas:
Opinie o Jaguarze na forum Jaguara nie są miarodajne. ;D
A określenie BMW e39 jako auta bezpłciowego to już karkołomny manewr :)
Masz w garści 250k zł. Idziesz do salonu Jaguara - i tak jak pisaliście - proponują Wam coś słabszego niż F10, w dodatku w astronomicznej cenie.
Skąd sukces pierwszego XJ? Rewelacyjny stosunek ceny do oferty. Te auta były tańsze niż S-klasse i to znacznie.
Obecnie z 250k zł w garści idę po solidne Audi A6. Sorry.
Dalej - masz 500k zł w garści. Możesz kupić nowego XJ zapewne nieźle wyposażonego. Uroda dyskusyjna, poziom techniki również. Idziesz po W222. Monumentalne auto, komfort absolutny. Miliony gadżetów (co z tego, że niepotrzebne? Są).
Niszowe marki mają cały czas problemy w segmencie premium. Tu decyduje jednak nie tylko obiektywna jakość. Saab się zwinął. Alfa ma problemy. Francuzi definitywnie wyszli z klasy wyższej-średniej. Lexus sobie radzi, Volvo też ale o podgryzaniu Niemców raczej nie ma mowy. Jaguar będzie miał problem.
Zauważmy też, że każdy duży producent ma szeroki asortyment. Kupisz sobie BMW 7 i dla Żony 1er. Albo X1, bo teraz kobitki muszą stać w korku w mieście terenówką.
Driv3rrrr:
Lexus wygrywa z Jagiem niestety technologią oraz super opinią wyrobioną w stanach. Obecnie to wygląda mniej więcej nawet w Polsce tak (mowa o furach luksusowych):
1. Merol/BMW
2. Audi
3. Porsche
4. Lexus
5. Jag
Volvo jeszcze póki co nie zaliczam do poziomu ww. marek. Miałem i definitywnie nie pasuje. Chociaż nowe XC90 ostro podgryza ale jeszcze to nie to.
Co do cen jakby Jag zszedł, a może bo nie oszukujmy się...bo ani dalej super technologii, szmerów bajerów itp to myślę, że rozwinąłby skrzydła. Lexus LS ma też przegiętą cenę. Dwa pakiety wyposażenia w LS600h...jeden za 500k z hakiem, drugi za ponad 600k z hakiem. Porównywalna hybryda w W222 kosztuje tyle samo na dobrym wypasie, a Lex z powodu wieku już nie ma polotu.
Chociaż czekam na nowego bo uwielbiam LS'y. Reszta to jakaś kpina z tymi śmiesznymi mocami. Jeszcze GS spoko ale to co odwalają z IS i w SUV'ach to olaboga.
Powiem więcej. Będąc w Dubaju 2x, częściej widuje się Rolls'a lub Bentleya niż Jaga. Sporo Beemek 7, S klas jeszcze więcej. A8 to samo jak Jag- ze świecą szukać ale zaś więcej niż Jagów XJ.
Co mnie też zajebiście dziwi. Porsche i Jag - wg. mnie można te marki śmiało postawić obok siebie w zakresie technologii, historii, komfortu (tutaj raczej więcej da Jag).
Wyszła Panamera - każdy mówił kaszalot, sraka na kołach, co oni zrobili....a teraz sam choruje na to auto i za każdym się oglądam nie gorzej niż za piękną kobietą. Jag XJ również jest piękny, najbardziej zadziorny z limuzyn i nie wiem czy to zgubiło projektantów czy co. Bo ktoś kupuje Porsche to wie od razu - to będzie porządna fura, z mega zawiechą i układem kierowniczym. Taka prawdziwa sportowa limuzyna. Natomiast Jaga chyba każdy myśli, że bedzie komfort - no i rozczarowuje się bo niemcy dają więcej i kupuje niemca.
Tak ja to widzę.
zbychuro:
No .... kolega yoohas nie czuje bluesa.I nie zrozumie tych którzy kochają jaga,nimo że może nie najpiekniejszy?najbardziej zaawansowany technologicznie,może awaryjny ale to JAGUAR !!!
Audi,beemek,merców jest na pęczki ,dobry jag to nadal rzadkość.Gdybym chciał auta popularnego poszedłbym do oszuścików z vw.Nie wszyscy chcą być jednym z tysięcy dosiadających niemieckich superaut tak to są dobre auta ale nie mają tego czegoś.Oczywiście to coś każdy może znależć w innym aucie i o to właśnie chodzi ! Tym się różnimy i niech tak zostanie.
Yoohas:
O, tototo.
Pierwsze XJ jeździły porządnie. W116 wtedy to był tapczan podpierający się klamkami na zakrętach. Jag był sportowy, zwinny, chętnie się go prowadziło. W zasadzie to było novum w tym segmencie.
Teraz? Jak chcesz luksusu to wiesz, do kogo uderzyć. Myślisz o Jaguarze bo chcesz trochę sportu? Też słabo. BMW, Audi, a ostatnio przecież do gry weszło Quattroporte w zbliżonej cenie. I wspomniana Panamera. Po co eksperymentować? Lepiej wziąć Porsche - wrażenia za kierownicą gwarantowane.
A jeśli zamiast XF-a można wziąć Ghibli?
Trzymam kciuki za Jaga, ale pieniędzy nie zarabia się na XK i F-type. Muszą wypuścić szybko 2 SUV-y.
--- Cytat: zbychuro w Listopad 01, 2015, 23:54:09 pm ---No .... kolega yoohas nie czuje bluesa.I nie zrozumie tych którzy kochają jaga,nimo że może nie najpiekniejszy?najbardziej zaawansowany technologicznie,może awaryjny ale to JAGUAR !!!
--- Koniec cytatu ---
;D
Zupełnie nie czuję bluesa. Masz rację.
Jedrzej:
Oto opinia moich ziomali z kasą, którzy jeżdżą dla zabawy terenówkami :
-"Forduar jest kundlem, i tak już zostanie, nie biorę, może to i ładne, ale dla TATY." i skoro taka opinia przyległa, to ciężka sprawa. Mnie osobiście już przestało się chcieć tłumaczyć... znikąd tego nie wzięli. A ja poproszę XF z silnikiem V8... hmmm....
Nawigacja
Idź do wersji pełnej