Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Sprężarka w supercharged

<< < (2/5) > >>

Hooyeman:
Zajechać kompresor jest naprawde ciężko, u mnie pomimo że rotory niewyglądają najlepiej, nadal pompuje bardzo dobrze i moc trzyma. Co do świstu, to może poprostu nie jesteś przyzwyczajony, u mnie też świszcze jak odkurzacz, wydaje mi się że tak ma być.  Przyczyny spadku mocy szukał gdzie indziej, gdyby się jednak okazało że to spreżarka, regeneracja jest dość prosta albo kupujesz gotowy kit do regeneracji, albo sam dobierasz wszystkie łożyszka, zalewasz olejem i koniec, jest to banalna konstrukcja i poza łożyskami nie ma się co psuć. Co do spalania nie wiem jak i gdzie jeździsz ale 18 to nic wielkiego przy normalnej jeździe.

Donkihot:

--- Cytat: Hooyeman w Wrzesień 02, 2015, 20:34:42 pm ---Zajechać kompresor jest naprawde ciężko

--- Koniec cytatu ---
To fakt, ale czas biegnie nieubłaganie a sam kompresor jest narażony da dużo szybsze zużycie niż silnik który go napędza.

--- Cytat: Hooyeman w Wrzesień 02, 2015, 20:34:42 pm --- jest to banalna konstrukcja i poza łożyskami nie ma się co psuć.

--- Koniec cytatu ---
Niestety i to stwierdzenie też jest błędne, jeśli weźmiemy pod uwagę że dwa rotory są zamknięte w eliptycznym cylindrze (o który ocierają) i współpracują ze sobą tworząc szczelne połączenie (okupione tarciem) to precyzja pasowania poszczególnych elementów jest nieporównywalnie większa niż jakakolwiek w silniku (pomijając panewki) zwłaszcza biorąc pod uwagę rozszerzalność cieplną współpracujących ze sobą elementów. To takie podstawy mechaniki precyzyjnej.  ;)

marti:

--- Cytuj ---Mi ostatnio polecono ten zakład: http://danmarbis.pl/
--- Koniec cytatu ---
dzięki Billbo za kontakt, szukam czegoś bliżej Warszawy, chociaż muszę przyznać że 24 miesiące gwarancji budzi moje spore zaufanie, odezwę się do nich, zobaczymy.


--- Cytuj ---ja osobiście wolałbym szukać dobrej używki.  Mrugnięcie
--- Koniec cytatu ---
problem polega na tym, że w tym kraju wszystkie sprzedawane używki są w idealnym stanie, a później już nie odbierają telefonu, a tutaj przy wymianie jest za dużo pracy, żeby się tak bawić na zasadzie wóz, albo przewóz


--- Cytuj ---Zajechać kompresor jest naprawde ciężko
--- Koniec cytatu ---
widać nie jest ciężko, albo ja mam dużo szczęścia


--- Cytuj ---Co do spalania nie wiem jak i gdzie jeździsz ale 18 to nic wielkiego przy normalnej jeździe
--- Koniec cytatu ---
hm... to w takim przypadku sam nie wiem czym Ty kolego jeździsz,  jeżeli 18l to dla Ciebie norma, bo dla mnie nie, mimo mojej ciężkiej nogi



Donkihot:
Marti, jak ogarniesz temat to napisz ile sobie policzyli za regenerację.

marti:
Zregenerowałem sprężarkę, wytrzymała jakieś 500 km, w trakcie jej poprawnej pracy, wogóle jej nie było słychać, tylko to bardzo przyjemne basowe bulgotanie V8, różnica w przyspieszeniu znacząca, i spalanie, przeczytałem tutaj wcześniej post o spalaniu x350, niektórzy piszą o spalaniu 18-20 litrów, a mi Jaguar przy deptaniu do spodu, aż jechał bokiem nie przekraczał 16L, nie wiem skąd takie rozbieżności, niestety wszystko wróciło do starej normy z przed regeneracji , czyli brak mocy, spalanie 17-22L, ale objawia się ta sytuacja tylko po konkretnym złapaniu temperatury przez silnik, hm... co facet który regenerował sprężarkę mógł zaniedbać, ewidentne sprężarka traci swoje właściwości po złapaniu temperatury, na zimnym silniku jest wszystko ok.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej