Autor Wątek: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?  (Przeczytany 6232 razy)

Arko

  • Gość
Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« dnia: Sierpień 14, 2015, 23:29:34 pm »
Witam, czy ktoś wie gdzie znajduje się moduł odpowiedzialny za podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, dmuchawy etc. w Jaguar X-Type 2.2 D? Podejrzewam, że jest uszkodzony w moim samochodzie.

Mam  ciągły pobór prądu około 14-15 amper. Po wyjęciu bezpieczników F14 i F15 (chyba grzanie tylnej szyby i lusterek) w kabinie samochodu, pobór  prądu natychmiastowo spada do około 0.8 amper. Po zdjęciu klem z  akumulatora, podłączeniu i włączeniu zapłonu, automatycznie odpala się  obieg wewnętrzny, dmuchawa pracuje zawsze na minimalnych obrotach i nie da się jej wyłączyć, pokazuje się błąd DSC na zegarach. Czy ktoś wie co może  być problemem? Front Control Module to dobry trop? Brat ma taki sam  model X-Type, dlatego planuję podmienić z jego modułem, tylko nie potrafię go znaleźć. Dodatkowo, alternator ładuje tylko 13.5V.

Pozdrawiam

Offline Sebko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2015, 22:01:55 pm »
Udało się nam znaleźć moduł komfortu (dla potomnych: jest w nogach pasażera, po prawej stronie, tuż nad sterownikiem silnika). Podmieniliśmy z moim modułem (ma identyczne numery) i niestety problem nadal jest nierozwiązany. Nadal u brata pokazuje 14-15 amper poboru prądu. Jak odłączamy bezpieczniki F14 i F15, to pobór spada do 0.15-0.17. To i tak nadal za dużo, bo u mnie jest książkowe 0.03.

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie teraz szukać usterki?

Ktoś może potwierdzić za co są odpowiedzialne bezpieczniki (te w środku auta) F14 i F15 w X-Type 2.2D 2006r.?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2015, 22:42:18 pm »
Są od grzania tylnej szybki i lusterek.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2015, 22:47:49 pm »
 a włącznik ogrzewania tylnej szyby sprawdziliscie?  :-bry
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Sebko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2015, 23:06:00 pm »
Są od grzania tylnej szybki i lusterek.
To krąg podejrzanych się zawęża :) Wie ktoś jaki moduł steruje grzaniem tylnej szyby i lusterek?

a włącznik ogrzewania tylnej szyby sprawdziliscie?  :-bry
A jak go sprawdzić? Ale nie wydaje mi się, żeby to był włącznik :) Z tego co wiem, to grzanie tylnej szyby automatycznie powinno się wyłączyć po 6 minutach, a lusterek po 3. W aucie brata pobór jest cały czas. Nawet na wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie żre prąd jak szalony (cały czas 14-15 amper). Jedna noc i po akumulatorze, więc musimy odpinać klemy...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2015, 23:45:00 pm »
Moze być zwara na włączniku i będzie żarło
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Sebko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2015, 23:52:08 pm »
Nawet na wyłączonym zapłonie?

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 15, 2015, 23:58:04 pm »
Wydaje mi się, że grzanie tylnej szyby i lusterek "obsługuje" jeden przekaźnik. Mogły skleić się styki. Wtedy nawet przy wyłączonym zapłonie będzie grzało.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Arko

  • Gość
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2015, 21:43:03 pm »
Podłączyłem sprzęt diagnostyczny i wyszły takie błędy:



Ktoś wie od czego mogą być te błędy?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2015, 22:10:37 pm »
Pierwszy jest zawsze jak diagnozujesz nie oryginalnym testerem.
Drugi to albo masz problem z pompa ABS lub zapowietrzony układ
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2015, 00:46:58 am »
P1000 w EEC-V (i/lub Delphi CRDi w wykonaniu Fordowskim) to "błąd" niedokończonej procedury po wykasowaniu błędów. Nawet IDS jak nie zrobisz pełnej procedury zostawi Ci P1000.

C1310 - zapala Ci się "DSC SYSTEM FAULT" czy nie?
Z reguły jest to uszkodzenie w bloku elektrozaworów w pompie ESP (częste w przypadku pomp 4X43-xxxxx-EB i -EC). Kwestia, czy jest to uszkodzenie elektroniki czy serwomotoru. Żeby było śmieszniej DELPHI DS150E (taaaa... już uwierzę, że to oryginał  ;D SN: 100251) wykrywa ten błąd, ale już JWDS (oryginalny tester Jaguara dla aut do 2005r.) nie pokazuje błędu, mimo, iż nie został on wykasowany.

Arko

  • Gość
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 18, 2015, 23:37:02 pm »
C1310 - zapala Ci się "DSC SYSTEM FAULT" czy nie?
Nie pojawia się.

Arko

  • Gość
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2015, 15:38:54 pm »
Winny okazał się czarny kabelek, który idzie od bezpieczników wewnątrz auta do modułu sterującego klimatyzacją. Powodował zwarcie.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2015, 16:27:41 pm »
a jak na to wpadłeś?
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Arko

  • Gość
Odp: Bardzo duży pobór prądu. Gdzie jest moduł komfortu?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2015, 16:34:52 pm »
a jak na to wpadłeś?
Oddałem auto do serwisu Jag-Car. Kosztowało mnie to 350zł, więc sporo. Ale najważniejsze, że działa :)