Autor Wątek: Mała ankieta  (Przeczytany 10705 razy)

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 13, 2015, 20:01:57 pm »
Z mojej strony EOT, bo tak będzie łatwiej ;-)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 17, 2015, 23:30:48 pm »
Z mojej strony EOT, bo tak będzie łatwiej ;-)

Ej no nie jest tak źle  - ani razu Cyberda  nie  napisal o gazie  do kuchenek  , nie  wspomniał też o wstydzie  i upadku prestiżu przy tankowaniu. Jak na LPG-sceptyka jest bardzo umiarkowany. Pozdrawiam oboje  dyskutantów :)

cyberda

  • Gość
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 18, 2015, 23:41:19 pm »
Nie byłem i nie jestem sceptykiem w temacie LPG - po prostu jestem realistą, a tankować LPG to żaden wstyd.
Mając LPG zawsze przeliczałem że i tak tyle zaoszczędzę że jak trzeba będzie wymienić silnik to go wymienię, a i tak kasa zostanie w kieszeni bo oszczędności w Polskich realiach są i były duże. Co by nie pisać większość silników nie jest projektowanych pod LPG. Oczywiście np. Citroen produkuje na rynek Holenderski samochody z fabrycznym LPG ale ich gniazda zaworowe są twardsze i posiadają inne oprogramowanie. Renault np. Laguna 2 posiada wszystko przygotowane pod LPG włącznie z miejscami na wtryski i miejscem na wlew pod klapką (wystarczy wypchnąć plastik) oraz implementacją LPG w komputerze (oczywiście normalne nie uruchomioną) jak i piktogramem LPG w zegarach - ale to wszystko działa w wersjach przygotowanych fabrycznie pod LPG.

Jak stwierdzę że ekonomicznie mi się opłaca założyć LPG to nie będę się zad tym zastanawiać i założę więc nie piszcie o sceptyźmie - piszcie o realiach.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 19, 2015, 09:51:33 am »
Rozumiem, aczkolwiek przyznam, że początkowo inaczej odebrałem Twoją wypowiedź. W każdym razie, mi żaden silnik od LPG nie padł, a zaoszczędzone pieniądze i tak wracają do samochodu np. w postaci części eksploatacyjnych. Silniki do X'ów i tak kosztują grosze, więc zysk z oszczędności jest większy niż koszt wymiany silnika :)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Bedek

  • Gość
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 20, 2015, 16:18:45 pm »
Coś napiszę ba też mam X-a z USA. Na początek jedna uwaga gość od którego go kupiłem sprowadził go z USA do Niemiec bo tam mieszkał i tam robił pierwszy "europejski" przegląd - mówił mu że tam w salonie zmienili mu coś w komputerze bo auta na USA są ustawione na paliwo o mniejszej ilości oktan więc zmienił na 95.
Teraz trochę o danych bo zmierzyłem wszystko co się dało 2 lata temu przy przebiegu coś ok 160 tyś było tak:

moc 198  KM momentu nie pamiętam ale jak znajdę wykres z hamowni to dopiszę.
przyspieszenie mierzone przez - gps oraz komputerem podłączonym do samochodu  najlepszy wynik : 7,6s najgorszy 8,1s - oczywiście do setki. Opony 205/55 16.
Prędkość max jaką udało się uzyskać to 232 km/h licznik w tym momencie pokazywał prawie 250km/h
Ogólnie autko bardzo chętnie rozpędza się do 225 km/h dalej trzeba trochę poczekać.
na ostatnim biegu przy 180 km/h ma 4000 obr.
Z ostatnich 50 tyś km - średnie spalanie w mieście 13,4 l/100km
średnie w trasie  9,2 l/100km

Autko to 2,5, 2003 rok jak już pisałem z USA. teraz ma 193 tys jak kupiłem miało 119tyś km. mam je od 2011r.
Na wszystko co napisałem mam potwierdzenia - wydruki, zdjęcia filmiki.
Nie ma i nigdy nie miał gazu ale jak bym wiedział że tyle ze mną zostanie to bym założył.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 20, 2015, 17:32:53 pm »
To pewnie przy tym gmeraniu w kompie wgrali mu europejski soft i wszystkie parametry pracy zmieniły się na Europę. Czyli blokada też została usunięta tym sposobem.
No to Ci się pofarciło. Ciekawe tylko czym kierował się ten Niemiec ściągając auto z USA i ile go skasowali za te zmiany w kompie?
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Bedek

  • Gość
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 21, 2015, 14:12:18 pm »
Ściągnął go ze stanów razem ze sobą jako mienie po prostu się przeprowadził. Jeżeli kogoś to interesuje to mogę do niego zadzwonić i wypytać co tak naprawdę się działo z tym kompem.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 11, 2015, 08:55:20 am »
Wracam do poruszonego w wątku tematu o preparacie X-Rain

To jest porażka po całości. Nie popełniejcie tego błędu. Ten srodek absolutnie nie nadaje się do użytku na szybę czołową. Może sprawdza się na bocznych w ten sposób, że rzeczywiście po jego zastosowaniu krople deszczu przy odpowiedniej szybkości same się usuwają z szyby. Jest to szczególnie widoczne zaraz po zastosowaniu preparatu. Być może na szybach bocznych ten efekt będzie się utrzymywał długo, ponieważ nie pracują tam wycieraczki.

Co się dzieje na szybie przedniej. Po zastosowaniu jest podobnie; krople zsuwają się do tyłu i w jakiś sposób prowadzi to do oczyszczania szyby. Nie wiem czy działa to również przy mocniejszych opadach, ale przy mały w zasadzie można uznać to za wystarczające. Natomiast gdy zacznie się używać wycieraczek (a jak są one w pozycji automatycznej tak jak w moim przypadku), to nie dość, że robi się taki tłusty film jakby olejowy na szybie, który pogarsza w znacznym stopniu widoczność, to wycieraczki pracują non stop nawet gdy przestanie padać lub mogłyby pracować dużo wolniej, a one pracują non stop. Dzieje się tak dlatego, że woda nie jest wcale usuwana tylko rozbija się na mniejsze kropelki, które cały czas zalegają na szybie. Nie dają się usunąć nawet przez dłuższy czas. To jest takie tłuste mazanie wycieraczek po szybie.

Pomimo, że zastosowałem ten preparat już kilka miesięcy temu dopiero teraz postanowiłem podzielić się uwagami z dwóch powodów. Po pierwsze w tym roku opadów było jak na lekarstwo, a po drugie myślałem, że to dość szybko się zetrze i będzie normalnie. Niestety wczoraj wracałem w deszczu tylko 30km wieczorem i był to istny koszmar. Przy dość wąskiej drodze jest non stop stres mijania aut z naprzeciwka - po prostu jedzie się prawie na ślepo. Mam tylko zadzieję, że uda się to jakoś zmyć z szyby, bo przy jesiennej pogodzie jazda z czymś takim musi zakończyć się bardzo źle. Zdecydowanie ODRADZAM eksperymenty z X-Rain
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 11, 2015, 11:11:17 am »
ale syf... a jak by tym karoserię popaprać, nie myła by się łatwiej? Myję czarnucha codziennie, w kółko poleruję, to by było fajne na zimę.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 11, 2015, 14:17:55 pm »
Na lakier sa woski i powłoki :)  Co do X-rain. Moim zdaniem błąd przy nakladaniu lub zle oczyszczona i nie odtluszczona szyba.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 11, 2015, 15:32:54 pm »
ten cały X-Rain przypomina trochę wosk właśnie
jak się nawoskuje to też krople wody inaczej się trzymają niż na suchym
Ale na karoserii to jest może i zaleta, a na szybie to porażka.

Podejrzewam, że na boczne szyby może to być całkiem sensowna sprawa...

Szybę dokładnie umyłem przed tym. Preparat nałożyłem dokładnie i dwa razy.

W swojej szybie mam sporo małych odprysków, które na pewno nie pomagają, ale bez jaj na pewno nie to jest główną przyczyną tych problemów.

To działa dobrze dopóki nie używa się wycieraczek, bo krople na tłustym podłożu są dość duże i zsuwają się już mniej więcej od ok. 60km/h samym przepływem powietrza. Ale w chwili uruchomienia wycieraczek jest źle. Wycieraczka rozciąga te duże krople na tysiące maleńkich i wcale ich nie usuwa (a przynajmniej spora część zostaje rozdrobniona na szybie). Wycieraczka nie zbiera wody do zera tak jak to ma miejsce przy suchej szybie, bo najzwyczajniej nie ma z nią kontaktu do zera. Tłusta powierzchnia sprawia, że pióro po prostu rozmazuje pozostałą wodę. Ot cała filozofia.
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2015, 21:09:35 pm wysłana przez Choina »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 11, 2015, 16:23:38 pm »
Hmmm to nie wiem. Ja swoje szyby napiwrniczam sonaxem brilliant shine detailer i nie mam problemów z mazaniem. Spróbuj pióra wymienić może :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 11, 2015, 19:47:25 pm »
zostanę na wosku karcher przemysłowym, do lakieru, a szyby po prostu zostawię czyste, pióra wymieniłem wczoraj na visse polskie chyba, tylko nie mam pojęcia jakie mają być, kupiłem dwie 550, bo takie były, i takie zakładam. szybę musze wymienić, juz się popsuła,  nie grzeje cała.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 11, 2015, 21:03:43 pm »
Chyba dobre kupiłeś z tego co pamiętam :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Mała ankieta
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 11, 2015, 21:14:58 pm »
jak cała nie grzeje to sprawdź zasilanie czy jest, przekaźniki dwa lewa i prawa strona bo jest podzielona na strony, cała to rzadko się popsuje
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM