Autor Wątek: Pytanie o Check Engine, kontrolkę błędu skrzyni, złącze antenowe  (Przeczytany 1756 razy)

windosek

  • Gość
Mam pytanie - czy xj40 posiada jakieś złącze ala OBD po za wyświetlaniem komunikatów błędów VCM ?

Mam dwa od święta pojawiające się komunikaty o błędach w postaci kontrolek.
1) przy jeździe ze stałą prękością 120-130km/h pojawia się check Engine (jazda na lpg) - nie dzieje się nic złego, auto jedzie jak jechało z kontrolką czy bez tak samo. po dłuższej jeździe często kontrolka zanika. VCM nie podaje żadnego błędu.

2) kontrolka błędu skrzyni i tryb awaryjny. Swego czasu pojawiała się notorycznie, wyciągnąłem komputer, kiedyś się do niego dostała woda, został wyczyszczony zamontowany i od 2 miesięcy było ok ( co prawda przy każdym ponownym rozruchu auta wszystkie kontrolki gasną a ta od tego błędu dopiero po odpaleniu auta gaśnie, nawet reset akumulatorem nie daje efektu) i wczoraj ni z tąd ni zowąd zajechałem na stacje benzynową, zatankowałem ruszam dalej i bład został tryb awaryjny. Wyłączyłem auto włączyłem od nowa już było ok. VCM znowu nic nie pokazuje.

3) Czy drut antenowy ma jakąś specjalną końcówkę która wchodzi w automatyczną antenę? czy jest tak sobie po prostu wsadzony w środek  (metalowy otwór przy bacie antenowym) i przyczepiony tą gumeczką ?

Jak mogę zdiagnozować co dolega i gdzie ? Naprawdę bardzo dziękuję za pomoc bo to trochę frustrujące czasami ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2015, 22:57:30 pm wysłana przez windosek »

Offline Cubae

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Pytanie o Check Engine, kontrolkę błędu skrzyni, złącze antenowe
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2015, 23:09:41 pm »
co do pytania 1 to pewnie sonda lambda, odpowiada za sygnal do komputera jaka ma być mieszanka paliwa i powietrza, czesto przy LPG pokazuje sie blad sondy, jesli jazda jest bez zmian, czyli nawet nie pobiera wiecej paliwa, a w takich momentach nie odczujesz, mozna zastosowac emulator sondy, wdl rozmiaru gwintu mozna zamowic na allegro, z 40 zł z wysylka i wkreca sie go w uklad wydechowy w miejsce sondy i na niego sonde ( sygnal bedzie podobny, roznicy nie odczujesz ale nie bedzie bledu, czyli bezpieczne oszukanie komputera i mniej kosztowne niz wymiana sondy)- jesli to wina sondy oczywiscie.

co do pytania 2- sterownik skrzyni biegów ( jesli o tym mowimy?) wyslal bym do sprawdzenia firmie ktora takie sterowniki naprawia, wdl typu skrzyni.
Pozdrawiam