Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

hamulce xj40

<< < (2/2)

XJSC:
Skoro uszkodzenie pojawia się losowo, warto wyczyścić styki wtyczki elektrozaworów i modułu abs.
Ze względu na delikatną 25 letnią  materię nie  używaj środków typu WD 40 , polecam KONTAKT 60 , 61 i WL
http://multisort.pl/product/Preparat-Kontakt-60-do-czyszczenia-stykow-200ml,3253.html
Moduł ABS rozkręć i zobacz czy pomiędzy gniazdem, a płytką nie ma zimnych lutów.
Styki we wtyczce elektrozaworów delikatnie podegnij, aby dociskały z większą siłą, zmień uszczelkę.

niewaskieauto:
a serwo i zawór na przewodzie podciśnienia sprawdzałeś

iroc5.7:
elektrozawory odłączyłem, tzn. odpiąłem wtyczkę, (przewód do tyłu do nivo jest już odłączony, do pompy i do zbiorniczka są przewody), nie ma żadnej różnicy niestety, elektrozawory czy odpięte, czy podpięte to i tak raz jest twardy pedał, raz dobry, z tą różnicą, że na odpiętych nie działa abs, na podpiętych działa. Tak więc poszukam modułu abs, gdzie to jest, przy pompie hamulcowej, czy gdzieś też indziej? i zobaczę co tam można zrobić oraz tego podciśnienia serwa, czego też jeszcze nie zlokalizowałem (to jest w każdym modelu, czy nie?) skąd się bierze podciśnienie, z kolektora ssącego, jak w każdym aucie, czy skąd indziej?

wydaje mi się teoretycznie, że dla kogoś znającego układ zdiagnozowanie w czym tkwi problem powinno być banalnie łatwe, tylko nie wiem czy ja jasno go opisałem,
zasadnicze pytanie: Dlaczego raz jest twardy pedał, a raz miękki. Co jest za to odpowiedzialne w układzie, żeby był miękki pedał?
W "zwykłym" aucie to wspomaganie hamulca  tzw. serwo czyli puszka z gumową membramą i przewodem podciśnieniowym podłączonym do kolektora ssącego, problem w tym, że u mnie nic podobnego nie mogę zlokalizować. Gdzie jest to serwo, przewód i zawór?

iroc5.7:
Wygląda na to że mam model bez serwa, a za wspomaganie hamulca odpowiada pompa z przodu auta, ta od nivo. Wspomaganie raz jest dobre, raz nie, czyli gdzie szukać przyczyn?

iroc5.7:
I ta sama pompa napędza u mnie wspomaganie kierownicy, jest tylko jeden zbiornik na płyn i wszystko podłączone do tej pompy, wspomaganie działa bez zarzutu. Przyczynę obstawiał bym pomiędzy pompą wysokiego ciśnienia a pompą hamulcową, ew. w pompie hamulcowej lub między pompą hamulcową a zaciskami hamulca, bo gdy pojawi się twardy pedał to też zawsze auto ściąga mocno w pierwszej fazie hamowania i to raz w prawo, raz w lewo tak jakby ciśnienie płynu hamulcowego z nierównomierną siłą było podawane na zaciski. w czasie gdy pedał jest normalny tzn. miękki auto nie ściąga, można hamować nie trzymając kierownicy nawet.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej