Autor Wątek: x type 2002 . 2.1 v6 blad p0420  (Przeczytany 4394 razy)

mardan-x-type

  • Gość
x type 2002 . 2.1 v6 blad p0420
« dnia: Kwiecień 21, 2016, 12:53:18 pm »
Witam.
na poczatek. chcialbym sie przywitac.
 od niedawna jestem wlascicielem  x type
 silnik 2.1 v6 o przebiegu 92 ty smil.
kupilem z problemem misfire.
okazalo sie ze woda stala w miejscu gdzie sa cewki zaplonowe.  cewki i swiece oczywiscie wymienilem i kotek ozyl.
niestety pokazal sie check engine i blad  p0420
silnik chodzi idealnie rowno itp. po wykasowaniu bledu   nie ma  zasady kiedy wroci. raz po 20 milach raz po 200
 w opisie problemu znalazlem
power auxiliary  emission controls bank1
engine running at sdeady highway  conditions for 5 minute in close loop, then pcm detected that the rear ho2s swith rate was too high
 teraz pytanie, co robic?

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: x type 2002 . 2.1 v6 blad p0420
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2016, 11:26:14 am »
Hmm traktuj go dobrym paliwem, wlej jakis  cataclean.  Jesli nie  pomoże,  to masz do wyboru:
1.tzw  emulator sondy lambda czyli w  praktyce  tulejke do wkrecenie razem z  sondą (polecana opcja bo najtansza)
2.wymiane  sondy lambda - niekoniecznie pomoże, ale nie mozna  wykluczyc  ze  to problem sondy. TYLKO DENSO ZALECANE!
3.wymiane  katalizatora. Cena  nowego jest wzięta  z  groty nestle , zamienników  brak - zostaje  uzywany

Powodzenia!

PS. auto musialo dlugo jezdzic z przerwami w zapłonie. Niespalone paliwo idzie w wydech i dopala się w katalizatorze - stad  problemy

mardan-x-type

  • Gość
Odp: x type 2002 . 2.1 v6 blad p0420
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2016, 11:48:43 am »
wita. dziekuje za odpowiedz.
dolalem do paliwa srodek o nazwie k44
zobaczymy co wyjdzie po wyjezdzeniu zbiornika.
mam nadzieje ze mu przejdzie, jak nie bede nadal kombinowal

Offline gienekwichura

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: x type 2002 . 2.1 v6 blad p0420
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2017, 10:21:51 am »
Witam serdecznie forumowiczów. Moje pierwsze słowa tu na forum.

Przegrzebałem angielskojęzyczne tematy i P0420 to mniej więcej jak "niewydolność katalizatora".
Czyli zbyt dużo 02 w spalinach. Dotyczy to 2,1 V6 2,5 V6 i 3,0v6
Mogą się złożyc na niego różne czynniki:

1. Fałszywe powietrze w kolektorze ssącym (zbyt uboga mieszanka i dużo 02 w spalinach).
2. Uszkodzony wtryskiwacz ( ale wtedy dymi)
3. Cewki zapłonowe (nierówno chodzi|)
4. Świece zapłonowe.
5. Uszkodzony sam katalizator.

Ja osobiście w moim 2,5V6 4x4 zacząłem od punktu 1. i znalazłem lewe powietrze
na przepustnicach zmiennej fazy dolotu (C2S42607). Syczało aż miło na jałowym.
Tam jest taki o-ring o numerze C2S40669. w praktyce to oring fi60x3,5 - 2 sztuki.
Wymieniłem obydwa i częściowo pomogło- silnik idealnie równo chodzi. Polecam też zaglądnąć do rurki
od odmy do kolektora ssąceg- czesto się przeciera. Tłumaczy to też dlaczego koledze mardan-x-type
po wymianie oleju pojawił się problem. Stary olej ma większą skłonność do wydzielania oparów, które
smarując PRZEPUSTNICE również zatykają nieszczelności.  Niektórym anglojęzycznym forumowiczom
zapach oleju pojawiał się w kabinie po ostrym dodaniu gazu ( pęknięcie rurki odmy lub wspomniane oringi)



Przy wymianie świec należy pamiętać o sprawdzeniu cewek ale i przewodów (w 2,5 V6 są zbyt blisko głowicy
i izolacja ulega uszkodzeniu).

Ale moim zdaniem najważniejsze przy wymianie świec jest podniesienie kolektora i wymianie uszczelek <XR843536>
Chyba największe prawdopodobieństwo pojawienia się lewego powietrza.



Natomiast w moim kociaku problem się pogłębia do tego stopnia , że kotek przestaje mruczeć i ryczeć.
Dzieje się to sporadycznie ale wyraźnie. Prawdopodobnie przytkany wydech i pewnie dojdę do punktu numer 5.

Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeżeli ktoś miał podobny problem.
 Pozdrawiam