Autor Wątek: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)  (Przeczytany 5713 razy)

smola123

  • Gość
X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« dnia: Czerwiec 07, 2015, 21:18:42 pm »
Witam, mam następujący problem z moim kociakiem. Gdy silnik się dogrzeje porządnie następuje odcinka zapłonu przy 3000rpm, po podłączeniu do komputera widzę nast błędy :

-Zbyt uboga mieszanka (zespół 1)
-Zbyt uboga mieszanka (zespół 2)
-Efektywność katalizatora poniżej progu banku 1

Mechanik powiedział żeby wyciąć katalizator a w sonde wkręcić jakąś tulejkę. Czy jest w ogóle możliwość wycinki katalizatora bez żadnych większych przeróbek w x type ? i czy problem z odcinką przy 3 tyś występuje przez zapchany katalizator ?

Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2015, 21:29:49 pm »
Witam, mam następujący problem z moim kociakiem. Gdy silnik się dogrzeje porządnie następuje odcinka zapłonu przy 3000rpm, po podłączeniu do komputera widzę nast błędy :

-Zbyt uboga mieszanka (zespół 1)
-Zbyt uboga mieszanka (zespół 2)
-Efektywność katalizatora poniżej progu banku 1

Mechanik powiedział żeby wyciąć katalizator a w sonde wkręcić jakąś tulejkę. Czy jest w ogóle możliwość wycinki katalizatora bez żadnych większych przeróbek w x type ? i czy problem z odcinką przy 3 tyś występuje przez zapchany katalizator ?
Odczytaj błędy w trakcie trwania trybu awaryjnego. Bo powyższe błędy raczej nie powinny wywoływać trybu awaryjnego. Masz tam LPG?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

smola123

  • Gość
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2015, 22:19:22 pm »
Mam LPG, ale na benzynie jest dokładnie to samo, a tryb awaryjny się nie załącza sęk w tym (bynajmniej nie wyskakuje kontrolka na desce rozdzielczej) a te błędy były sprawdzane w trakcie gdy kociak "dławił się" przy 3 tyś.  :- pojecia

Mechanik który mi to wszystko sprawdzał naprawdę zna się na rzeczy, ludzie do niego przyprowadzają samochody z autoryzowanych serwisów bo nie mogą sobie poradzić z automatami i stwierdził, że to nie jest na pewno wina skrzyni bo tryb awaryjny w niej to jest tylko 3 bieg i wsteczny, poza tym nie pokazuje się żadna kontrolka od trybu awaryjnego skrzyni
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2015, 22:24:35 pm wysłana przez Choina »

Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2015, 22:52:10 pm »
Mam LPG, ale na benzynie jest dokładnie to samo, a tryb awaryjny się nie załącza sęk w tym (bynajmniej nie wyskakuje kontrolka na desce rozdzielczej) a te błędy były sprawdzane w trakcie gdy kociak "dławił się" przy 3 tyś.  :- pojecia

Mechanik który mi to wszystko sprawdzał naprawdę zna się na rzeczy, ludzie do niego przyprowadzają samochody z autoryzowanych serwisów bo nie mogą sobie poradzić z automatami i stwierdził, że to nie jest na pewno wina skrzyni bo tryb awaryjny w niej to jest tylko 3 bieg i wsteczny, poza tym nie pokazuje się żadna kontrolka od trybu awaryjnego skrzyni
Skoro masz błędy mieszanki to sprawdź sondy, bo może one nie pracują poprawnie. Ja miałem problem z katalizatorem, ale nie miałem błędów mieszanki, tylko wypadanie zapłonów na 1,3,5.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

smola123

  • Gość
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 07, 2015, 22:54:35 pm »
Wypadanie zapłonów tez było, ale była to wina nie szczelnego dolotu i starych świec. Spróbowałbym z tym katalizatorem bo gdzieś czytałem, że to częsty problem właśnie z odcinką przy  3 tyś. Tylko czy jego da się w ogóle wyciąć i zastąpić jakąś np. strumienicą bo koszta nowego kata mnie przerastają szczerze mówiąc :)

kurak22

  • Gość
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2015, 10:53:24 am »
sam uszkodzony kat nie daje efektu blokady do 3tyś.
Najpierw jechać sprawdzić lpg po korektach odczytanych z obd. przy okazji zobaczyć sondy. To auto jest dość czułe na złe korekty(max 30% i mamy blokadę), a z innej beczki, ostatnio poprawiałem 2.0t renault i tam korekty były w granicach 70% :-hehe auto kichało ale blokad i dyskoteki nie było  :-R
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2015, 10:59:41 am wysłana przez kurak22 »

Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2015, 20:52:25 pm »
sam uszkodzony kat nie daje efektu blokady do 3tyś.
Najpierw jechać sprawdzić lpg po korektach odczytanych z obd. przy okazji zobaczyć sondy. To auto jest dość czułe na złe korekty(max 30% i mamy blokadę), a z innej beczki, ostatnio poprawiałem 2.0t renault i tam korekty były w granicach 70% :-hehe auto kichało ale blokad i dyskoteki nie było  :-R
Zależy co rozumiesz pod pojęciem uszkodzony kat. Czy uszkodzony w sensie zużyty, czy rozsypany.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

kurak22

  • Gość
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2015, 08:42:54 am »
a co rozumiesz przez rozsypany? :D twój przypadek? łatwiej jest sprawdzić lpg po korektach niż rozbierać fizycznie auto... :-W bo mi śmierdzi gazownią. Po sprawdzeniu tego, zaczynał bym grzebać dalej.
u mnie pali się non stop kat i smiga normalnie(więc raczej zużyty), kiedyś się za to zabiorę ale wyskoczyła mi teraz siatka wydechu, uszczelniacz skrzyni rozdzielczej, lakiernik i jakaś tuleja  w prawym kole  :-clap
I tu chyba skończy się etap ogarniania mojego typka  :-super
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2015, 08:59:27 am wysłana przez kurak22 »

Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2015, 17:06:18 pm »
a co rozumiesz przez rozsypany? :D twój przypadek? łatwiej jest sprawdzić lpg po korektach niż rozbierać fizycznie auto... :-W bo mi śmierdzi gazownią. Po sprawdzeniu tego, zaczynał bym grzebać dalej.
u mnie pali się non stop kat i smiga normalnie(więc raczej zużyty), kiedyś się za to zabiorę ale wyskoczyła mi teraz siatka wydechu, uszczelniacz skrzyni rozdzielczej, lakiernik i jakaś tuleja  w prawym kole  :-clap
I tu chyba skończy się etap ogarniania mojego typka  :-super
Tak, rozsypany to taki fizycznie rozsypany jak u mnie, zatykający wydech.
Generalnie ja bym zaczął w kolegi przypadku od ogarnięcia błędów od sond, bo albo one nie żyją albo ma mega źle wystrojoną instalację lpg i rozwalone korekty długoterminowe przez to, co skutkuje również błędami na benzynie.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 10, 2015, 17:35:20 pm »
ja bym sprawdzil lpg. tak jak  wyzej napisal poprzednik przy zapchanym katalizatorze masz wypadanie zaplonow i zamulenie auta.
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

smola123

  • Gość
Odp: X-type 2.5 problem z katalizatorem (?)
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 14, 2015, 23:32:29 pm »
Czyli, że przyczyną tego że ten silnik odcina i na benzynie i na lpg może być właśnie lpg i sondy ?