Autor Wątek: Gasnie po szybkiej zmianie z D na R  (Przeczytany 2426 razy)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Gasnie po szybkiej zmianie z D na R
« dnia: Maj 30, 2015, 12:59:21 pm »
Hej,

Czy ktos z Was borykal sie z problemem opisanym w temacie? Gdy auto odpalam na zimno i manewruje nie ma zadnego problemu. Sytuacja zmienia sie gdy juz troche pojezdze i chce zaparkowac tylem.
Jesli po zatrzymaniu szybko wrzuce z D na R i zaczne krecic kierownicą to spadaja obroty i auto gasnie. Jesli ten sam manewr wykonam bez krecenia kierownica tylko odczekaniu 1-2s obroty spadaja i po chwili sie podnosza do wlasciwego poziomu i normalnie moge cofac bez zadnego problemu. Zaznaczam ze olej w skrzyni jest czysty i wymieniany regularnie. Sama skrzynia pracuje prawidlowo wiec ją wykluczam.
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Gasnie po szybkiej zmianie z D na R
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2015, 15:04:11 pm »
Sa dwie mozliwosci wedlug mnie, brudna przepustnica lub 'kulejacy' przeplywomierz. W obu przypadkach efektem bedzie przygasanie.

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Gasnie po szybkiej zmianie z D na R
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2015, 15:56:56 pm »
Zauwazylem ze czasami faluja obroty. Moze to faktycznie brudna przepustnica lub walniety przeplywomierz. Sprawdze dzieki!

Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzalem na rozgrzanej skrzyni (po przejechaniu kilkunastu km w miescie) na wlaczonym silniku i P.
Wyglada na to ze mam za malo oleju. 1 cm ponizej granicy "HOT".  Ile litrow oleju powinienem dolac?
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Donkihot

  • Gość
Odp: Gasnie po szybkiej zmianie z D na R
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2015, 07:31:56 am »
Cześć Norbert, nie wiem czy Twój problem dotyczy tego Xa czy 300 (które masz w stopce)?
Jak X300 to może być jeszcze zabrudzony silniczek krokowy, robi się leniwy i nie nadąża utrzymywać obrotów (wyczyścić)
A z tego co mówił mój znajomy mechanik może być (choć nie we wszystkich występuje) taki sprytny czujnik w maglownicy, który ma za zadanie dać sygnał do komputera jak poruszysz kierownicą że będzie większe obciążenie  silnika bo pompa wspomagania zacznie sprężać olej. Wtedy silnik musi podnieść sobie obroty, kierowca tego nie odczuwa bo dzieje się to w ułamku sekundy a samo podwyższenie obrotów jest praktycznie nie mierzalne bo cały czas silnik krokowy utrzymuje zadane wolne obroty. Warto jeszcze sprawdzić świece zapłonowe.
Co do oleju w skrzyni, to poziom o którym Wspomniałeś nie ma wpływu na pracę silnika, a ilość potrzebna do dolania to metodą małych dolewek i sprawdzania. Na litry czy setki nikt Ci nie podpowie (bo nikt tego nie mierzył)
Dolewaj po setce i sprawdzaj.  ;)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Gasnie po szybkiej zmianie z D na R
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2015, 18:51:10 pm »
Hej. Sprawa dotyczy x300 :)

Olej juz dolany - brakowalo jakies 400ml. Mam wrazenie ze poprawilo to troche sytuacje. Mam juz stare swiece i cewki bo delikatnie zaplony wypadaja moze to byc tez przez to.
Raz mi zamuli obroty a raz nie. jak bede zabieral sie za silnik to sprawdze to co wspomnieliscie i wszystko bedzie jasne :)
========================
By³ Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => By³ Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Mo¿e XK? :)

Donkihot

  • Gość
Odp: Gasnie po szybkiej zmianie z D na R
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2015, 19:22:40 pm »
Hej. Sprawa dotyczy x300 :)

Olej juz dolany - brakowalo jakies 400ml. Mam wrazenie ze poprawilo to troche sytuacje. Mam juz stare swiece i cewki bo delikatnie zaplony wypadaja moze to byc tez przez to
Też ale nie nie koniecznie, nie znam jeszcze Jaguara ale zdarzało mi się w innych samochodach że przyczyną wypadających zapłonów był brudny czujnik płożenia wału, wystarczało zdemontować i umyć w benzynie oczyszczonej (ekstrakcyjnej) warto go dokładnie obejrzeć czy nie ma mikro pęknięć bo wtedy do wymiany.
A skoro będziesz dłubał przy silniku, to jak wykręcisz świece sprawdź ciśnienie sprężania. Jak któryś cylinder będzie miał sporo niższe ciśnienie to powtórz pomiar z próbą olejową. Zdarza się że w takiej sytuacji też wypadają zapłony, a próba olejowa pozwoli stwierdzić czy to zużyte pierścienie czy nadpalone zawory. Chociaż lepiej żeby to była wina świec czy jakiegoś czujnika  ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2015, 19:33:33 pm wysłana przez Donkihot »