Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

2 pytania - silnik 3.0 D i automat

(1/2) > >>

Berdzag:
Witam, bez bzdurnych wstepow, sorki, nowy na forum.                                                                         
Nie wiem, czy kupie Jaguara, mam burze pomyslow w glowie.
Mam pytanie do Was, a w zasadzie dwa pytania .
3.0 Diesel, 211 KM, ...... 241 KM , rozumie, ze chodzi o date produkcji auta i jakies tam modernizacje, ale od czego to zalezy, jezeli chodzi o rocznik 2010 do gory.
Mysle o kupnie HF z rocznika 2010, i tu jest dylemat z silnikami 3.0 Diesel, a mianowicie by!y 211KM, 241 KM i 275 KM
W sumie na mocy az tak mi nie zalezy, ale chcialbym poznac roznice pomiedzy tymi silnikami, zauwazylem, ze 211 KM sa z poczatku 2010 roku, a 241 KM sa z pozniejszych miesiecy produkcji, czy to sie wiaze z jakas modernizacja silnika ? Jaki polecacie ? Czym sie roznia, tylko mapa, czy czyms innym. Silnik 275 KM , to automatycznie oznacza wersje " S ", czy nie.
Czym te trzy silniki sie roznia w budowie, czy tylko wgrana mapa ?
Czytam to forum od trzech dni i nie znalazlem tematu odnosnie problemow z tymi silnikami, czy sa tak dobre, ze nawet po 200 tys. km nie sprawiaja problemow, prosze odpiszcie cos o typowych problemach w tych silnikach.

Czy kazdy z tych silnikow ma 2 turbiny ?

Drugie pytanie, ASB, byly niby 6 i 8 biegowe. Od czego to zalezalo i przedewszystkim jak sie sprawuja te skrzynie, ZF byly obie, czy nie i jak z ich zywotnoscia i przebiegami. Prosze o informacje.

rmazurek:
Witaj.
Przyznam ze szukajac nie spotkalem sie z 3.0d z 211 km.
Wydaje mi sie ze wersja 211 miala rtlko jedna turbine, natomiast 241 i273 byly z dwoma. Jesli chodzi o roznice pomiedzy 241 i 273 to sa na pewno inne wtryski.

Wersja "s" to silnik 273km.

Jesli chodzi o problemy to o ile o silnik dbasz to takowych byc nie powinno - jak w kazdym innym aucie. Jednakze biorac pod uwage fakt ze auto bedzie uzywane i najprawdopodobniej sprowadzone to lepiej sprawdz je 3 razy...

Jesli chodzi o skrzynie to przedlifty maja 6 biegow natomiast polifty 8 (11MY chyba zaczely sie polifty)

Ja mam przedlifta z koncowki produkcji i mam 6 biegow. Planuje w tym roku podczas serwisu wymienic tez olej w automacie -profilaktycznie. przebieg mam w tej chwili 50 tys mil (okolo 80tys km).
Auto jest tez po remapie - ze standardowych 241 km do 273.  Spalanie spadlo o okolo 1l/100 km po remapie. Jadac normalnie po autostradzie zchodze do 5.5l /100.

Amator ze hey:

--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am ---Mysle o kupnie HF z rocznika 2010, i tu jest dylemat z silnikami 3.0 Diesel, a mianowicie by!y 211KM, 241 KM i 275 KM
W sumie na mocy az tak mi nie zalezy, ale chcialbym poznac roznice pomiedzy tymi silnikami, zauwazylem, ze 211 KM sa z poczatku 2010 roku, a 241 KM sa z pozniejszych miesiecy produkcji, czy to sie wiaze z jakas modernizacja silnika ? Jaki polecacie ? Czym sie roznia, tylko mapa, czy czyms innym.
--- Koniec cytatu ---

Silniki 3.0D generalnie co do budowy są identyczne jata w jotę, a więc V6 i bi-turbo, tj. główna duża ze zmienną geometrią i mała załączana pow. 2600 RPM.
Jedyna różnica to większe/wydajniejsze wytryski w wersji 275 KM.

Jeżęli planujesz zawirusować kociaka, to wybór jest pomiędzy wersją S i resztą, bo 211 i 241 po wirusie mają takie same parametry i spokojnie tj. bezpiecznie mozna z nich wykrzesać ok 280 KM.
"S" po zabiegu na luzie >300 KM.


--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am ---Silnik 275 KM , to automatycznie oznacza wersje " S ", czy nie.
--- Koniec cytatu ---

Tak.


--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am ---Czym te trzy silniki sie roznia w budowie, czy tylko wgrana mapa ?
--- Koniec cytatu ---

211 i 241 KM tylko i wyłącznie mapa


--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am ---
Czytam to forum od trzech dni i nie znalazlem tematu odnosnie problemow z tymi silnikami, czy sa tak dobre, ze nawet po 200 tys. km nie sprawiaja problemow, prosze odpiszcie cos o typowych problemach w tych silnikach.
--- Koniec cytatu ---

Jak dbasz tak masz – najczęstsze problemy to przekręcone panewki na wale


--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am ---Czy kazdy z tych silnikow ma 2 turbiny ?
--- Koniec cytatu ---

Tak – patrz powyżej


--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am ---Drugie pytanie, ASB, byly niby 6 i 8 biegowe. Od czego to zalezalo i przedewszystkim jak sie sprawuja te skrzynie, ZF byly obie, czy nie i jak z ich zywotnoscia i przebiegami.

--- Koniec cytatu ---

6 biegów przed liftem.
8 biegów po lifcie, tj. od modelu rocznikowego 2012 – początek produkcji końcówka 2011.

Skrzynie identyczne jak w BMW, tak jest obydwie od ZF – nie do zajechania pod warunkiem odpowiedniego serwisu.

Producent zalał olejem LongLife. Pierwsza wymiana po 160 tyś km, a później to już zależy od zastosowanego oleju – najlepiej zalać ponownie org ZF, tym bardziej, że filtr jest zintegrowany z miską (ok. 400 PLN) co podnosi koszty serwisu.

Berdzag:

--- Cytat: rmazurek w Kwiecień 09, 2015, 10:36:59 am --- Jednakze biorac pod uwage fakt ze auto bedzie uzywane i najprawdopodobniej sprowadzone to lepiej sprawdz je 3 razy...

Auto jest tez po remapie - ze standardowych 241 km do 273.  Spalanie spadlo o okolo 1l/100 km po remapie. Jadac normalnie po autostradzie zchodze do 5.5l /100.

--- Koniec cytatu ---

Sprowadzac nie bede, bo mieszkam w Berlinie  ;). Ile kosztuje zmiana mapy, to jest ciekawa alternatywa, poniewaz 275 KM jest okolo 2 - 3 tys. € drozszy od 211 KM, moze bardziej by sie oplacalo poszukac 211 KM, ale zadbanego i nie dobitego, niz na sile kupowac 275 KM i po jakims tam czasie wybrac sie do PL i zmienic mape.

Te obracajace sie panewki, to standart po jakims tam przebiegu, czy chodzi o zaniedbywanie wymiany oleju przez wlascicieli. Mozna jakos poznac, ze sprzedajacy juz przytarl silnik na panewkach, ale jeszcze sie nie obrocily i dla tego sprzedaje, czy raczej jest to nie do wychwycenia.

Oczywiscie mam na mysli XF-a, a nie "HF-a", w pierwszym poscie wkradl sie blad  ;).

Amator ze hey:

--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 22:34:04 pm ---Ile kosztuje zmiana mapy, to jest ciekawa alternatywa, poniewaz 275 KM jest okolo 2 - 3 tys. € drozszy od 211 KM, moze bardziej by sie oplacalo poszukac 211 KM, ale zadbanego i nie dobitego, niz na sile kupowac 275 KM i po jakims tam czasie wybrac sie do PL i zmienic mape.
--- Koniec cytatu ---

Sam przed rokiem stałem przed tym dylematem, więc rozumiem.
Zerknij na ten wątek http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27715.0.html – jest co, jak, gdzie i za ile - na wszelki wielki, nie mam udziałów w tej fimie i nie jestem z nią w jakikolwiek powiązany ani spokrewniony z właścicielm lub pracownikami, więc nie jest to reklama w jakimkolwiek sensie tylko opis własnego przypadku.


--- Cytat: Berdzag w Kwiecień 09, 2015, 22:34:04 pm ---Te obracajace sie panewki, to standart po jakims tam przebiegu, czy chodzi o zaniedbywanie wymiany oleju przez wlascicieli. Mozna jakos poznac, ze sprzedajacy juz przytarl silnik na panewkach, ale jeszcze sie nie obrocily i dla tego sprzedaje, czy raczej jest to nie do wychwycenia.
--- Koniec cytatu ---
Nie, to nie jest standard, ale przyczyna poważnej awarii silnika i przebieg nie jest wskaźnikiem – znam przypadki takiej awarii po 80 kkm i znam przypadki bezproblemowego przebiegu pow. 300 kkm
Przyczyn może być wiele: niewłaściwy olej, filtr, technika jazdy itd.
Moim zdaniem nie wyczaisz momentu, kiedy to nastąpi, więc dobrze byłoby zakupić kotka z pełną historą "rodowodu, przebytych chorób i wykonanych szczepień" ;D

Są znane też inne przypadłości, ale to raczej dot. osprzętu silnika, jak chociażby problem z aktuatorem drugiej turbiny itp.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej