Autor Wątek: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat  (Przeczytany 8769 razy)

Berdzag

  • Gość
2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« dnia: Kwiecień 09, 2015, 01:05:58 am »
Witam, bez bzdurnych wstepow, sorki, nowy na forum.                                                                         
Nie wiem, czy kupie Jaguara, mam burze pomyslow w glowie.
Mam pytanie do Was, a w zasadzie dwa pytania .
3.0 Diesel, 211 KM, ...... 241 KM , rozumie, ze chodzi o date produkcji auta i jakies tam modernizacje, ale od czego to zalezy, jezeli chodzi o rocznik 2010 do gory.
Mysle o kupnie HF z rocznika 2010, i tu jest dylemat z silnikami 3.0 Diesel, a mianowicie by!y 211KM, 241 KM i 275 KM
W sumie na mocy az tak mi nie zalezy, ale chcialbym poznac roznice pomiedzy tymi silnikami, zauwazylem, ze 211 KM sa z poczatku 2010 roku, a 241 KM sa z pozniejszych miesiecy produkcji, czy to sie wiaze z jakas modernizacja silnika ? Jaki polecacie ? Czym sie roznia, tylko mapa, czy czyms innym. Silnik 275 KM , to automatycznie oznacza wersje " S ", czy nie.
Czym te trzy silniki sie roznia w budowie, czy tylko wgrana mapa ?
Czytam to forum od trzech dni i nie znalazlem tematu odnosnie problemow z tymi silnikami, czy sa tak dobre, ze nawet po 200 tys. km nie sprawiaja problemow, prosze odpiszcie cos o typowych problemach w tych silnikach.

Czy kazdy z tych silnikow ma 2 turbiny ?

Drugie pytanie, ASB, byly niby 6 i 8 biegowe. Od czego to zalezalo i przedewszystkim jak sie sprawuja te skrzynie, ZF byly obie, czy nie i jak z ich zywotnoscia i przebiegami. Prosze o informacje.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.074
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2015, 10:36:59 am »
Witaj.
Przyznam ze szukajac nie spotkalem sie z 3.0d z 211 km.
Wydaje mi sie ze wersja 211 miala rtlko jedna turbine, natomiast 241 i273 byly z dwoma. Jesli chodzi o roznice pomiedzy 241 i 273 to sa na pewno inne wtryski.

Wersja "s" to silnik 273km.

Jesli chodzi o problemy to o ile o silnik dbasz to takowych byc nie powinno - jak w kazdym innym aucie. Jednakze biorac pod uwage fakt ze auto bedzie uzywane i najprawdopodobniej sprowadzone to lepiej sprawdz je 3 razy...

Jesli chodzi o skrzynie to przedlifty maja 6 biegow natomiast polifty 8 (11MY chyba zaczely sie polifty)

Ja mam przedlifta z koncowki produkcji i mam 6 biegow. Planuje w tym roku podczas serwisu wymienic tez olej w automacie -profilaktycznie. przebieg mam w tej chwili 50 tys mil (okolo 80tys km).
Auto jest tez po remapie - ze standardowych 241 km do 273.  Spalanie spadlo o okolo 1l/100 km po remapie. Jadac normalnie po autostradzie zchodze do 5.5l /100.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Amator ze hey

  • Gość
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2015, 16:18:54 pm »
Mysle o kupnie HF z rocznika 2010, i tu jest dylemat z silnikami 3.0 Diesel, a mianowicie by!y 211KM, 241 KM i 275 KM
W sumie na mocy az tak mi nie zalezy, ale chcialbym poznac roznice pomiedzy tymi silnikami, zauwazylem, ze 211 KM sa z poczatku 2010 roku, a 241 KM sa z pozniejszych miesiecy produkcji, czy to sie wiaze z jakas modernizacja silnika ? Jaki polecacie ? Czym sie roznia, tylko mapa, czy czyms innym.

Silniki 3.0D generalnie co do budowy są identyczne jata w jotę, a więc V6 i bi-turbo, tj. główna duża ze zmienną geometrią i mała załączana pow. 2600 RPM.
Jedyna różnica to większe/wydajniejsze wytryski w wersji 275 KM.

Jeżęli planujesz zawirusować kociaka, to wybór jest pomiędzy wersją S i resztą, bo 211 i 241 po wirusie mają takie same parametry i spokojnie tj. bezpiecznie mozna z nich wykrzesać ok 280 KM.
"S" po zabiegu na luzie >300 KM.

Silnik 275 KM , to automatycznie oznacza wersje " S ", czy nie.

Tak.

Czym te trzy silniki sie roznia w budowie, czy tylko wgrana mapa ?

211 i 241 KM tylko i wyłącznie mapa


Czytam to forum od trzech dni i nie znalazlem tematu odnosnie problemow z tymi silnikami, czy sa tak dobre, ze nawet po 200 tys. km nie sprawiaja problemow, prosze odpiszcie cos o typowych problemach w tych silnikach.

Jak dbasz tak masz – najczęstsze problemy to przekręcone panewki na wale

Czy kazdy z tych silnikow ma 2 turbiny ?

Tak – patrz powyżej

Drugie pytanie, ASB, byly niby 6 i 8 biegowe. Od czego to zalezalo i przedewszystkim jak sie sprawuja te skrzynie, ZF byly obie, czy nie i jak z ich zywotnoscia i przebiegami.

6 biegów przed liftem.
8 biegów po lifcie, tj. od modelu rocznikowego 2012 – początek produkcji końcówka 2011.

Skrzynie identyczne jak w BMW, tak jest obydwie od ZF – nie do zajechania pod warunkiem odpowiedniego serwisu.

Producent zalał olejem LongLife. Pierwsza wymiana po 160 tyś km, a później to już zależy od zastosowanego oleju – najlepiej zalać ponownie org ZF, tym bardziej, że filtr jest zintegrowany z miską (ok. 400 PLN) co podnosi koszty serwisu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2015, 16:24:49 pm wysłana przez Amator ze hey »

Berdzag

  • Gość
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2015, 22:34:04 pm »
Jednakze biorac pod uwage fakt ze auto bedzie uzywane i najprawdopodobniej sprowadzone to lepiej sprawdz je 3 razy...

Auto jest tez po remapie - ze standardowych 241 km do 273.  Spalanie spadlo o okolo 1l/100 km po remapie. Jadac normalnie po autostradzie zchodze do 5.5l /100.

Sprowadzac nie bede, bo mieszkam w Berlinie  ;). Ile kosztuje zmiana mapy, to jest ciekawa alternatywa, poniewaz 275 KM jest okolo 2 - 3 tys. € drozszy od 211 KM, moze bardziej by sie oplacalo poszukac 211 KM, ale zadbanego i nie dobitego, niz na sile kupowac 275 KM i po jakims tam czasie wybrac sie do PL i zmienic mape.

Te obracajace sie panewki, to standart po jakims tam przebiegu, czy chodzi o zaniedbywanie wymiany oleju przez wlascicieli. Mozna jakos poznac, ze sprzedajacy juz przytarl silnik na panewkach, ale jeszcze sie nie obrocily i dla tego sprzedaje, czy raczej jest to nie do wychwycenia.

Oczywiscie mam na mysli XF-a, a nie "HF-a", w pierwszym poscie wkradl sie blad  ;).

Amator ze hey

  • Gość
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2015, 11:35:44 am »
Ile kosztuje zmiana mapy, to jest ciekawa alternatywa, poniewaz 275 KM jest okolo 2 - 3 tys. € drozszy od 211 KM, moze bardziej by sie oplacalo poszukac 211 KM, ale zadbanego i nie dobitego, niz na sile kupowac 275 KM i po jakims tam czasie wybrac sie do PL i zmienic mape.

Sam przed rokiem stałem przed tym dylematem, więc rozumiem.
Zerknij na ten wątek http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27715.0.html – jest co, jak, gdzie i za ile - na wszelki wielki, nie mam udziałów w tej fimie i nie jestem z nią w jakikolwiek powiązany ani spokrewniony z właścicielm lub pracownikami, więc nie jest to reklama w jakimkolwiek sensie tylko opis własnego przypadku.

Te obracajace sie panewki, to standart po jakims tam przebiegu, czy chodzi o zaniedbywanie wymiany oleju przez wlascicieli. Mozna jakos poznac, ze sprzedajacy juz przytarl silnik na panewkach, ale jeszcze sie nie obrocily i dla tego sprzedaje, czy raczej jest to nie do wychwycenia.
Nie, to nie jest standard, ale przyczyna poważnej awarii silnika i przebieg nie jest wskaźnikiem – znam przypadki takiej awarii po 80 kkm i znam przypadki bezproblemowego przebiegu pow. 300 kkm
Przyczyn może być wiele: niewłaściwy olej, filtr, technika jazdy itd.
Moim zdaniem nie wyczaisz momentu, kiedy to nastąpi, więc dobrze byłoby zakupić kotka z pełną historą "rodowodu, przebytych chorób i wykonanych szczepień" ;D

Są znane też inne przypadłości, ale to raczej dot. osprzętu silnika, jak chociażby problem z aktuatorem drugiej turbiny itp.

Berdzag

  • Gość
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2015, 22:39:58 pm »
ą znane też inne przypadłości, ale to raczej dot. osprzętu silnika, jak chociażby problem z aktuatorem
f
Dzieki za info, bardzo mnie ciekawia broblemy z osprzetem, jak mozesz opisz to dokladniej, a tak po za tym, co to jest "aktuator", z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze jakis sterownik 2 turbiny,  problem jest elektroniczny, czy mechaniczny ( w C5, 1.6 HDi do pewnwgo czasu produkcji byl problem z sitkiem w przewodzie doprowadzajacym olej do turbosprezarki, zatykalo sie to sitko i turbina dostawala za malo oleju - smarowanie i chlodzenie bylo za slabe i turbiny wysiadaly, ....... kto wiedziel, to wyciagal to sitko, kto nie wiedzial ...mial problemy  ) . Wertuje caly czas gazety i inne rzeczy, szukajac info jakichkolwiek o XF-ie, ale nie ma tego zbyt wiele.

Amator ze hey

  • Gość
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 16, 2015, 23:24:08 pm »
Aktuator - w poniższym wątku już o tym pisałem - problem mechaniczny
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?PHPSESSID=0a09ea892379329b8688d5090e24b95d&topic=29235.0

Mnie, póki co, odpukać w niemalowane, nic złego nie spotkało,  ale i staż mam niewielki, bo niecały rok.

Na razie tylko materiały eksploatacyjne - olej, filtry, klocki hamulcowe i obsługa wlewu paliwa.

Na dniach muszę się zabrać za wyciszenie szklanego dachu - coś "świergoli" na nierównościach i trochę jest to irytujące.

piskun8v

  • Gość
Odp: 2 pytania - silnik 3.0 D i automat
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2015, 12:02:41 pm »
Witaj.
Przyznam ze szukajac nie spotkalem sie z 3.0d z 211 km.
Wydaje mi sie ze wersja 211 miala rtlko jedna turbine, natomiast 241 i273 byly z dwoma. Jesli chodzi o roznice pomiedzy 241 i 273 to sa na pewno inne wtryski.

Wersja "s" to silnik 273km.

Jesli chodzi o problemy to o ile o silnik dbasz to takowych byc nie powinno - jak w kazdym innym aucie. Jednakze biorac pod uwage fakt ze auto bedzie uzywane i najprawdopodobniej sprowadzone to lepiej sprawdz je 3 razy...

Jesli chodzi o skrzynie to przedlifty maja 6 biegow natomiast polifty 8 (11MY chyba zaczely sie polifty)

Ja mam przedlifta z koncowki produkcji i mam 6 biegow. Planuje w tym roku podczas serwisu wymienic tez olej w automacie -profilaktycznie. przebieg mam w tej chwili 50 tys mil (okolo 80tys km).
Auto jest tez po remapie - ze standardowych 241 km do 273.  Spalanie spadlo o okolo 1l/100 km po remapie. Jadac normalnie po autostradzie zchodze do 5.5l /100.




a ile w miescie pije???