Wiesz, może nagle przez święta się coś zmieniło w konstrukcji i osprzęcie Pumy* ale jeśli na trzeźwo sądzisz, że zaznaczony przez Ciebie element to napinacz, to nie zaglądaj pod maskę i zleć odholowanie auta do warsztatu...
Zacznij od demontaż EGR, rury EGR do MAP'a i samego MAP Sensora (zarzygany na zdjęciu). Zapewne nie usłyszałeś, a masz syczenie i pogorszenie osiągów. Oleum wali ze spreżarki i jakies tam ilości uchodzą sobie przez dziurę, a że to blisko paska osprzętu i sprężarki klimy, to rozgrzany olej się potrafi zapalić/tlić. Jeśli okaże się to, zwalaj zderzak, wyciągaj intercooler i zobacz jakie skarby (oprócz oleju) tam znajdziesz (stawiam na elementy wirnika). Możliwe, że to tylko odma puszcza olej i rura od IC poszła ze starości (w moim poprzednim długa rura górna była co najmniej ze 3 razy wymieniana) albo turbina się kończy i puszcza oleum. Następnie zdejmij przewód od filtra i odmy i zobacz jak wygląda sytuacja na wlocie, jeśli nie ma śladów oleju - turbina, jeśli na wlocie olej - odma. Sposobów na poprawienie "teoretycznej odmy" masz sporo na FCP.
*) TDCi 16v ZSD ("Puma") 2.0 L (1998 cc) 1999–present I4 turbo intercooled 16-valve DI: Ford Mondeo, Ford Transit, Ford Ranger (2012) T6, Jaguar X-TYPE, LDV, London Taxi TX1, TXII, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato & Land Rover Defender