Autor Wątek: Sprzęgło i dwumasa  (Przeczytany 6129 razy)

cobi

  • Gość
Sprzęgło i dwumasa
« dnia: Grudzień 09, 2011, 22:18:49 pm »
Więc w moim kocie umarła dwumasa i sprzęgło.
Krótko napiszę: co polecacie,gdzie i za ile kupić, ile pi razy oko za wymiane tych elementów (chodzi o robotę).
Ah kot to 2.0 tdci.

ciamajda

  • Gość
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2011, 22:33:14 pm »
jutro podam Ci ceny-dokładne

cobi

  • Gość
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2011, 22:35:01 pm »
Oki. Byłbym Ci mega wdzięczny.

ciamajda

  • Gość
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2011, 23:15:21 pm »
 ;)

ciamajda

  • Gość
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2011, 09:36:01 am »
Tak jak obiecałem podaje Ci ceny.
Są to ceny dla warsztatu-więc musisz dodać sobie prowizje warsztatu
1. Koło dwumasowe
SACHS cena 1215,28 brutto     nr. kat. 2294 501 078
LUK-AS cena 1060,85 brutto    nr. kat. 415 0168 10
2. Sprzęgło kpl.
SACHS cena 781,60 brutto       nr.kat.  3000 951 234
LUK-AS cena 716,76 brutto       nr. kat  624 3136 09
VALEO  cena 876,19 brutto       nr. kat  826647
3. Sprzęgło kpl, z wysprzęglikiem
LUK-AS cena 1002,41 brutto      nr.kat 624 3136 33
4. Sprzęgło kpl. z dwumasą
LUK-AS cena 1851,51 brutto      nr. kat. 600 0047 00
5. Koszt robocizny ok 350 zł netto- we Wrocławiu
Przy okazji wymiany sprzęgła niech Ci sprawdzą jakość płynu hamulcowego i sprawdzą przewód od turbiny- zimna strona.
  Pozdrawiam Mirek

cobi

  • Gość
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2011, 19:06:03 pm »
Idzie to u ciebie zamówić? Podrzuć jakiś numer tel.

Rest

  • Gość
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 13, 2011, 15:48:16 pm »
Więc w moim kocie umarła dwumasa i sprzęgło.
Krótko napiszę: co polecacie,gdzie i za ile kupić, ile pi razy oko za wymiane tych elementów (chodzi o robotę).
Ah kot to 2.0 tdci.

za komplet musisz liczyć ok 1600 pln, jak dobrze dorwiesz, np - koło dwumasowe. za robociznę to musisz brać pod uwagę też czynniki też jak lokalizacja, w wwie najdrożej niestety.

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2015, 13:21:24 pm »
Pytanko... jakie są objawy umierania sprzęgła i dwumasy? Ostatnio zauważyłem u siebie dziwne drżenie pedału sprzegła (szczególnie przy ruszaniu na zimnym silniku) i odgłos jakby dzwoneczków przy wciskaniu pedału. Jakieś rady?

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2015, 20:29:40 pm »
Jak pada dwumasa to najczęściej słychać takie dziwne grzechotanie po lewej stronie silnika (od skrzyni) oraz pojawiają się mocne drgania  na karoserii przy wolnych lub niskich obrotach, a to o czym piszesz to prawdopodobnie docisk lub wysprzęglik już się kończą, ale lepiej podjedź do jakiegoś warsztatu, żeby mechanik się temu przyjrzał.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2015, 16:54:09 pm »
Odgrzewam temat ponieważ dziś coś złego się stało z moim Iksem. Tak jak pisałem wcześniej, mam wrażenie, że sprzęgło zaczęło się kończyć (dzwonienie przy wciskaniu) i ostatnio kilka razy poczułem jakby się uślizgiwało. Dziś, podczas jazdy w pewnym momencie poczułem, że auto straciło kopa (jakby awaria turbo albo pęknięty czarny dolot), ale to raczej nie to bo nie widziałem w ogóle dymienia ani nie było słychać żadnych niepokojących odgłosów. Od czasu do czasu moc silnika wracała i można było jechać normalnie, niestety zapaliła się kontrolka silnika. Moc powraca od czasu do czasu.

I tu moje pytanie: czy może być to problem ze sprzęgłem czy raczej coś innego (wiem wiem, że cieżko zdiagnozować na podstawie powyższego opisu)? Dlaczego pytam zamiast pojechać do mechaniora? A to dlatego, że aktualnie jestem oddalony od swojego zaufanego mechanika o jakieś 140 km i zastanawiam się czy bezpiecznie będzie do niego dojechać. Oczywiście zrobie odczyt błędu żeby wiedzieć co to dokładnie może być

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2015, 19:41:55 pm »
To pojedź narazie do innego aby chociaż błędy zczytał. Dolegliwość typowo od silnika
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 02, 2015, 18:30:19 pm »
podłączyłem pod komp i oto rezultat. W zasadzie był tylko jeden błąd: P0243 - Turbocharger/Supercharger Wastegate Solenoid 'B' Malfunction. Dziś rano kontrolka check engine już się nie paliła, samochód jeździł jak zwykle.  Jakieś rady?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 02, 2015, 18:51:46 pm »
Błąd dotyczy zaworu upustowego, a dokładnie nazywany zaworem regulacyjnym ciśnienia w turbinie. Otóż jak nie działa on dobrze to turbinka pompuje, pompuje, pompuje aż bęc - ciśnienie ją rozwala
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2015, 20:17:37 pm »
Dzięki za radę. Co sądzisz o wycieczce do mechanika? bedzie ok. 140 km. Spokojna jazda pozniej 1800rpm/min cos pomoze czy lepiej nie ryzykowac?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Sprzęgło i dwumasa
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 02, 2015, 21:46:35 pm »
O Jezu...tu o wastegate, a ja o blow offie nakreśliłem....porąbałem zawory  :-wstyd . Jednakże ich zasada podobna, tyle że wastegate reguluje ciśnienie po stronie gorącej. Otóż jeśli zawór ten nie pracuje prawidłowo to turbina non stop dostaje duże ilości spalin, a jego praca polega na tym aby nadmiar spalin odprowadzać pomijajac turbinę.

Nie wykluczone, że będzie pierdoła typu po prostu zaworek do wyczyszczenia

Tylko, że kurde znowu tam z tego co wiem turbina jest ze zmienną geometrią. Więc nie masz zaworu WG. Także prędzej błąd dotyczyłby VTG. Zawór WG montowany jest głównie w silnikach benzynowych gdzie nie ma VTG.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2015, 21:50:57 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8