Autor Wątek: Stukanie zawieszenia i drgania kierownicy  (Przeczytany 2736 razy)

hejar

  • Gość
Stukanie zawieszenia i drgania kierownicy
« dnia: Luty 28, 2015, 15:50:29 pm »
Witam. Miałem problem z kołysaniem się auta w zakrętach, auto nie prowadziło się stabilnie. Po wymianie tulei tylnych wahaczy jest ok. Inny problem to stukanie w podwoziu jakby młotkiem w podłogę ale tylko na krótkich nierównościach typu łączenie kawałków asfaltu czy drobne garby. Wymieniłem poduszki amortyzatorów wraz z łożyskami ale jest tylko minimalna poprawa, za to pojawił się kolejny problem - mocne drgania kierownicy po przekroczeniu 100 km/h. Felgi i opony te same, czy ktoś ma jakieś sugestie ? Z góry dziękuję.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stukanie zawieszenia i drgania kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2015, 16:17:36 pm »
Możliwe stuki:
- podpory gumowa stabilizatora
- uszkodzone sworznie (wahacza jak i końcówek drążka kierowniczego)
- uszkodzone gumowe elementy łącznika stabilizatora
- uszkodzony amortyzator

Możliwość bicia
- sworznie końcówek kierowniczych jak i wahacza
- bąbel na oponie lub krzywa felga
- luz na maglownicy

To tak na szybko co mi do głowy przychodzi
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

jacko

  • Gość
Odp: Stukanie zawieszenia i drgania kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2015, 19:47:51 pm »
Moj kocor też stuka gdzieś w zawieszeniu mimo ze na stacji diagnostycznej stwierdzili że wszystko jest ok i dalej szukam

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Stukanie zawieszenia i drgania kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2015, 21:39:47 pm »
Drgania nasilają się przy mocniejszym przyśpieszaniu w granicach 90-110? Jeśli tak to bardzo możliwe, że to początek końca przegubu wewnętrznego, ale nie wykluczone, że tylko odważniki odpadły przy manewrach ze ściąganiem kół i wystarczy je przeważyć.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

hejar

  • Gość
Odp: Stukanie zawieszenia i drgania kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2015, 18:30:51 pm »
Witam. Dziś ponownie byłem na stacji diagnostycznej, do wymiany tuleje /gumy/ stabilizatorów przód i być może łącznik oraz tuleje wahaczy tylnych "krótkich". Mam nadzieję że to pomoże. Przy okazji wymiany opon będzie wyważenie być może to przyczyna drgania kierownicy, od tego muszę zacząć.