Autor Wątek: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]  (Przeczytany 6806 razy)

ss8

  • Gość
Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« dnia: Luty 12, 2015, 18:32:17 pm »
Witam,

Jestem nowy na forum, więc proszę na początek o wyrozumiałośc ;)

A teraz do rzeczy. Mianowicie posiadam od niedawna Jaguara X-Type 2.1 Benz + LPG(Instalacja STAG4) w automacie. Kilka dni po zakupie zaczął mi się dławić na gazie. Przy przyspieszaniu zaczyna się dławić i szarpać, natomiast podczas postoju czasem szarpnie jak stoje na drive, na parking mi się nie zdarzyło. Pojechałem ostatnio do gazownika, który zaktualizował mi mapy (przynajmniej tak mi powiedział). Kilka dni po wizycie wyskoczył mi check silnika + info "cruise not available". Dodam, że check pali sie cały czas, info "cruise not available" raz się uaktywni, raz nie. Na benzynie problem się nie pojawiał, dopiero po wizycie jak wyskoczył check z ciekawości pojezdzilem na benzynie i jeden jedyny raz mi się zadławił (na benzynie przejechałem ponad 50km)

« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2015, 18:36:19 pm wysłana przez ss8 »

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2015, 22:14:16 pm »
Odczytaj sobie błędy silnika, nawet zwykłym ELM327. Możliwe że masz bardzo ubogo na gazie i stąd ten check i szarpanie, ale bez odczytania błędów to można tylko wróżyć. Równie dobrze to może być problem z układem zapłonowym.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

ss8

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2015, 08:46:55 am »
W dniu wczorajszym pojechałem do gazownika, odczytał błędy. Wyskoczył błąd "zbyt uboga mieszanka" oraz DSC System - niestety do tego błędu nie mógł wejść ze swojego komputera.
W dniu dzisiejszym jechałem i znów wyskoczył błąd. Jakieś pomysły?
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2015, 10:18:26 am wysłana przez ss8 »

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2015, 14:58:03 pm »
Założę się że powrotu paliwa nie ma. Puki go nie założysz to dobrze nie będzie.
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2015, 16:57:36 pm »
Założę się że powrotu paliwa nie ma. Puki go nie założysz to dobrze nie będzie.
Brak powrotu/emulatora daje P0191, a uboga mieszanka, to uboga mieszanka - mapy do poprawy na początek.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2015, 17:05:48 pm »
przelew pomaga tylko i wyłacznie na temat błędów ciśnienia pompy. :-W
Wątpię że masz stag4- on ogarnia 4 cylindry...
Zapewne masz stary ten gaz.
Na starym sterowniku bez ustawiania mapy po korektach to auto nie będzie śmigać.(i nie ważne jaki milord to robi, bo pokrywanie mapek na starym sterowniku w tym aucie nie działa)

ss8

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2015, 18:35:18 pm »
przelew pomaga tylko i wyłacznie na temat błędów ciśnienia pompy. :-W
Wątpię że masz stag4- on ogarnia 4 cylindry...
Zapewne masz stary ten gaz.
Na starym sterowniku bez ustawiania mapy po korektach to auto nie będzie śmigać.(i nie ważne jaki milord to robi, bo pokrywanie mapek na starym sterowniku w tym aucie nie działa)
Kurak22 to co proponujesz?

Dzisiaj byłem ponownie u gazownika i tym razem pojawił się błąd "uboga mieszanka na biegu jałowym"
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2015, 18:51:24 pm wysłana przez ss8 »

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2015, 11:25:11 am »
Znalezienie gazownika któremu się chce i wie co ma zrobić.
Jeżeli chcesz się brać za to sam to czeka cię trochę nauki. :-gwizd
pierwsze co posprawdzać to szczelność dolotu, bo żeby odpalał błąd mieszanki już na postoju...  
I nie podawaj tłumaczeń błędów tylko numery, z tłumaczeniami w komputerkach różnie bywa.
Parametrów na lpg jest bardzo dużo do ustawiania, do tego potrzeba dobrze założonego lpg z sensowynymi gratami, i testowanie kilku/nastu ustawień(wiec potrzeba kupić kabelki:elm327 i interfejs do gazu). Jeżeli lubisz majstrować to mogę Ci coś doradzić. Jak nie, to wróć na początek postu :P
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2015, 12:06:43 pm wysłana przez kurak22 »

ss8

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2015, 18:21:40 pm »
Panowie,

Po ostatniej regulacji gazu szarpanie ustało - tzn. nie całkowicie, ale zdarza się zdecydowanie rzadziej... o dziwo 2 razy mialem sytuacje że zapalił się check silnika + cruise not avalaible. Po jakimś czasie check przestawał dawać o sobie znać. Podjechałem dzisiaj do gazownika i po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd P0420.

Co oznacza ten błąd? Gazownik powiedział, że to niedogrzany katalizator był...

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2015, 18:59:05 pm »
http://www.obd-codes.com/p0420
jak będzie się powtarzać i nadal będzie szarpanie to może kat się rozleciał, parę tematów niżej masz "wymiana katalizatora"
Co do gazu nie ma sensu więcej tutaj pisać, bo potrzebne są screeny z ustawień w programie i dokładny opis gratów

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 24, 2015, 19:22:18 pm »
Ustawiał po "mapkach" czy ustawił wg. korekty krótkiej i długiej? Jak po mapkach to nie ma siły, dalej będzie kupa
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

ss8

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2015, 08:27:24 am »
Ustawiał po mapach... co to znaczy korekta krótka i długa?

Wybaczcie za może i głupkowate pytania, ale kompletnie się na tym nie znam :(

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2015, 11:48:26 am »
Ustawianie po korekcie paliwowej - podłączasz sobie komputer diagnostyczny pod OBD. Wrzucasz sobie odczyt korekt STFT (krótka) i LTFT (długa). I ustawia się mnożnik w systemie LPG tak aby STFT było identycznie jak na benzynie czyli w granicach 5-15%, natomiast LTFT musi być jak najbliżej 0%.

Zazwyczaj jak sie tak ustawi to i mapy gazowa z benzynową się wtedy praktycznie pokrywają. Fajnie byłoby nawet zobaczyc screen z samego kompa gazowego, tzn. zrzut tych mapek + odchyłka. To już sporo powie jak to jest poustawiane
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2015, 14:51:14 pm »
ja dziś będę stroił bo wtryski były na kalibracji to może coś wrzucę.

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 2.1 automat [problem z LPG]
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2015, 17:38:15 pm »
Ustawianie po korekcie paliwowej - podłączasz sobie komputer diagnostyczny pod OBD. Wrzucasz sobie odczyt korekt STFT (krótka) i LTFT (długa). I ustawia się mnożnik w systemie LPG tak aby STFT było identycznie jak na benzynie czyli w granicach 5-15%, natomiast LTFT musi być jak najbliżej 0%.

Zazwyczaj jak sie tak ustawi to i mapy gazowa z benzynową się wtedy praktycznie pokrywają. Fajnie byłoby nawet zobaczyć screen z samego kompa gazowego, tzn. zrzut tych mapek + odchyłka. To już sporo powie jak to jest poustawiane
Pierwsza część tak, ale przy strojeniu za pierwszym razem ja stroje krótkie korekty na lekkie przelewanie(-2 do -7%). Przy dobrym ustawieniu stft, ltft mieści się w 10%(ale na zmianę tego trzeba długo poczekać). Za tydzień naniosę poprawki bo pewnie się to wszystko się rozjedzie. U mnie jest jeszcze jeden problem, biedny komp. Ale może kiedyś go zmienię.
Do wglądu(nie zrobiła się jeszcze mapka lpg ale widać już punkty)

http://postimg.org/image/6nrpcdom9/
bank1-korekta krotka rząd 1, bank2-analogicznie
bank3- korekta długa rząd 1, bank4 -analogicznie
Ustawienia u mnie:
Ciśnienie 1.28bar(r-01 red),
dysze 2.4mm(bfc w-01),
(miedź ze zbiornika i wielozawór, extra 8mm) Jak ktoś długo jeździ na swoich wtryskach to polecam regulacje skoku tłoczka, ja dziś robiłem swoje i auto śmiga mega  :-R
Stroimy najlepiej we dwie osoby. Kierowca jeździ dość stabilnie, a my patrzymy na czasy jednocześnie zerkając na korekty.
Jak ktoś chce poczytać więcej co i jak: http://lpg-forum.pl/ustawienie-forguara-3-0-t41377.html
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2015, 18:07:28 pm wysłana przez kurak22 »