"Security Failed" podaje Ci błąd Immo 24 czy 26? (miganie diody od immo po około minucie szybkiego migania powinno błyskać kodami błędów. Paradoksalnie, jak ECU (sterownik silnika) ma słabą masę (na prawym kielichu) też będzie taki komunikat na desce. Ewentualnie wypluje po OBD błąd P1260 najpewniej.
Generalnie IMMO w X-Type idzie od pętli kluczyka do zegarów i z zegarów CAN'em do ECU.
Zacznij tak, zdejmij obudowy kierownicy (górną i dolną), przy stacyjce będziesz miał taki czarny plastikowy pierścień (pętla indukcyjna), do niego wchodzi wtyczka bodaj 3 lub 4 piny (o ile pamiętam zielona kostka) sprawdź czy sobie nie wisi gdzieś, bo lubią sobie wypaść. Jeśli nie, podmień pętlę (nieduży koszt około 50zł i nic nie trzeba kodować). Następnie trzeba sprawdzić czy idzie sygnał z czytnika do ICP (do zegarów).
Jeśli zaś wykodował się kluczyk (trudno stwierdzić, bo POJE***Y Jaguar przekombinował z ICP, które można zczytać wyłącznie WDS'em do Jaguara 2001-2005 lub SDD 2006-2010), to jest już problem. Kodowanie kluczyków nie jest takie miłe jak w Fordzie, ze byle kluczykarz Ci dopisze pluskwę do sterownika, tu tylko przechodzi kodowanie SDD i WDS w Serwisie lub u kogoś kto ma dany sprzęt. Niesttey "rewelacyjne: kodowarki KP-100 i KP-900, które teraz są tak promowane zakodują XF, XJ X351, F-Type ale nie strego X-Type ani S-Type*
*S-Type potrafi mieć jeszcze starego typu immo, które "rusza" SBB
Nie wiem czy najtańszą opcja dla Ciebie nie okaże sie wymiana ECU, licznika i kluczyków