Autor Wątek: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów  (Przeczytany 6121 razy)

tagopat

  • Gość
DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« dnia: Październik 23, 2014, 20:29:16 pm »
Siemano!

Wymieniłem olej w skrzyni biegów razem z filtrem.
Wlałem przepisowe 4,3L
i teraz tak...na zimnym silniku, bagnet pokazuje różne wyniki, raz w normie, raz sporo ponad.
ALE jak zapalę i przejadę kawałek, to bagnet jest dosłownie SUCHUTKI.

O co chodzi??????

Jaguar xj40 94r 4-ljitry

Online Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2014, 17:25:07 pm »
Ja mam dokładnie to samo . Po wymianie oleju na nowy ( wlewam 4,5 L ) , na zimnym silniku jest powyżej maksimum , a jak gdzieś pojadę i go rozgrzeję , to bagnet jest suchy . Kiedyś się tym przejmowałem ale uznałem , że skoro skrzynia jest względnie sucha ( względnie , bo delikatnie cieknie z uszczelniacza na wale  :P ) , biegi zmienia dobrze i po 30 tyś od wymiany do wymiany bez dolewek nic jej nie jest , to po prostu niema się czym przejmować . Podstawa przy sprawdzaniu poziomu oleju jest płaska powierzchnia na której samochód stoi ( nawet minimalne wzniesienie na którym autko stoi może mieć duży wpływ na  wynik pomiaru ) . Jeśli jeździ tak jak jeździł i skrzynia sucha , to nie masz się czym przejmować . ;)
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2014, 20:53:45 pm »
Sprawdzasz oczywiscnie na wlaczonym silniku, dzwignia na P?

Jesli tak to sprawdz kilka razy pod rzad. Czesto bywa, ze za pierwszym bagnet jest suchy.

tagopat

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2014, 16:30:38 pm »
Jasne że na włączonym silniku i na P, ćwiczyłem już różne roszady i dalej to samo.
Dolałem jeszcze 100 ml, czyli w sumie jest 4,4L oleju w skrzyni.

Jeździ troszkę lepiej, aczkolwiek miałem nadzieję że bardziej poprawi zmianę biegów, ale to już jest chyba wina poduszki pod wałem, ma spory luz i ręką można w łatwy sposób podnieść całą skrzynię razem z wałem, przy okazji, ktoś wie gdzie można dostać tą sprężynę w środku?

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2014, 19:56:12 pm »
Tam oprocz sprezyny jest tona neoprenowych odbojnikow i innch poduszek. Sprezyna pewnie jest dobra tylko te gumy musisz powymieniac.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 00:04:44 am wysłana przez Choina »

tagopat

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2014, 23:16:35 pm »
Wiesz co sebek, powiem Ci szczerze że sam nie wiem, oglądałem fani czterech kółek, facet właśnie wymienił samą sprężynę i hulało jak natura przykazała, a to była seria III w cabrio, więc wszystko to samo.

Zatem nie wiem, bo dostępne są tylko te gumy na internetach, które można bez problemu kupić, a ze sprężyną już problem.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2014, 15:43:45 pm »
Wiesz co sebek, powiem Ci szczerze że sam nie wiem, oglądałem fani czterech kółek, facet właśnie wymienił samą sprężynę i hulało jak natura przykazała, a to była seria III w cabrio, więc wszystko to samo.

Zatem nie wiem, bo dostępne są tylko te gumy na internetach, które można bez problemu kupić, a ze sprężyną już problem.

Ale co konkretnie dzieje sie z  ta poduszka? Tlucze sie tam cos? Czy tylko sie porusza jak podnosisz skrzynie?


Co do poziomu oleju to w XJ40 jest ten problem, ze bagnet wchodzi do skrzyni poziomo, jest jak sprezyna  i koncowa wchodzi na plasko do skrzyni, i jak go wlozysz to zalezy ktora strona wlezie i pokazuje rozne rzeczy, moze po wlozeniu powinno sie go obrocic dookola wlasnej osi? Sam nie mam zdania na ten temat. Trzeba poprostu kilka razy wlozyc roznymi stronami i wyciagnac jakies usrednione wnioski:)

tagopat

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2014, 22:40:43 pm »
Co do poduszki skrzyni, można ją w łatwy sposób podnieść do góry ręką, i jest strasznie luźna.

Zatem, na dziurach, skrzynia lata jeszcze bardziej, i czuć to przy zmianie 3 biegu, po prostu szarpie.
No chyba że to coś innego, w każdym bądź razie, poduszka powinna być sztywniejsza i nie pozwalać skrzyni na taki zakres ruchów.

Zaś co do bagnetu, to też o tym pomyślałem, sprawdzę w najbliższym czasie, czy ma to miejsce tylko w kwestii teoretycznej, czy rzeczywiście tak jest..

Teraz kolejny new's, po wymianie, ale to nie musi być tego przyczyna.
Kiedy skrzynia jest w pozycji "D" ale auto stoi, wtedy zaczyna się jakby dławić, obrotu spadają, i jak nie wrzucę na "N" to praktycznie zazwyczaj mi gaśnie.
Wcześniej zdarzały mi się takie sytuacje, lecz bardzo rzadko. Teraz cały czas.
Wszystko jest okej jak się jedzie, zmienia dobrze biegi i nie falują obroty, najgorzej jak dojeżdżam do świateł i staję.

Może to silnik krokowy, albo zatkana przepustnica?
Ktoś ma jakieś pomysły, jak podałem mało informacji, co by zlokalizować problem, to pisać, dopowiem resztę.


XJ40 4.0L 1994r.
Pozdrawiam.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2014, 08:52:19 am »
Powiem Ci, ze te skrzynie tak luzno daja sie podnosic, najlepiej by bylo gdybys porownal to z jakims innym autem.

Co do bagnetu, to na 100% wchodzi prawie poziomo do skrzyni, przekonasz sie odkrecajac rurke bagnetu przy wymianie oleju.


Co do przerywania i gasniecia. Mam dwa pomysły.
Po pierwsze czy auto pali na wszystkie cylindry?    Mozesz to sprawdzic sciagajac poszczegolne fajki z aparatu zaplonowego, tylko uwazaj bo moze kopnac:)

Po drugie sprubuj takiej rzeczy:
Odlacz akumulator na kilka minut, nastepnie podlacz. Przekrec stacyjke na kontrolki na dobre 30 sekund (ale nie odpalaj), wylacz stacyjke na 30 sekund, nastepnie znowu na kontrolki na chwile i zapal.

Czesto po podlaczeniu akumulatora jesli sie takiej sekwencji nie wykona to sa jaja z obrotami po odpaleniu.


grochu27350

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2014, 10:35:33 am »
Witaj kolego. Olej w skrzyni biegów sprawdzaj na zapalonym silniku , musi pokazać się na bagnecie ja do swojej skrzyni wlałem ponad 6,5l ojeju bo 1/3 oleju wchodzi do sprzęgła kinetycznego zbyt mały poziom spowoduje zmniejszenie wydajności sprzęgła, a co za tym idzie ? - domyśl się.
Wskaźnik bagnetu musi mokry , bez względu w jakich warunkach go sprawdzasz. Ale oczywiście wszystko z umiarem bo jak go przekarmisz to wyrzyga barszczyk. A co chodzi o zawieszenie skrzyni sprawdź gumy.

tagopat

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2015, 13:35:12 pm »
Witaj Grochu, wlewasz 6,5L oleju do skrzyni????

Według producenta ma być 4,3L jak to możliwe, powiem szczerze że się zmartwiłem, bo przejechałem już jakieś 300km, według tego co mówisz, na nie pełnym oleju...

Czyli sugerujesz ze spadające obroty i nawet gaśnięcie, jest spowodowane właśnie niedomiarem oleju?
Może przypomnę, rozchodzi się o XJ40 4,0L 94r.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2015, 13:44:48 pm wysłana przez tagopat »

grochu27350

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2015, 21:53:11 pm »
Jeśli masz sterowanie elektroniczne skrzyni to wszystko na to wskazuje mogą reagować czujniki ciśnienia. W moim mam skrzynie 4HP22 bez elektroniki no i zalałem aż wskaźnik był pełny. Ale co chodzi o obroty to szukałbym w układzie dolotowym , np czujnik przepływu powietrza , czujnik wychylenia przepustnicy , a może wystarczy porozpinać wtyczki i je oczyścić?

tagopat

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2015, 15:31:11 pm »
Zgadza się, to skrzynia z komputerem, lecz dalej to nie wyjaśnia dlaczego wlewasz dwa litry więcej do skrzyni? Czy rozmiarowo nie jest taka sama?

Chciałbym to na razie wyjaśnić, bo może skończy się na dolaniu oleju i wszystko będzie już później okej(spadające obroty i gaśnięcie).

tagopat

  • Gość
Odp: DZIWNY poziom oleju w skrzyni biegów
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2015, 17:55:21 pm »
Dolałem jeszcze ponad 2 litry w sumie poszło około 6,5l oleju ATF 320.
Kierowałem się wynikami na bagnecie i po kilku próbach, jest stan.

Wszystko działa jak należy, nigdy tak mi kocur nie zmieniał biegów, jest super.
Ponadto zniknęły problemy z gaśnięciem i falowaniem obrotów!

Dzięki wszystkim za porady:)