Naczytałem się na forum przyczynach kopcenia Jaguarowych diesli
Gdzie jest ta sławetna, usterkowa rura co to jest bolączką i przyczyną kopcenia? Czy chodzi o tę co schodzi w dół od zaworu EGR. Jeśli to inna to proszę o wskazówki,
Z góry podziękował
Jaguarowy świeżak
Dokładnie ta od EGR do intercoolera, koszt wymiany (na nieoryginalną) ok 50zł. bierzesz swoja na wymiar do sklepu i dadzą ci odpowiednią najlepiej wąż wodny z ciężarówki mają większą wytrzymałość).
Sprawdź jeszcze odmę, bo czasami wąż od odmy lubi sobie zeskoczyć, a czasami spod odmy się leje. Sama odmę możesz ściągnąć i na gorę wrzucić szczotkę do mycia garów "druciaka", dobrze sie sprawuje jako separator par oleju, a w TDCi zapomnieli o czymś takim). Jak juz bedziesz przy odmie sprawdź czy wszystkie śruby pokrywy trzymaja ładnie.
Możesz jeszcze zrzucić kolektor ssący i wyczyścić go z nagaru i sadzy (wymień przy okazji uszczelki gumowe kolektora, nieduży koszt, niedużo roboty, a efekt daje spory), to najczęstsze bolączki Mondeo 2.0TDCi i Transita 2.0TDCi, w moich kotach też robiłem to i dawało efekty. Polecam taką zabawę robić raz na 30000km.