Autor Wątek: instrukcja wymiany klocków przód tył  (Przeczytany 4403 razy)

mroziak

  • Gość
instrukcja wymiany klocków przód tył
« dnia: Listopad 19, 2014, 20:03:17 pm »
Witam.
Czy ktoś łaskawie mógłbym mi napisać krótką acz treściwą instrukcyjkę, ewentualnie ostrzec na co powinienem uważać podczas wymiany klocków? :-\ Przymierzam się jutro do tego, nie jestem jakimś totalnym głąbem, aczkolwiek nigdy tego nie robiłem w Kocie. Wierzę, że dam radę :)

Szukałem na forum ale widocznie temat albo tak błahy że nie wart tematu, albo nie umiem szukać.

dzięki.




Jag, 2002, 3.0 v6

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: instrukcja wymiany klocków przód tył
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2014, 03:27:32 am »
Hmm

1) Są dwa rodzaje zacisków z tyłu. Musisz  obadać klocki bo mozesz  miec  juz  zmieniony zacisk na  nowy model - stare (chyba  do konca 2004 stosowane) mają  brzydki nawyk utleniania  aluminium na  ramieniu hamulca  recznego przez co nie działa autoregulacja  i reczny przestaje  dzialac. Generalnie  pomaga  wymiana całości bo smarowanie starcza  na  krótko.
2. Tłoczki SIĘ WKRĘCA (dalej mowimy o tyle) a  nie  tylko wciska. Zeby było smieszniej potrzebujesz narzędzia do kręcenia  w  lewo i w  prawo bo strony auta  sie różnią  :) Jesli nie jest zbyt zapieczone da  sie  to zrobic  kombinerkami z  długim nosem - mi sie  udało ale  troche  sie  nameczylem.

Tutaj tutorial ze  zdjęciami  http://www.jaguarforum.co.uk/f92/how-fit-x-type-rear-brakes-discs-pads-55688.html    (słabo szukałeś :)  )

Filmy  https://www.youtube.com/watch?v=fEJ13nBzWHY
https://www.youtube.com/watch?v=KxAT604cSac

mroziak

  • Gość
Odp: instrukcja wymiany klocków przód tył
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2014, 08:21:33 am »
Ano widzisz, słabo szukałem ;)

Dzięki wielkie, gdyby było piwo postawiłbym :D

eMWuGSM

  • Gość
Odp: instrukcja wymiany klocków przód tył
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2014, 10:39:30 am »
2. Tłoczki SIĘ WKRĘCA (dalej mowimy o tyle) a  nie  tylko wciska. Zeby było smieszniej potrzebujesz narzędzia do kręcenia  w  lewo i w  prawo bo strony auta  sie różnią  :) Jesli nie jest zbyt zapieczone da  sie  to zrobic  kombinerkami z  długim nosem - mi sie  udało ale  troche  sie  nameczylem.

Tak  nieśmiało zapytam (bo zapewne się nie znam), a PO CO JEST GNIAZDO NA KLUCZ TRZPIENIOWY (IMBUS) 10mm NA ŚRODKU TŁOCZKA?
a) bo fajnie wygląda
b) co to jest tłoczek?
c) do wkręcania tłoczka

W przypadku zacisków BOSCH (starego typu, czyli jak Mondeo MKIII przed liftem, Kangoo) tłoczek się wkręca kluczem imbusowym oba wkręca się, prawy na pewno zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co do lewego nie pamiętam, ale spróbuj też zauważysz czy się wkręca czy wykręca.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: instrukcja wymiany klocków przód tył
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2014, 13:10:31 pm »


Tak  nieśmiało zapytam (bo zapewne się nie znam), a PO CO JEST GNIAZDO NA KLUCZ TRZPIENIOWY (IMBUS) 10mm NA ŚRODKU TŁOCZKA?
a) bo fajnie wygląda
b) co to jest tłoczek?
c) do wkręcania tłoczka

W przypadku zacisków BOSCH (starego typu, czyli jak Mondeo MKIII przed liftem, Kangoo) tłoczek się wkręca kluczem imbusowym oba wkręca się, prawy na pewno zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co do lewego nie pamiętam, ale spróbuj też zauważysz czy się wkręca czy wykręca.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Emwu - dobre  spostrzeżenie , nie pomyslałem żeby o tym wspomnieć
U mnie  niestety to gniazdo jest dosyc  zmasakrowane wec  nie  udalo mi sie  uzyć imbusa. Mam za  to zestaw do wkrecania  tłoczków, więc  nie zaprzątałem sobie tym głowy. Kombinerkami wkrecałem tłoczek na  regenerowanym zacisku ( nowe  uszczelki itp) wiec  dosyc  łatwo szło a mój zestaw  akurat był pozyczony jednemu pacanowi z Oplem (nie  pozdrawiam)