Autor Wątek: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa  (Przeczytany 2620 razy)

cyberda

  • Gość
Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« dnia: Listopad 30, 2014, 12:53:55 pm »
Poniżej 1/4 baku muszę dwa - trzy razy kręcić zanim odpali, a jeśli zapali mi się rezerwa i auto postoi dłużej to już nie odpalę - muszę dolać. Zjawisko występuje tylko po dłuższych postojach (ponad 5 godzin lub przez noc), jak zgaszę silnik na godzinkę to problemu nie ma.
Proszę o opinie, co to może być, szanowne, doświadczone kocie grono.

Oczywiście biorę po uwagę zapchany filtr paliwa (ale tu chyba stan paliwa nie miałby znaczenia), zapchany filtr na wlocie pompy paliwa lub uszkodzoną samą pompę - co myślicie ?

Problem ten mam od samego początku jak kupiłem auto i poprzedni właściciel też miał już od jakiegoś czasu ten problem. Oczywiście wystarczy jeździć ze stanem paliwa ponad 1/4 i problemu nie ma ale chyba nie o to chodzi aby problemy omijać tylko je rozwiązywać ...

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 804
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2014, 13:26:39 pm »
benzyna / diesel ?

Filtr paliwa zmień na dzień dobry - bez tego nie ma co dalej ruszać z diagnozą.
Wsumie filtr to powinieneś wymienić po zakupie samochodu - oszczędzanie zawsze kończy się sporymi wydatkami w przyszłości.
Zalej go jakimś wypasionym paliwem ala ultimate / diesel premium.
Po tym przegoń go solidnie z jakimś magicznym dodatkiem do paliwa (wiem, że dużo osób sceptycznie podchodzi do tego typu wynalazków, jednak u mnie jak zamarzł ON pomogło)
Co do pompy opisz proszę czy jak już odpalisz samochód i pojeździsz nie ma jakiś problemów (szarpanie lub tego typu podobne objawy, czy norlamlnie przyśpiesza / przechodz w tyryb awaryjny / świecą się "sprężynki"). Choc co do pompy raczej tu nie jestem specjalistą.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2014, 13:45:23 pm »
Ciężkie odpalanie zwłaszcza po dłuższym postoju to bardzo często efekt zapowietrzania układu paliwowego. Gdy zejdzie paliwo to trzeba chwilę pokręcić aby pompa uzupełniła. Miejsce zapowietrzenia czasami trudne do znalezienia.

cyberda

  • Gość
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2014, 16:27:50 pm »
Ciągle zapominam

2,1 V6 więc Pb

Też myślałem o zapowietrzaniu się układu ale dlaczego jak jest wyżej niż 1,4 stanu baku problem znika ???

Co do przegonienia auta to w UK będę miał problem bo po prostu nie ma gdzie - jak na razie od pół roku tylko 2 razy jechałem szybciej niż 120 km/h ...  :-hehe
i kilka razy udało mi się kogoś wyprzedzić - szerokość dróg i ich krętość w Somerset niestety na szaleństwa nie pozwalają.

Dam znać co dałem rade zrobić.

Pozdrowionka

Bedek

  • Gość
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2014, 18:30:30 pm »
Miałem podobny problem tyle że w dieslu i nie w jagu. Jak postał dłużej (noc) to rano nie chciał odpalic bo paliwo się cofało. Podejrzenia padły na pompę paliwa, rozwiązanie znalazło się tanie i szybkie zamontowałem na przewodzie zasilającym zaworek jednokierunkowy ( 23 zł ) - problem jak ręką odjął odpala od dotknięcia.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2014, 19:06:34 pm »
Nie wiem jak w kocie, ale

W E38 uszkodził mi się pływak poziomu paliwa w baku, a nawet nie tyle sam pływak, co płytka opornościowa po której chodziła igła dająca sygnał (odpowiednia rezystencja na odpowiednim polu skali powodowała przesyłanie danych dla czujnika poziomu paliwa), ścieżka wytarła się pod igłą na niższych wartościach skali, a E38 5.4 V12 miała taki myk, że jeśli była rezerwa (i ponizej 7L w zbiorniku paliwa) nie dało się odpalić pojadu. Jeśli był odpalony i komputer pokazywał zasięg 0km, ok jechałeś jeszcze kilkadziesiąt kilometrów, ale jak wyłączyłeś zapłon nie mogłeś odpalić, chyba ze podniósł się poziom paliwa. Podobny przypadek miałem w jeszcze jakimś aucie.

cyberda

  • Gość
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2014, 03:09:27 am »
Coś w tym jest bo innym dziwnym objawem jest to że jeśli mam stan poniżej 1/4 (powiedzmy prawie rezerwę) i dotankuje 10 litrów to po przekręceniu kluczyka stan na wskaźniku nie zmienia się. Zmiana następuję albo po dłuższym postoju albo dłuższej jeździe. Gdy wleję ponad 10 litrów to reakcja wskaźnika jest natychmiastowa.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Ciężko odpala przy 1/4 baku paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2014, 23:29:39 pm »
Jesli kolega bedzie osobiscie zmienial filtr paliwa - to prosze o uwagi na temat sposobu zmiany.
Nasze kociaki sa prawie rowiesnikami - doswiadczenie twoje moze mi sie przydac w przyszlosci.

Narazie swojego filtra zmieniac nie zamierzam. Taka prawda... :)

PS: Gdzies na forum wyczytalem ze zmiana wszystkich filtrow z robocizna kosztoxala w UK
okolo 80 funtow.   Podaje to do ogolnej wiadomosci...