JLR Polska z grupy Marvipol zwiększyła samochodów Jaguar i Land Rover o 20 proc. rok do roku w ciągu 9 miesięcy bieżącego roku do 860 sztuk. W kolejnym roku sprzedaż może jeszcze skokowo wzrosnąć, dzięki wprowadzenie do sprzedaży w przyszłym roku dwóch nowych modeli, a w 2016 r. przekroczyć 2 tys. sztuk, poinformował wiceprezes i dyrektor zarządzający JLR Polska Marcin Dąbrowski.
"Jaguar i Land Rover to najdynamiczniej rozwijające się marki premium na polskim rynku, czego potwierdzeniem są tegoroczne wyniki sprzedaży JLR Polska" - powiedział Dąbrowski, cytowany w komunikacie.
Dąbrowski ocenia, że 2015 r. rok może przynieść skokowy wzrost wolumenu sprzedaży samochodów Jaguar Land Rover. Impulsem dla tak dynamicznego wzrostu sprzedaży ma być wprowadzenie do sprzedaży w przyszłym roku dwóch nowych modeli: Land Rover Discovery Sport oraz najmniejszego w gamie Jaguara XE. Pierwszy z nich ma trafić do sprzedaży na polskim rynku na początku przyszłego roku, drugi - w jego połowie.
"Discovery Sport oraz Jaguar XE pozwolą nam dotrzeć do nowego grona odbiorców, poszukujących samochodów z mniejszymi silnikami, bardziej cenowo dostępnych m.in. ze względu na niższe obciążenia fiskalne. Jesteśmy przekonani, że Jaguar XE (...) będzie chętnie kupowany przez klientów instytucjonalnych. Poszerzenie gamy produktów Jaguar Land Rover połączone z rosnącym zainteresowaniem już będącymi w sprzedaży samochodami sprawiają, że JLR Polska ma potencjał, by w roku budżetowym 2016 przekroczyć pułap 2 tys. sztuk" - powiedział Dąbrowski.
Najchętniej kupowanymi w 2014 r. modelami Jaguar Land Rover w Polsce są trzy najbardziej luksusowe odsłony Land Rovera: klasyczny Range Rover, Range Rover Evoque i Range Rover Sport, podano również.
Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów. Jest również generalnym importerem lub wyłącznym przedstawicielem na Polskę marek samochodów Land Rover, Jaguar i Aston Martin. Model biznesowy grupy uzupełnia sieć myjni samochodowych Robo Wash. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r.