Wiesz, nie wpadłem na to?
Zacząłem przecież od mas. Ogólnie masy pod prawym reflektorem były tragiczne, te dwie śruby na klucz 8mm wykręcałem 3h używając sporo chemii do pomocy. Na chwilę obecną punkty masowe są wzmocnione bezpośrednio z akumulatora do kielichów, do silnika, do punktów masowych ECU i DSC.
Wszystko jest uszkodzeniem jednego sterownika lub masy, najdziwniejsze jest to, że ów sterownik zaczyna siać dziwne sygnały po CAN'ie i wylatuje komunikacja na CAN no i SCP.
Na początku jak to się stało pierwszy raz były tylko P0500, P1637, P1638, P1699, C1310, U1039 i C1316 (sporadycznie). Najdziwniejsze, że to się stało tak o samo z sienbie podczas jazdy (znikanie deski i wywalanie CAN). Wcześniej, rok temu w kwietniu po wymianie dwumasu, wysprzęglnika, sprzęgła i płynu (był czarny!) zaczął występować C1310, C1316, ale po pewnym czasie przestał. Zaczęły się dziwne rzeczy z serwem dziać (twardy pedał, serwo działało losowo).
Dziwią mnie błędy P0012 i P0016, ponieważ jak nie ma błędu CAN'a to to auto jeździ jak powinno, pracuje równo, jest dynamiczne itd. Rozrząd nie był rozpinany, a łańcuch i napinacz wyglądają dobrze. Pompę wyciągałem na oryginalnych blokadach fordowskich (w zamach przez otwór CPWK, pompę na trzpień w środek kółka i 3 trzpienie w miejsca naśruby mocujące. Fizycznie nie ma możliwości przestawienia rozrządu, bo odcinek na którym był napinacz był zablokowany.
Ciekawi mnie jedna kwestia, ponieważ czsami jak przy przekręceniu zapłonu od razu pali się kontrolka ABS i "DSC SYSTEM FAULT" po odpaleniu gasną i wtedy nic się nie dzieje w ogóle z autem. A jak nie pojawią się przy zapłonie przed rozruchem zaczynają się dziać różne dziwne rzeczy podczas jazdy.
Ten tryb awaryjny w CAN jest o tyle głupi, że HVAC działa ogrzewanie (grzanie niby na +23*C) z naawiewem na przednią szybę, ale nie da sie włączyć np. grzania tylnej szyby, dizała klimnatyzacja, przewody od klimy są zimne i gorący, woda spod rurek sie skrapla jak powinna, wentyle chodzą pełną mocą.
Jeszcze jedno, jak wywali liczniki, czasami muli go strasznie i "odcina pedał" czasami się zachowuje tak jakby mu się kończyło paliwo, czasami aż odłącza paliwo i gaśnie, a czasami wywali CAN ale nic się nie dzieje. Jak mam podłączony komputer z odpalonymi parametrami rzeczywistymi, to pokazuje cały czas poprawnie i temp. chłodziwa, prędkość, obroty, dawki paliwa, korekty dawki, żądane obroty, obciążenie itd.
Normalnie CUDA !
Mechanicznie jest sprawne 100%, kwestia CAN, tylklo gdzie szukać?