Autor Wątek: 2.0D Dziwne kody błędów ECU  (Przeczytany 8991 razy)

eMWuGSM

  • Gość
2.0D Dziwne kody błędów ECU
« dnia: Maj 26, 2014, 00:11:26 am »
Cała litania z dzisiaj:
P0500 - Czujnik prędkości pojazdu A
P1260 - Wykryto włamanie, pojazd unieruchomiony
P1664 - Sterownik pompy wtryskowej - uszkodzenie
P0016 - Korelacja sygnałów wału korbowego i wałka rozrządu - Bank 1 Sensor A

P0012 - Regulacja położenia wałka rozrządu po stronie dolotu - Za mocno opuźniony, bank 1
P1637 - Połączenie sieci CAN Silnik - ABS Uszkodzenie
P1638 - Połączenie sieci CAN Silnik - Licznik Uszkodzenie
P1699 - Połączenie sieci CAN SIlnik - Sterownik Klimatyzacji Uszkodzenie

P0571 - Włącznik pedału hamulca A - usterka w obwodzie
P0191 - Uszkodzenie w ukladzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy

P3716 -  ??? Co to za błąd?
P3816 -  ??? Co to za błąd?
P3912 -  ??? Co to za błąd?
P3953 -  ??? Co to za błąd?
P00D0 -  ??? Co to za błąd?
P1106 -  ??? Co to za błąd?

P1211 - Regulacja ciśnienia wtrysku - wyższe/niższe niż wymagane (silnik pracuje)
P1153 - Bank 2 regulacja dawki przesunięta za uboga (FAOSC) (Patrz P2098)
P0641 - Obwód prądowy A czujnika napięcia odniesienia
P2288 - Regulacja cisnienia wtrysku - ciśnienie za wysokie
P0251 - Zawór regulacji dawki paliwa pompy wtryskowej A


C1100 - Włącznik pompy ABS - usterka w obwodzie
C1153 - Zasilanie czujnika wysokości - usterka w obwodzie
C1300 - Usterka w obwodzie silnika pompy ABS
C1305 - Czujnik przyspieszeń pojazdu - sygnał nieprawidłowy
C1301 - Przekroczony czas reakcji systemu ABS
C1312 - Przetwornik ciśnienia hamowania koła przedniego prawego - usterka w obwodzie
C1316 - Przetwornik ciśnienia hamowania koła tylnego prawego - usterka w obwodzie
C1305 -??? Co to za błąd?
C2412 - ??? Co to za błąd?
C2053 - ??? Co to za błąd?
C13D0 - ??? Co to za błąd?
C0153 - ??? Co to za błąd?
C1302 - ??? Co to za błąd?
C0122 - ??? Co to za błąd?
C1306 - ??? Co to za błąd?
C2016 - ??? Co to za błąd?
C31D0 - ??? Co to za błąd?
C2053 - ??? Co to za błąd?
C2412 - ??? Co to za błąd?


B1953 - Regulacja położenia fotela, sygnał zwrotny ruchu tył góra/dół - zwarcie do masy
B1910 - Połączenie masy dla sterownika poduszek powietrznych - usterka w obwodzie
B1102 - ??? Co to za błąd?

U1039 - SCP (J1850) Nieprawidłowe lub brak danych dla głównego ID $27
U2516 - Błąd komunikacji na szynie CAN (w ABS)



Dziś kot wypluł mi taką litanię.
Odczyt: DELPHI DS150E (Oryginalny).

Na czerwono błędy powtarzające się (podpinam go co jakiś czas i mam zapisy błedów), pozostałe, to takie który wystąpily pierwszy raz lub max 2 razy.

Sprawa wygląda tak, auto jedzie normalnie za chwilę (w losowym momencie) odcina pedał gazu (brak reakcji na gaz, dławienie się) wyskakuje DSC SYSTEM FAULT i pomarańczowa kontrolka (czasami wraz z kontrolką ABS) i za chwilę padają wskaźniki na desce (za wyjątkiem poziomu paliwa). Naciskając TRIP zmienia się tylko na godzinę i FUEL COMPUTER DATA ERROR, przebieg - kreski. Czasami dzieje się to sporadycznie na początku w zeszłym roku w sierpniu zdarzylo się 2 razy. Od lutego nagminnie. Licznik nie nabija wtedy kilometrów.

Jak wywali się CAN ogrzewanie grzeje na szybę i na (niby) 23*C i grzanie, nie można zmienić. Wyłączenie zapłonu i włączenie przywraca działanie deski, ale na różny okres czasu, czasami na minutę czasami na godzinę, dwie. Sądziłem na początki iż to przez masy sterownika ABS i ECU (masa przy reflektorze prawym i masa na płaszczu wewn. błotnika prawego. Zrobiłem nowe masy bezpośrednio z akumulatora (oporność 0.0 Ohm, byla ok 22-23Ohm, CAN pozwala do max 5 Ohm).

Idąc tropem P0500 wymieniłem czujnik prędkości koła LP wraz z wiązką do błotnika, bez zmian. Idąc tropem P1211 i P0251 wymieniłem wtryski  (pełna reg. z IMA), nowa pompa (OE Delphi), filtr paliwa DELPHI, czujnik zawór IMV (OE Delphi), czujnik temp paliwa w pompie i czujnik ciśnienia w listwie i dalej nic poprawy.

Ma ktoś jakiś pomysł?
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2014, 00:15:52 am wysłana przez eMWuGSM »

ghrh

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2014, 07:40:53 am »
Nie żebym się znał, ale jeżeli tyle Ci wywaliło na raz to gdzieś masz problem z elektryką - zwarcie, zalanie, pogryziona wiązka czy coś takiego.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 26, 2014, 10:14:53 am »
Wiesz, nie wpadłem na to?

Zacząłem przecież od mas. Ogólnie masy pod prawym reflektorem były tragiczne, te dwie śruby na klucz 8mm wykręcałem 3h używając sporo chemii do pomocy. Na chwilę obecną punkty masowe są wzmocnione bezpośrednio z akumulatora do kielichów, do silnika, do punktów masowych ECU i DSC.

Wszystko jest uszkodzeniem jednego sterownika lub masy, najdziwniejsze jest to, że ów sterownik zaczyna siać dziwne sygnały po CAN'ie i wylatuje komunikacja na CAN no i SCP.

Na początku jak to się stało pierwszy raz były tylko P0500, P1637, P1638, P1699, C1310, U1039 i C1316 (sporadycznie). Najdziwniejsze, że to się stało tak o samo z sienbie podczas jazdy (znikanie deski i wywalanie CAN). Wcześniej, rok temu w kwietniu po wymianie dwumasu, wysprzęglnika, sprzęgła i płynu (był czarny!) zaczął występować C1310, C1316, ale po pewnym czasie przestał. Zaczęły się dziwne rzeczy z serwem dziać (twardy pedał, serwo działało losowo).

Dziwią mnie błędy P0012 i P0016, ponieważ jak nie ma błędu CAN'a to to auto jeździ jak powinno, pracuje równo, jest dynamiczne itd. Rozrząd nie był rozpinany, a łańcuch i napinacz wyglądają dobrze. Pompę wyciągałem na oryginalnych blokadach fordowskich (w zamach przez otwór CPWK, pompę na trzpień w środek kółka i 3 trzpienie w miejsca naśruby mocujące. Fizycznie nie ma możliwości przestawienia rozrządu, bo odcinek na którym był napinacz był zablokowany.

Ciekawi mnie jedna kwestia, ponieważ czsami jak przy przekręceniu zapłonu od razu pali się kontrolka ABS i "DSC SYSTEM FAULT" po odpaleniu gasną i wtedy nic się nie dzieje w ogóle z autem. A jak nie pojawią się przy zapłonie przed rozruchem zaczynają się dziać różne dziwne rzeczy podczas jazdy.

Ten tryb awaryjny w CAN jest o tyle głupi, że HVAC działa ogrzewanie (grzanie niby na +23*C) z naawiewem na przednią szybę, ale nie da sie włączyć np. grzania tylnej szyby, dizała klimnatyzacja, przewody od klimy są zimne i gorący, woda spod rurek sie skrapla jak powinna, wentyle chodzą pełną mocą.

Jeszcze jedno, jak wywali liczniki, czasami muli go strasznie i "odcina pedał" czasami się zachowuje tak jakby mu się kończyło paliwo, czasami aż odłącza paliwo i gaśnie, a czasami wywali CAN ale nic się nie dzieje. Jak mam podłączony komputer z odpalonymi parametrami rzeczywistymi, to pokazuje cały czas poprawnie i temp. chłodziwa, prędkość, obroty, dawki paliwa, korekty dawki, żądane obroty, obciążenie itd.

Normalnie CUDA !

Mechanicznie jest sprawne 100%, kwestia CAN, tylklo gdzie szukać?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 26, 2014, 11:56:00 am »
Jakie masz napięcie na akumulatorze? Grzebałeś coś z alternatorem? Widziałem takie auto, w którym zbyt duże napięcie (powyżej 15V) powodowało podobną dyskotekę i milion błędów, zupełnie bez sensu. Przyczyną był nie oryginalny regulator napięcia. Wszystko wskazuje, że masz uszkodzoną wiązkę... ale gdzie  :- pojecia
Oryginalnym oprogramowaniem dla Jaguara jest SDD/IDS nie Delphi. To tak na marginesie, bo SDD i IDS mógłby pomóc w lokalizacji przerw w obwodzie  :-W
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2014, 12:07:57 pm wysłana przez pablo21 »
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2014, 14:31:48 pm »
IDS nie mam (już), mam tylko Mongoose ale nie mogę na nim odpalić SDD...

DS150E używam, bo to jedyny zalecony przez Forda/Jaguara/Delphi tester "third party" do grzebania w ECU/ICU.


Napięcia mam w miarę ok bez obciążeń 13.8V z obciążeniami (szyby grzane obie, światła, wentyllator) 13.6V, akumulator nowy (na początku stawiałem też na aku), kabel plusowy z klemy do altka nowy puszczony. Wg testera MM do akumulatorów/alternatorów była pulsacja napięcia w granicach 0.4V na starym kumulatorze, na tym nie ma.

EDIT...
P1211 - Regulacja ciśnienia wtrysku - wyższe/niższe niż wymagane (silnik pracuje)
P1153 - Bank 2 regulacja dawki przesunięta za uboga (FAOSC) (Patrz P2098)
P2288 - Regulacja cisnienia wtrysku - ciśnienie za wysokie
P0251 - Zawór regulacji dawki paliwa pompy wtryskowej A

...to się właśnie wyjaśniło. Poszła pompa z 90/115PS... W poniedziałek będę miał od 130/155. I zaś cały dzień na wyjęcie i włożenie pompy. Chyba mam nowe hobby. Cudownie.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2014, 14:39:49 pm wysłana przez eMWuGSM »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 26, 2014, 21:55:15 pm »
Rekord w wyciąganiu pompy: 1h 45 min, jak dobrze mieć blokady i klucze hand-made.

rekus77

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2014, 15:17:26 pm »
witam jestem pierwszy raz na tym forum więc prosze o wyrozumiałość ::) mam pytanie do 'eMWuGSM  jak to się skończyło w twoim przypadku ? mam podobne objawy brak reakcji na pedał gazu chodzi tylko na wolnych obrotach ale i tak kuleje podobny problem z tym klimatronikiem mi tylko wywala p0571 obwód czujnika hamulców czujnik a i test odczytu nie kompletny na zegarach wywala tempomat nie aktywny i jak sprawdzic czy to pompa prosze o pomoc juz sie załamuję, ewentualnie jak się skontaktować z eMWuGSM ?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2014, 19:55:55 pm »
U mnie sprawa okazała się zupełnie z innej strony.
Pomijam uszkodzenie wiązki silnika na odcinku koło filtra paliwa, ale wina była głównie przez nieprawidłowo wklejoną szybę przednią, woda leciała na deskę (deska spuchła) i na sterowniki.

Pompa oryginalna była dobra, bo miała parametry w teście na stole pobierczym wydajność 106% (nowa powinna mieć 110-115%), więc wręcz bardzo OK (zaznczam, pompa wymieniana na gwarancji w 2007r chyba).

Co do diagnozowania pompy, sprawdzić jakie ciśnienia daje i tyle. Powinna ok 250-300Bar an wolnych obrotach dawać. do 1000Bar przy ok 4200rpm. Jednak najlepiej wyjąć i dać na stół pobierczy (proponuje jednak to dać do robienia warsztatowi który ma już to opanowane i mają stosowne blokady i dorobione klucze do pompy).

rekus77

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2014, 15:24:31 pm »
Dziękuje za szybką i rzetelną odpowiedz  ;D z tą pompą tylko się przypowietrzyła narazie chodzi  :-yipee teraz co mi spać nie daje to blokujące hamulce, po wymianie serwa jest bardzo wysoki pedał praktycznie nie ma luzu, spróbuje odsunąć serwo jakąś podkładką od grodzi jak myślicie pomoże ? :-gwizd

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.0D Dziwne kody błędów ECU
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2014, 21:22:55 pm »
Może założyłeś serwo z anglika (ma dłuższą sztycę, bo w oryginale jest na wsporniku na grodzi około 2cm)?