Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Regeneracja, odbudowa drewna xj40

<< < (2/3) > >>

tomekwilku:
No to, jestem teraz podbudowany, dziekuje:)

Do konca tygodnia to ogarne, mam nadzieję, ze sklejke skrzyni biegow zostawię w oryginale, bo to najtrudniejsza sprawa. Do sprzedawcy sklejki napisałem czym do przykleić do metalu lub plasiku i czy da się to bejcowac i lakierowac czekam teraz na odpowiedź.

Fotki wrzuce napewno, tylko mam jeszcze pytanie.  Struktura surowego drewna na tych listwach jest inna niż te mazańce jaguara, musieli mieć na to jakis sposób, jednak bardziej mnie interesuje w jakich kolorach jaguar malowa te listwy do różnych tapicerek ? Mam bezowa tapicerkę i czarna deskę i czarne górne panele drzwiowe, chciałbym dobrać taki kolor bejcy zeby nadac wnętrzu powiem nowoczesności.  Jakies żółcie, bordo, sam nie wiem, no ale wtedy dojdzie jeszcze wyjecie licznika:(

tomekwilku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd0548b2e155346b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/288ba4c112c53ca9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6936e7e4136b4027.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd037fa2a74b1433.html

Oto dzisiejsze efekty mojej pracy. Preparat do usuwania lakierów absolutnie sobie nie poradził. Szlifowanie wyglądało tak, ze pod bezbarwnym ok 3mm jest warstwa na drewnie tych wzorów (chmurki), ale jest ona cieniutka 0.5mm i pod nią jest surowe drewno. W przypadku ramki wokół skrzyni, popielniczki i ramek wlotów powietrza sprawa jest troche gorsza, mozna przeszlifować bezbarwny, pod nim jest 1mm jakby okleina drewno podobna, bardzo ciezko jest ja pozostawic, przy szlifowaniu, ale sie da! Pod ta okleina jest matal lub plastik.

Moj kolejny krok to bedzie zakup drewnianej sklejki, zrobienie z niej tych trudnych elementów.

Moja opinia jest taka, ze surowe drewno jest ładne, czyste ale wygląda jak IKEA;/ Pomyślałem o kolorze ciemnym, kupiłem bejce Heban (fajnie czarna) i nawet wyszło, oczywiście lekko do poprawy.

Teraz pytanie do Was, jaki kolor bejcy wybrać?? Czekam na propozycje?

pablo21:
W XJ40 wszędzie oprócz zegarów masz fornir, klejony na aluminium. Gratulacje, za ściągnięcie poprzedniej warstwy lakieru nie jest to łatwe. Oryginalny kolor był ciemny taki jak w tym linku:
http://www.myrtleltd.com/daimler-jaguar-xj612-xj40-vdp-sovereign-walnut-standard-wood-veneer-kit-p-258.html?cPath=66_79&zenid=56287d0162101385f3aa81e41e4cde9c
Powodzenia

tomekwilku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e73d6f8a34491ac.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40c259b8aee4f7c9.html

Przesyłam 2 chyba najważniejsze zdjecia z procesu odbudowy drewna. Peirwsz zdjcie, przedstawiaja ta okleine i jej pozostałości (bezbarrwny zeszlifowany) natomiast drugie zdjecie pokazuje jak wyglada listwa boczna w procesie szlifowania.  Dochodze teraz do wniosku, ze da sie bardzo delikatnie zeszlifować sam bezbarwny i polożyc nowy. Co do popielniczki i tunelu to bardzo watpie. Nastepne foty beda juz jak skoncze. pozdrawiam

tomekwilku:
Znalzlem w necie sklepy z fornirem to taka okleina drewnopodobna o grubości 0,6mn czyli chyba tak jak w oryginale. Jest tylko jeden problem przy oklejeniu tym wszystkiego na moje nie bedzie widac tych jasnych paseczkow, nie wiem cholera jak to ugryźć. Pomysł z tym jest kuszący zwłaszcza, ze trzeba czymś okleic tunel, popopikniczke i ramki:/  jest też opcja okleic to fornirem i jeszcze przyciemnic bejca, wtedy bezbarwny

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej