Autor Wątek: aluminiowe felgi 16"  (Przeczytany 1793 razy)

monteki

  • Gość
aluminiowe felgi 16"
« dnia: Wrzesień 30, 2014, 20:27:08 pm »
słuchajcie  szukam felg na zimówki do Jaga , ponieważ oryginałów jest jak na lekarstwo , szukam nieoryginalnych.. ale nie moge znaleźć dokładnego info  na temat felg , a nie znam się na tych całych ET ... może ktoś wie DOKŁADNIE  jakich felg mam szukać .. wiem że 5x108 16" . ale jakie ET i jaki rozmiar  tego centralnego otworu ?

z góry dziękuje , naprawde szukałem ale nawet wujek google poległ :)

Offline tarnawianin

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: aluminiowe felgi 16"
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2014, 21:50:05 pm »
Moje felgi 16" oryginalne do X-sa 2,5V6 to 6,5 cala szerokości ET 52,5 a otwór centrujący 63,3
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów...

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: aluminiowe felgi 16"
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2014, 22:00:54 pm »
Odpowiem Ci możliwie najdokładniej jak teraz jestem w stanie.

Średnica pierścienia centralnego wynosi 63,4 mm
a wymiar ET w oryginalnych 17-tkach wynosi 52,5

Podejrzewam, że w 16-tkach jest taki sam lub bardzo podobny.

Ten wymiar ET nie jest wiążący... tzn. może się róznić mniej więcej +- 20mm
Jeżeli będzie mniejszy to koła wysuną się bardziej na zewnątrz karoserii, a jak większy to schowaja się bliżej środka auta. To tak w skrócie to działa. Cały pic polega też na tym, że trochę to się wiąże również z szerokością felgi i opony, które im będą szersze tym bardziej trzeba się trzymać oryginalnej wartości ET.
Jeżeli masz zamiar założyc opony 205/55R16 to z cała pewnością spokojnie te plus/minus 20mm się zmieści.

Ja u siebie mam ET42 przy oponach 225/40R18 i jest spoko tylko koła są szerzej rozstawione co było zamierzone przeze mnie, bo fajniej wygląda.