Autor Wątek: Pierwszy Jaguar  (Przeczytany 4562 razy)

Amator ze hey

  • Gość
Pierwszy Jaguar
« dnia: Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm »
Witam.

Od niedawna stałem się posiadaczem XF 3.0D 240 KM - jest mój pierwszy Jaguar i nie ukrywam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
 
Zdążyłem go dłubnąć - ECU silnika.



Jest moc - wystarczająco dużo, żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania:)

W tzw. międzyczasie poznaję mojego kocurka i nasuwają mi się pytania, na które może ktoś z szanownych forumowiczów będzie znał odpowiedź.

Kratki zderzaka boczne, przed kołami.
Zauważyłem, że są pełne i siatkowe. U mnie są siatkowe z obydwu stron. Za nimi są chłodnice z obydwu stron.
1 - od czego zależy jakiego typu kratka jest tam montowana?
2 - od czego są te chłodnice przed kołami przednimi?

Mam standardowe reflektory bi-ksenonowe, bez doświetlania zakrętów.
Poważnie zastanawiam się nad zmianą lamp na bi-ksenony z doświetleniem.
Czy poza wymianą fizyczną lamp muszę coś zrobić w sterowniku auta - nauczyć go nowej możliwości? zrobią mi to w serwisie?

Czy jest gdzieś w sieci witryna z katalogiem EPC dla naszych kocurków? - szukam i nic nie znajduję. Dla BMW, MB i innych są.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 16:41:06 pm wysłana przez Amator ze hey »

Online rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Pierwszy Jaguar
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2014, 18:34:42 pm »
Witam.

Witaj na forum :)

Od niedawna stałem się posiadaczem XF 3.0D 240 KM - jest mój pierwszy Jaguar i nie ukrywam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

 :-clap
 
Zdążyłem go dłubnąć - ECU silnika
Jest moc - wystarczająco dużo, żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania:)

Mocy bylo wystarczajaco przed dlubaniem :) moj tez zrobiony i oprocz mocy i momentu na plus jest tez lepsze spalanie:)

Kratki zderzaka boczne, przed kołami.
Zauważyłem, że są pełne i siatkowe. U mnie są siatkowe z obydwu stron. Za nimi są chłodnice z obydwu stron.
1 - od czego zależy jakiego typu kratka jest tam montowana?
2 - od czego są te chłodnice przed kołami przednimi?

Afair w dieslach jest siatkowa bo sa dwa intercoolery po obydwu stronach zderzaka.

Mam standardowe reflektory bi-ksenonowe, bez doświetlania zakrętów.

Tu zalezy od tego jaki masz rocznik- jesli przed lift to afair wszystkie auta z bixenonami mialy doswietlanie zakretow wiec twoje lampy sa zwykle halogenowe- wtedy oprocz wymiany reflektorow potrzebujesz system samopoziomowania i spryskiwacze. Jesli po lift to bi xenony byly w standardzie ale jesli chcesz doswietlanie to potrzebna bedzie adaptacja modulu.

Najlatwiej poznac po regulatorze jasnosci odwietlenia - znajduje sie przy lewym kolanie po stronie kierowcy- jesli jest tylko jedna regulacja (do zmiany jasnosci podswietlania) to auto ma bixenony, jesli sa dwie regulacje( do zmiany jasnosci podswietlania i do ustawieniamwysokosci wiazki to auto ma zwykle halogeny)

Poważnie zastanawiam się nad zmianą lamp na bi-ksenony z doświetleniem.
Czy poza wymianą fizyczną lamp muszę coś zrobić w sterowniku auta - nauczyć go nowej możliwości? zrobią mi to w serwisie?

Moj temat odnosnie lamp w przedlifcie:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 19:13:56 pm wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Amator ze hey

  • Gość
Odp: Pierwszy Jaguar
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2014, 21:42:28 pm »
Tu zalezy od tego jaki masz rocznik- jesli przed lift to afair wszystkie auta z bixenonami mialy doswietlanie zakretow wiec twoje lampy sa zwykle halogenowe- wtedy oprocz wymiany reflektorow potrzebujesz system samopoziomowania i spryskiwacze. Jesli po lift to bi xenony byly w standardzie ale jesli chcesz doswietlanie to potrzebna bedzie adaptacja modulu.

Najlatwiej poznac po regulatorze jasnosci odwietlenia - znajduje sie przy lewym kolanie po stronie kierowcy- jesli jest tylko jedna regulacja (do zmiany jasnosci podswietlania) to auto ma bixenony, jesli sa dwie regulacje( do zmiany jasnosci podswietlania i do ustawieniamwysokosci wiazki to auto ma zwykle halogeny)

Moj temat odnosnie lamp w przedlifcie:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html

rmazurek Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Mam przed-lifta i na bank mam lampy ksenonowe bez doświetlania zakrętów.

Wiem, bo wymieniłem postojówki na LED i przy demontażu lampy widziałem przetwornice zamontowane od spodu lampy i żarniki xenon DS1 Philipsa w środku.

Nie mam też pokrętła do ustawienia wysokości świecenia lampy w kabinie na panelu z otwieraniem bagażnika i regulacją jasności podświetlenia wnętrza - mam tylko jedno "kółko".
Samopoziomowanie działa - sprawdzone empirycznie podczas wypadu na wakacje - dupa siadła i ładnie sam dostosował wysokość świecenia.

Dziękuję za link do tematu dot. lamp - wymiana żarówki światła drogowego na coś bliższego barwą do ksenona to kolejna rzecz jaką planuję wykonać.

Wychodzi na to, że jak już wymienię lampy to będę musiał adaptować moduł - orientujesz się czy w serwisie mi to zrobią, czy też muszę szukać rodzimych "fachowców", którzy przy okazji nauczą mojego kociaka j.polskiego?

Online rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Pierwszy Jaguar
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2014, 22:27:50 pm »
Niestety kociak po polsku nie zagada - oporny na nauke jest. Kazdy serwis Jaga Ci to zrobi bez problemu - w sumie kazdy z IDSem jest w stanie zaadoptowac modul do auta.


Dodam ze doswietlanie zakretow az tak wielkiej roznicy ( przynajmniej dla mnie ) nie robi - bardziej bajer niz pomoc - tyle ze ja jezdze glownie po miescie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 22:32:15 pm wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Amator ze hey

  • Gość
Odp: Pierwszy Jaguar
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2014, 22:54:07 pm »
Super - dziękuję bardzo za informacje.