Dzieki za kolejna odpowiedz!
Na korku wlewu paliwa jest wytloczone (nie naklejone) logo Castrola. Nie wiem czy faktycznie nie podejmuje jakiegos ryzyka zmieniajac producenta oleju, pomimo tych samych parametrow lepkosci.
Napisales o wymianie co 12-15k km. Brytyjska ksiazeczka serwisowa zaleca co 16k mil lub co rok, zalezy co wystapi wczesniej. Tez sie zastanawialem, bo BMW pozwala jezdzic na Castrolu Edge nawet i dwa lata.
Ponadto, czy to prawda, ze ten silnik nie ma bagnetu sprawdzania poziomu oleju?! Tak gdzies w internecie przeczytalem, a narazie u siebie jeszcze sie nie przygladalem. Fakt, ze jest elektroniczne wskazanie, ale wiadomo... chyba lepiej sprawdzic organoleptycznie jednak...
Co do wypalania DPF, podobno mozna to robic na postoju, jedynie trzymajac silnik na wysokich obrotach. Sam nie mialem jeszcze takiego komunikatu, wiec nie stawalem przed taka koniecznoscia. Co Wy robicie?
Umowy marketingowe pomiędzy producentami powodują że na korku olejowym masz logo Castrola. Ja byłem zmuszony podjąć ryzyko stosowania oleju innego producenta bo w momencie wymiany oleju (4,5 roku temu) Castrol nie miał jeszcze w sprzedaży oleju C1 i jaguar warunkowo pozwalał na lanie C3.
Książka serwisowa zaleca wymianę oleju co roku lub po przejechaniu max 24000 km, jak wymienisz wcześniej nikt Ci głowy nie urwie koszt wymiany (300 pln) w porównaniu do kosztów zakupu i wymiany silnika to mały pikuś, a uwierz mi że w czasie kiedy miałem auto na gwarancji i serwisowałem w ASO widziałem przynajmniej 2 jaguary w których na gwarancji wymieniano silniki (biorąc pod uwagę że sprzedali w tym czasie pewnie ze 20 XF-ów to sporo).
Poczytaj na forum wypowiedzi kilku osób które w swoich XF musiały wymienić motor.
Na millersie zrobiłem ok 55 000 km i jest OK.
Bagnetu faktycznie nie ma !!! Też mam stare przyzwyczajenia (wychowałem się na maluchu i dużym fiacie), ale w tym przypadku innego wyjścia nie ma
trzeba zawierzyć elektronice.
Zgodnie z instrukcją jak wyświetli się pomarańczowy komunikat DPF full .... wystarczy wyjechać na trasę i przejechać utrzymując równe obroty (ok 2000) kilka/kilkanaście kilometrów i kontrolka gaśnie DPF wypalony. Problem pojawia się jeżeli auto jest eksploatowane tylko w mieście, jak wyjedziesz na trasę przynajmniej raz na 2 tygodnie problemu nie ma (DPF wypala się w trakcie jazdy na trasie).
O wypalaniu DPF na postoju nie słyszałem jeżeli jest taka możliwość bardzo chętnie spróbuje tylko jak to zrobić?