Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

[XJ40] Kilka problemów...

(1/2) > >>

jaras81:
Witam,
1. Od jakiegoś czasu po odpaleniu zimnego auta i ruszeniu przez 50-100 metrów jest ok, następnie jest spadek mocy - mimo gazu do deski wcale nie przyspiesza - po ok 3-5 sekundach wraca do normy.
Zanim tak się działo był wymieniany filtr paliwa - czy mógł zostać nieumiejętnie wymieniony? Pompa paliwa pada?
Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

2. Zauważyłem że dosyć często (przy normalnej jeździe) załącza mi się wentylator chłodnicy silnika - nawet przy temperaturach jakie mamy obecnie za oknem (15-17 *C).  Czy to normalne i co ewentualnie warto sprawdzić?

3. Auto generalnie jest dość słabe jak na te 200km, do 2 tyś obrotów niezbyt się zbiera, powyżej 2 tyś jest jako-tako.
Co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Tatarski:
Powiem Ci, że u mnie jest podobnie z tym wentylatorem, ale rzecz dzieje się po przejechaniu ok 50 km. Na moje oko chłodnica albo nie domaga, albo coś namieszane jest z czujnikiem wentylatora.

Co do mocy, to mam podobne odczucia. Zupełnie inne wrażenie mocy jest np. w bmw 2.8, które ma ~ 200 kucy.
Tutaj człowiek po prostu ma wrażenie, że startuje lokomotywą. Albo mamy te same problemy, albo widocznie tak już jest przy tym silniku.
Niestety nie mam porównania, żeby to sprawdzić. Wydaje mi się jednak, że coś musi być na rzeczy.

iroc5.7:
Mowa o silniku 4.0 rozumiem, mam xj40 4.0 i w porównaniu z innymi autami o podobnej mocy powiem tak; u mnie z miejsca faktycznie jest bez żadnej rewelacji, od 0-60 rusza jak 2.0 albo gorzej ale w trasie przy dużych prędkościach, powyżej 140 jest ok. czuć dużą pojemność, przyśpieszenia od 140 do 180 np. bez problemu, szybko się zbiera. myślę, że tak musi być w końcu auto jest duże, ciężkie, tylny napęd, no i nie sportowe, nie ma co wymagać.

jaras81:
mam 3.2 - powyżej 120-140 rzeczywiście jest ciekawiej.
Jednak mam wrażenie że z wiekiem moje autko trochę mocy straciło i staram się znaleźć przyczynę...

pablo21:
Mam 4.0 i nie ma takich problemów jak koledzy. Rwie do przodu od początku, może sprawdźcie świece i kable, choć trop odnośnie chłodnicy też może okazać się właściwy, należałoby zobaczyć jeszcze czy chłodzi równo na całej powierzchni.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej