Autor Wątek: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6  (Przeczytany 3259 razy)

Osa

  • Gość
Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« dnia: Wrzesień 01, 2014, 18:20:40 pm »
Witajcie!
W powitalni ciezko mi bylo uzyskac odpowiedzi na nurtujace mnie pytania, wiec zadam je tu :)
1. Jak to jest z tymi czesciami od forda? (cos z eksploatacyjnych pasuje? elementy zawieszenia lub silnika?)
2. Jak wygladaja ceny czesci na tle np audi a4? (+robocizna)
3. Jak to w koncu jest z LPG w tym silniku?
4. Czy X-type (lub ta wersja silnikowa) posiada jakies "upierdliwe" wady, lub ma cos co czesto sie psuje?
5. Czy warto polowac na wersje z ekranem na konsoli centralnej, czy jest to zbedny bajer?
Jesli macie ochote dodajcie cos od siebie :)

Z gory dzieki za odpowiedzi!  :-thank
pozdrawiam

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2014, 19:01:05 pm »
Odpowiedzi na Twoje pytania jest mnóstwo, wystarczy poszukać, co do punktów:
1) prawie nic nie pasuje
2) mam znajomego co ma A4 według mnie części do audi są tańsze
3) nie wiem
4) zależy gdzie kupisz i od kogo, trafisz źle remontujesz i końca nie ma
5) według mnie warto
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

ghrh

  • Gość
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2014, 22:23:25 pm »
1) http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?action=search
3) LPG jest w zależności do jak dobrego gazownika pojedziesz. Wersje amerykańskie są inne niż europejskie, a i tutaj są rozbieżności.
4) Typowych usterek za wiele nie ma, ale nie jest to szczyt niezawodności.

Tak czy owak zadaj sobie trud użycia opcji Szukaj:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?action=search
i przejrzyj chociaż z 10 stron ostatnich wątków w dziale, to sobie wyrobisz pewien obraz.

Osa

  • Gość
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 02, 2014, 00:11:57 am »
Mam nudna robote i neta w telefonie - z wiekszoscia (chyba) watkow, ktorych temat mnie zainteresowal sie zapoznalem  ;D
Fakt, szukajki nie uzylem, patrzylem na kilkanascie stron wstecz czytajac tytuly :)
Ale skoro mowisz, ze te info gdzies w skarbnicy sa - poszukam.
 :-thank

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2014, 03:05:55 am »
1) troche pasuje ale du..y nie urywa Problemem jest czesto pytanie na forum o częsci fordowskie: gwarantowany ochrzan
2) Mieszkam w  UK więc ciężko mi się wypowiedziec
3) LPG da sie z  powodzeniem zastosować. Głownym problemem jest brak mozliwosci zastosowania emulatora cisnienia paliwa - układ  jest adaptacyjny i w wiekszosci przypadków zastosowanie emulatorów konczy sie  błedami i lampką check engine. Rozwiązaniem a  własciwie  obejsciem problemu jest montaz  przelewu paliwa. Chodzi o to ze po przejsciu na  LPG  paliwo poprzez  zainstalowaną rurke  i elektrozaworek ze zwężką (1mm działa) dalej sobie  krąży w  układzie zamknietym nie powodując dziwnych błędów. Można  to zrobic  tuz  obok baku paliwa (ja  tak mam i juz ponad rok instalacja chodzi wrecz  idealnie - gdybys  szukał zakładu LPG w  zachodniopomorskim to mam dobry adres w Szczecinie).
4) raczej nie  ale  warto od  razu po zakupie  wymienic  olej w  tylnym dyferencjale  i w skrzyni kątowej - nie  jest to łatwe  bo producent oficjalnie  nie  przewidział wymiany , wiec  wlewa  sie  olej "sposobem"  - do znalezienia  na  forum
5) Nawigacja  nie  jest juz  aktualizowana a  brzmienie audio pozostawia  wiele  do zyczenia. Moim zdaniem lepiej jest miec "zwykłe" radio i wymienic  je  na markowe  2DIN z wszelakimi udogodnieniami (bluetooth ,MP3 , czytnik SD,USB itp) Warto zmienic  tez  dosyc  tandetne  głosniki w  drzwiach. Tutaj mój wątek na  forum jaguar  uk - sa  zdjęcia zainstalowanych zestawów od  róznych użytkowników http://www.jaguarforum.co.uk/f26/choice-aftermarket-double-din-stereo-62642.html#post576133

gres

  • Gość
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2014, 13:15:17 pm »
to ja jako świeży użytkownik takiego jaga napiszę co o nim myślę:
1 ciasne wnętrze, wielkeie z zewnątrz
2 pali jak smok ( przy mojej ekonomicznej jeździe w trasie poniżej 9,5 narazie nie zszedłem
3 nie składana tylna kanapa w większości wersji ( shit straszny)
4 płytki bagażnik z małym "wejściem"
5 patrzac na egzmeplarze które ogladalem - szybko się wnętrze niszczy

zawias to kanapa , buja się i płynie - zależy co kto lubi. No w sumie sportowiec to nie jest, chociaż zdaje się wersje sport sa twardsze

ale za to
1 jak na auto użytkowę jest naprawdę szybki ( mam liczne porównania - galant 170 km , V40 200km , 205 140km , focus st 170km )
2pomruk i kultura pracy V6 powoduje że banan sam wskakuje na twarz.
3płynie dostojnie niczym lord
4nie mogę doczeka się na śnieg

reasumując - jest kozak , jeżeli kupujesz auta sercem a nie rozumem to nic tylko polecic.

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2014, 15:21:29 pm »
Gres - ja  mam wprawdzie Estate  ale zawieszenie raczej twardawo-sprężyste  mi sie wydaje - na  pewno nie nazwalbym go kanapą. Mówie o wersji SE  - Sportem jeszcze  nie jechałem. No ale odczucie pewnie zalezy czym sie  wczesniej jezdzilo - ja Peugeotem 406 coupe i kilkoma  innymi francuzami (tylko bez bajek o awaryjnosci prosze), więc raczej przywykłem do komfortowych nastaw podwozia. W takiej np Oktawii miałem wrazenie ze  siedze na cegłach ułożonych w  taczce.

gres

  • Gość
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2014, 18:19:54 pm »
Masz racje, patrze z perspektywy wcześniejszych pojazdów ktore byly strikte sportowymi wersjami, czyli takimi wersjami sport.

jag trzy.a sie drogi fajnie, ale jest miękko. Nie powiem ze to wada - za nic nie zamierzam mu gwintu wpakować, nie pasuje po prostu, chociaz wowczas stalby sie sprawna maszyna :)

calosc sama w sobie , po tygodniu użytkowania wydaje mi sie byc genialna, kuzwa myslalem ze po 205 rallye nic juz mi takiej frajdy nie sprawi tymczasem zastanawiam sie czy do pracy jechac jagiem czy ninja :)

Osa

  • Gość
Odp: Pytania i watpliwosci przez zakupem Jaguara X-type 3.0 V6
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2014, 23:01:51 pm »
Ja do tej pory jeździłem twardymi autkami, wiec po Waszych opiniach sadze, ze Jag bedzie miekki :)
Ninja? Jaka konkretnie? Ja wlasnie sprzedaje Hornet'a 600 S :) MotoFrankenstein pozdrawia :P