Autor Wątek: Przywrócenie oryginalnego przebiegu  (Przeczytany 3830 razy)

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« dnia: Sierpień 30, 2014, 15:36:42 pm »
Witam wszystkich i prosze o radę . Przy zakupie mój XJ40 miał 325000 km ( czy jakoś tak   ;) ) przebiegu . Przy pierwszym uruchomieniu autka po wymianie akumulatora pojawiły się najpierw jakieś hieroglify na wyświetlaczu komputera pokładowego , potem wyświetlił sie przebieg 48560 km , a po nim naskakuje aktualny . Niewiedziałem oco chodzi , więc zadzwoniłem do serwisu Jaga w Warszawie . Tam zostałem poinformowany , że licznik został nieumiejęnie cofniety o tą wartość która sie wyswietla przed aktualnym przebiegiem . Nieumiejętne cofnięcie niby pozostawił ślad w postaci wyswietlającej sie wartości która wskakuje przed aktualny przebieg . Jesli będzie ktoś chciał mogę odłaczyć aku i nagrać jak to wyglada . Proszę o jakąś radę , bo chciałbym sie pozbyć tego ( drugiego przebiegu ) .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2014, 13:46:53 pm »
Bzdur ci naopowiadali, zawsze po odlaczeniu aku tak sie wyswietla. Nie znam powodu(podejrzewam ze tak jest ustawiony komputer fabrycznie) ale tak bylo w kazdej 40 do ktorej mialem dostep i nie ma sie czym martwic :)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2014, 13:50:08 pm »
Ha ha dobra teoria gości z serwisu ale wyssana z palca. U mnie wyświetla się to samo, nawet dzisiaj podłączałem aku w swojej i było dokładnie to co napisałeś.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2014, 16:31:35 pm »
Dzieki za odpowiedź  :-thank , czyli jak narazie tylko zbliżam sie do 400000 tyś/km przebiegu  ;D . W tym samym serwisie facet usiłował mi wmówić , ze mam X300 a nie XJ40  ;D , jak widac nie znają sie na starszych Jaguarach XJ .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline DB_36

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
  • ..:: Jaguar XJ40 ::..
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2014, 19:56:25 pm »
Potwierdzam, u mnie jest dokładnie to samo po odpięciu akku  ;)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2014, 23:20:40 pm »
Dzieki za odpowiedź  :-thank , czyli jak narazie tylko zbliżam sie do 400000 tyś/km przebiegu  ;D . W tym samym serwisie facet usiłował mi wmówić , ze mam X300 a nie XJ40  ;D , jak widac nie znają sie na starszych Jaguarach XJ .

To nie widzial znaczka na klapie z tylu? :) Ja wlasnie w swoim przekroczylem 257 tys km. Silnik, tez 3.2 w stanie idealnym, od paru tysiecy takze na LPG. Pochwal sie moze jak ci pali/dziala na gazie? Ja mam instalacje na mixerze starsza, sam montowalem i nie moge jej do konca wyczaic. Kiedys moglem zejsc do ponizej 13.5l na 100km, teraz blizej 16, bez roznicy czy miasto czy trasa, dzis zrobilem 360km dokladnie na baku. Tak ostatnio myslalem, ze swiece nowe ktore zalozylem moze nie koniecznie daja dobra iskre bo czasem czuje lekki missfire na jednym garze i potrafi lekko zatrzasc. Czy do LPG polecane so jakies inne swiece niz fabryczne? Teoretycznie powinienem zamontowac championy RY9CC czy jakos tak, myslalem tez o bardzoej goracych RY12.
Jak podepne pod komputer to silnik krokowy dziala i zmienia default od 120 do 100 na skali 0-255, kiedys potrafil przy 80 wiec golym okiem widac ze teraz nie wiadomo czemu potrzebuje ciut wiecej gazu. Najgorzej jest na luzie stojac w miejscu, nie wiem czemuy wedlug komputera potrzebuje duzo wiecej gazu niz jadac 100km/h

Zastanawiam czy przeplywomierz warto zmienic na nowy jeszcze? Czy moze reduktor warto byloby regenerowac? Nie wiem ile lat juz ten ma. Czy bylby teoretycznie powodem wyzszego spalania?

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2014, 15:41:54 pm »
Gaz mój jag miał założony przy przebiegu około 180000 , instalacja REG by OMVL . Na butli 54 L ( z czego 43 L użyteczne ) w lecie raz dobiłem do 320 km na jednym tankowaniu , przeważnie w lecie 300 km da rade przejechać ( jesli w trasie nieprzekracza sie 120 km/h ) w zimie po mieście i troche w trasie 250 km na jednym tankowaniu . Swiece miałem NGK , ale zmieniłem na Champion ( bo NGK miały juz 8 lat  ;D ) . Wiele osób odradzało mi zakup , w wiekszości twierdzili że to szrot , ze dymi na niebiesko i ze silnik sie rozpadnie , a jakos się tak dziwnie składa , ze moja dymiąca czterdziestka jeździ , a ich super BMW i Lanosy stoją po warsztatach . A jesli o znaczek chodzi , to na tylnej klapie mam jedynie rejestrację , bo napis XJ6 zgubił lakiernik , przy przygotowywaniu klapy do lakierowania  :-zly , a napis Jaguar był zbyt zniszczony , żeby na nowiutki lakier przyklejać takie ohydztwo .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 15, 2014, 18:06:46 pm »
 BMW i Lanosy stoją po warsztatach .


Mam XJ40, Lanosa, i Volvo 850

Jedyne auto ktore jezdzi i nic sie przy nim nie dlubie to Lanos, XJ40 umowmy sie nie jest bezawaryjnym autem, natomiast Lanos jest calkowicie bezawaryjny i niezniszczalny.

W XJ zawsze jest cos to zrobienia. W Volvo zreszta tez.

Offline Jaguar Wrocław

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 15, 2014, 23:10:55 pm »
Tyle że na Lanosem siedział cały sztab Koreańczyków wpompowując na tamte czasy potężne pieniądze a nad 40-stką siedzieli ludzie którzy mieli gdzieś księgowych i trendy a chodziło o zrobienie samochodu który będzie porywał ludzi przez następne 50 lat :-) i nadal po tych 50-ciu latach teraz jest coś warty .... a Lanos ... no cóż 3-4 tyś zł ?? Widziałem 40-stki w których właściciele nie robią nic poza standardowymi serwisami co przekłada się rocznie na koszt +- 2 tys zł ...
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2014, 23:42:05 pm wysłana przez Jaguar Szczecin/Wrocław »

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2014, 09:12:21 am »
Tyle że na Lanosem siedział cały sztab Koreańczyków wpompowując na tamte czasy potężne pieniądze a nad 40-stką siedzieli ludzie którzy mieli gdzieś księgowych

Czyli wychodzi na to samo, wedlug Ciebie tu i tu pompowano ogromne srodki finansowe, chociaz sadze, ze Lanosa  jednak starano sie zaprojektowac oszczedniej i przy jak najnizszych nakladach (w granicach rozsadku).

i trendy a chodziło o zrobienie samochodu który będzie porywał ludzi przez następne 50 lat :-) i nadal po tych 50-ciu latach teraz jest coś warty .... a Lanos ... no cóż 3-4 tyś zł ?? Widziałem 40-stki w których właściciele nie robią nic poza standardowymi serwisami co przekłada się rocznie na koszt +- 2 tys zł ...

Kolejne nietrafione porownanie.

Po pierwsze XJ nie osiaga jak narazie zawrotnych cen i nie ma 50 lat. A pozatym jest starszy od Lanosa.

Gdyby jednak porownac XJ z Polonezem (Auto rownie popularne co Lanos) to wcale wiecej Jaguar wart (finansowo) nie jest.

Mozna wiec zalozyc, ze wartosc Lanosa w wieku 50 lal wzrosnie (zreszta jak dowolnego kazdego auta, wystarczy spojzec na 125p, 126p, Garbusa czy naprawde dowolne inne auto).


Co do bezawaryjnych XJ, Juz widze auta w ktorych nie padaja blowery i reszta tego cyrku z nawiewami, nivo, lozyska w tylnych zwrotnicach na laczeniu z wahaczem, nie pekaja klamki, nie gnija na potege podlogi przednie blotniki tylne zderzaki i slupki tylne, fajnie tez wygladaja odklejone podsufitki  ;D zachwycajace sa mrozace krew w zylach awarie wskaznika cisnienia oleju  ;D i tysiace innych dupereli.

Moj XJ nie daje mi az tak popalic, ale w porownaniu do Lanosa ktory ma wiekszy przebieg od XJ i od tego jaka jest roznica w traktowaniu tych aut,  XJ nie mial by zadnych najmiejszych szans w starciu na bezawaryjnosc.

« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2014, 09:22:18 am wysłana przez sebek1111 »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: Przywrócenie oryginalnego przebiegu
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2014, 04:16:48 am »
Elektryka w 40 pada przez cyne ktorej uzyto, w wielu miejscach po prostu lutowania pekaja. Tak jest w skrzynkach bezpiecznikow, radiach nawiewach, komputerach, etc. Nic nie poradzisz chyba ze przelutuje sie to wszystko na nowo.
Lozyska i gumy to standard jak w kazdym innym aucie w takim wieku. Te maja swoja date przydatnosci i niestety nie jest to 40 lat.
Klamki faktycznie sa zle zaprojektowane, ale lamia sie glownie z uwagi na zle ulozona uszczelke drzwi albo zle ustawiony zamek, nie uzywany zamek. Podsufitka to tragedia, tylko jagach tak fatalnych materialow mozna bylo uzyc :)
A czujnik, no coz - zawsze to troche adrenaliny :D