Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena

Historia Jaguara

<< < (2/8) > >>

optre:
Jeszcze trochę o xf

Okazuje się, że praca stylistów pracujących nad studium koncepcyjnym XF nie poszła na marne. W nowym aucie charakterystycznym znakiem po protoplaście są przednie reflektory. Cała linia nadwozia jest bardzo dynamiczna, aczkolwiek nie brakuje w niej stateczności i powagi. Auto pomimo swojego designu, który będzie skierowany do młodszych odbiorców niż to miało miejsce w przeszłości, zachowuje klasę.

Poza nowoczesnym wyglądem pod maskę luksusowego sedana trafią świeże jednostki napędowe. Auto będzie oferowane w czterech wersjach. Najsłabsza będzie dysponować mocą 210 koni mechanicznych, wydobywanych przez 2,7 litrową jednostkę wysokoprężną. Drugi w kolejce będzie 240-konny silnik V6 o pojemności trzech litrów. Dla kierowców żadnych większych emocji dostępna będzie V8-ka o pojemności 4,2 litra, której moc jest szacowana na 300 KM. Dzięki niemu auto będzie się rozpędzać do "setki" w przeciągu 6,2 sekundy. Flagowy XF, który będzie sygnowany skrótem SV8, otrzyma pod maską turbodoładowaną wersję silnika V8. Dzięki dodatkowi w postaci turbosprężarki jego moc maksymalna wzrośnie do 420 koni mechanicznych. We wszystkich wersjach silnikowych prędkość maksymalna będzie ograniczona elektronicznie do poziomu 250 km/h. Przekazywanie napędu będzie się odbywać za pomocą sześciostopniowej skrzyni automatycznej.

Konstrukcja nadwozia, podobnie jak w przypadku poprzedników, będzie wykonana z lekkich stopów w skład których wchodzić będzie aluminium oraz magnez. Dzięki temu waga samochodu będzie wynosić 1.749 kg w przypadku najsłabszej wersji silnikowej, aż do 1.842 kg gdy weźmiemy pod uwagę wersję V8.

optre:
I jeszcze trochę

Jak wyjaśnia Dyrektor projektowy Ian Callum – XF jest dla mnie szczególnym projektem w mojej karierze. Wiążemy z tym modelem duże nadzieje i widzimy w nim szansę na przywrócenie świetności marce takiej jaką kiedyś przyniósł model XJ6.
Stylistyka auta wpisuję się w nową filozofię firmy, która polega na połączeniu klasyki w najlepszym znaczeniu tego słowa z bardzo bogatym wyposażeniem i nowoczesną technologią. XF ma najniższy współczynnik oporu powietrza co czyni go najbardziej aerodynamicznym Jaguarem w historii marki. Według producenta nadwozie nowego Jaguara swoim wyglądem nawiązujące do linii coupe zapewnia komfortowe warunki pięciu dorosłym osobom oraz dostateczną ilość miejsca nad głowami pasażerów.

Wszystkie wersje Jaguara XF posiadają sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z unikalnym, zupełnie nowym system JaguarDrive zapewniającym niezwykle szybką zmianę przełożeń oraz system sekwenyjny Jaguar Sequential Shift z możliwością manualnej zmiany przy pomocy jednego dotknięcia manetek na kole kierownicy.

Jaguar XF posiada cztery wersje silnikowe – turbodoładowany diesel o pojemności 2,7 l, 6-cylindrowy silnik benzynowy V6 o pojemności 3 l i klasyczny 4,2 litrowy, 8-cylindrowy silnik benzynowy V8, kończąc na 8-cylindrowym doładowanym mechanicznie silniku benzynowym V8 o pojemności 4,2 l i mocy 416 KM.


optre:
A teraz kolej na x-type

Jaguar X-Type to samochód który budzi sprzeczności. Przede wszystkim auto nie jest zaliczane do elitarnego grona samochodów luksusowych aczkolwiek ma ku temu wiele przesłanek. Po drugie nie jest też rasowym sportowym sedanem chociaż dynamiki, agresywności i pewności prowadzenia pozazdrościć mu może niejeden "sportowiec". Jaguar X-Type wyłamuje się spod jeszcze jednego kanonu. Jako jedyny w całej historii brytyjskiej marki dostępny jest w wersji kombi - Estate. Co na pewno można powiedzieć o X-Type to to, że ma charakter, niepowtarzalną, oryginalną sylwetkę i styl szlacheckiego rodowodu marki, a oferowany wysoki komfort stawia go wysoko ponad przeciętną w swojej klasie.

Spirit - limitowana wersja X-Type
Nowy pakiet wyposażenia "Sports Collection" nadaje autu bardziej masywnego i sportowego jednocześnie wyglądu. Może być zamawiany do wszystkich wersji modelu X-Type, jednak wersja 2.5 AWD Spirit Limited Edition będzie posiadać go w standardzie. W pakiecie znajdą się m.in. nowy przedni i tylny spojler, czarne elementy wykończenia grilla, obniżoną listwę boczną oraz ozdobne zakończenie rury wydechowej.

W standardowym wyposażeniu wersji 2.5 AWD Spirit Limited Edition oferowane będą tempomat, skórzane fotele, drewniane obicia deski rozdzielczej i wewnętrznej części drzwi, komputer pokładowy, 17-calowe koła i lakier metalizowany. W tylnej części auta, poniżej oznaczenia pojemności silnika "2.5" znajdzie się napis "Spirit". Auto dostępne będzie w czterech kolorach nadwozia.




optre:
Dalej x-type

Jaguar X-Type zdobył główną nagrodę w kategorii samochodów z silnikiem diesla przyznawaną przez magazyny Fleet Week oraz Fleet Management. Drugie miejsce w kategorii luksusowych aut zdobył Jaguar XJ.
Czytelnicy obu magazynów zdecydowanie wybrali X-Type jako New Diesel Car of the Year. Nowy diesel 2,0D, pierwszy raz dostępny w modelu X-Type, zużywa niecałe 6l/100 km, emisja CO2 nie przekracza 150g/km, zaś 100 km/h ze startu auto osiąga w niecałe 10 sekund i może rozpędzić się maksymalnie do 200 km/h.

W połowie bieżącego roku Jaguar planuje rozszerzenie oferty. Do sprzedaży od marca ma trafić nowa wersja X-Type kombi oraz dostępny będzie nowy silnik diesla 2,7l, V6, bi-turbo, na początku w modelu S-Type.

Silnik X-Type 2,0D spowodował wzrost popytu na model w całej Europie. Zwiększona sprzedaż miała miejsce głównie w ostatnim kwartale ubiegłego roku oraz jest kontynuowana od początku tego roku.

optre:
Chyba będę musiał posegregować wszystkie informacje i wtedy je ładnie przedstawić  :-za, bo teraz to mozna tu zobaczyć głównie haos.  :-wstyd

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej