Problemy z zaciskami dotyczą szczególnie modeli do 2005 (zaciski tylne), problem znany z Kangoo i Mondeo MK3, zapekają się tłoczki i sprężyny ręcznego..
Często siadają pompy ABS (blok elektrozaworów i/lub sterowanie nimi) jeśli nie wymienia się płynu tak jak w zaleceniach, widzialem już czarno-rdzawy płyn w X-ach, a to prosta droga do problemów w ukł. hamulcowym.
Kolejna sprawa to sam płyn, w X-Type w zależności od rynku są stosowane rożne płyny. W Amerykańskich DOT-4, a w europejskich SUPER DOT-4 (W Polsce częściej spotykany jako DOT-4 ESP, np. Girling, TRW). Nie wiem z czego wynika ta różnica (może w USA nie mają DOT-4 ESP?), ale same płyny różnią się temperaturą wrzenia (DOT-4 ESP ma nieco podwyższoną). Nie mniej jednak co 2 lata warto wymienić płyn (koszt około 250zł z robocizną)