W silnikach V8 AJ26 i AJ27 są dwa rodzaje Cewek. 2 i 4 pinowe. Cewki dwu pinowe są trudne do zdiagnozowania, ponieważ komputer wykazuje jedynie, czy cewka działa, czy też nie. Cewki 4 pinowe można podejrzeć w czasie pracy (piszę o podłączeniu się przez SDD lub IDS). Taki podgląd wygląda tak, że puszczamy test np. na 120 sekund, a program diagnostyczny liczy pominięcia zapłonów. Jeżeli jest jakiekolwiek pominięcie w zadanym czasie przyczyną jest dana cewka lub świeca w cylindrze. To jeśli chodzi o diagnostykę.
Jeżeli chodzi o Twój problem, to oczywiście możesz spróbować powykręcać mocowania cewek i wyjmować cewki po kolei, patrząc na reakcję silnika, ale to nie wyeliminuje cewek, które jedynie kuleją co jakiś czas. Nic z kompem nie powinno się stać. Ale zawsze ryzyko istnieje.
Twoja przepustnica wygląda na brudną. Zajrzyj do dolotu. Zobacz jak wygląda przepływomierz. Jeśli jest zabrudzony to są specjalne preparaty do czyszczenia.
Co do świec, to warto byłoby od nich zacząć. W zależności od tego z jakiego roku masz samochód, są różne świece. Aj26 ma świece platynowe, AJ27 ma świece irydowe. Ale np. dla 4.0 okres od lipca 1997 do września 1998 są inne świece, aniżeli w pozostałych. Trzeba to dokładnie dobrać, a najlepiej kupić oryginał... lub jak oryginał.
Jeżeli masz AJ 26 i silnik 3.2 to właściwa świeca to NGK PFR5G-13E. Nie stosuj innych zamienników.
Możesz zastosować pastę na gwint ułatwiającą późniejsze odkręcanie, ale nie nakładaj tego dużo. Dokręcasz z siłą 28 Nm.
Powodzenia