Autor Wątek: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy  (Przeczytany 12974 razy)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« dnia: Lipiec 22, 2014, 18:26:36 pm »
Drodzy Koledzy.

Co moglo pusc nie tak, że sondy po wymianie na nowki nie pracuja i wywala blad P1646 i P1647? :/

Czy po wymianie sond trzeba robic reset kompa, czy mechanik zle podlaczyl kabelki?

Sonda Denso

Numer katalogowy: DOX-0114
Jakość : OE
Wymiar gwintu : M18x1.5
z zakończeniem gumowym
Długość kabli : 750
Ilość biegunów : 4

Dodam, że pod OBD sondy stoja na 0V ale grzalka dziala.

połączono


Postanowilem troche potestowac sondy uzywajac torque pro i dziwne bo podczas jazdy sonda w wiekszosci przypadkow jest na 0V ~0,1V czasem pokaze 0,8~0,9V jedna i druga czyli wyglada na to ze okablowanie chyba jest OK Tylko wydaje mi sie ze normalnie powinna na postoju oscylowac 0,1 do 0,9 a stoi na 0V. Co powinienem sprawdzic?

połączono

Wyglada na to ze sa dwa rodzaje sond. Regulacyjna i diagnostyczna. Ta co kupilem to wychodzi ze powinna byc za katalizatorem a nie przed  pojecia nie mam
Pojecia nie mialem ze one sie czyms roznia...

Chcialem kupic jakis zamiennik do

Kod: DOX-0430
Producent części: DENSO

Ktora kosztuje 500zl :/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2014, 15:50:36 pm wysłana przez BlackV6 »
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2014, 09:26:38 am »
Z zamiennikami różnie bywa.. niestety. Kota powinieneś diagnozować IDS-em, na pewno wskazałby właściwą sondę.  :-W
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2014, 11:37:49 am »
Przed wymiana bledow nie bylo, ale sondy byly juz tak stare ze nawet sie ich normalnie odkrecic nie dalo a auto palilo jak smok.  :-thumpdown
Czy nie trzeba robic jakis adaptacji, przejechac 100-200km czy to nic nie da?

btw czym sie sondy od siebie roznia? Ta ma grzalke wiazke kabli prawidlowa. Czytalem tez ze dlugosc kabla ma znaczenie i wtedy komp wariuje. Czy to mozliwe ze jak np. przewod nie jest takiej samej dlugosci jak oryginal to komp swiruje?

ta sonda co kupilem to niby zamiennik do Bosha 0258986507, ktora proponuje tez intercars do mojego silnika i auta...

a bledy tak jak w tytule: P1646 i P1647

« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2014, 11:42:14 am wysłana przez NorbertN »
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2014, 12:57:21 pm »
Długość kabla nie ma znaczenia. Właśnie dlatego, że jest to zamiennik to nie działa prawidłowo. Kolega przerabiał ten temat z S-typem. Wymieniałeś sondy mimo, że nie miały one błędu? Czy dobrze zrozumiałem? Na spalanie samochodu może wpływać parę innych czynników...Najpierw trzeba zrobić dokładną diagnostykę auta..czasem można zaoszczędzić  :(
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2014, 14:54:33 pm »
Ja wymieniałem sonde przed katalizatorem na  oryginalną denso  - kosztuje w UK 81 funtów w sieci sklepów GSF. No ale  u mnie wywaliło check engine i czytnikiem obd ustaliłem która  sonda  szwankuje. Wykręcenie starej to ból,płacz  i zgrzytanie zębów. Check engine  przestał sie  palic  i auto znowu zuzywa  normalne  ilosci paliwa.
Teraz  do rzeczy: jesli nie  miałes  błędu sondy to niepotrzebnie  je  wymieniałeś. Sonda  przed katalizatorem (wstepna) i za katalizatorem to dwie rózne  części. Zresztą te za katalizatorem mozna  oszukac  tzw emulatorem - czyli tulejką z gwintem. Na  twoim miejscu wkręciłbym stare  z  powrotem - nie zapomniawszy o nasmarowaniu gwintu odrobiną smaru miedziowego - bedzie  latwiej z  wymianą nastepnym razem. Co do dużego zuzycia: a moze  lewe  powietrze  lapie? Z lewej strony kolektora  jest cos w  stylu przepustnic - ich uszczelki regularnie  łapią lewizne. U mnie zalatwilem problem silikonem wyskotemperaturowym dobrej firmy (loctite akurat - nie  mylic  z  klejem do gwintów)
 Edit:  jesli stare "zmasakrowałeś" przy próbie  odkręcenia  to mozesz znaleźć cos  tu http://samochody.mojeauto.pl/jaguar/czesci,silnik/sonda-lambda,36/3  z tym ze  jednak wolałbym nową niz  uzywke - choc przy ograniczonym budżecie mozna  spróbować
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2014, 15:04:35 pm wysłana przez bartnik »

Offline Hooyeman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2014, 15:10:36 pm »
do xj ale w podobnej sytuacji kupiłem oem, co prawda polecali mi zamienniki że niby numery części się krosują że powinno działać itd. ale stu procentowej pewności mi nikt nie dawał a w przypadku gdyby coś było nie tak raz użytej sondy nikt mi nie przyjmie , więc stojąc przed wyborem wydać 1000zł za zamienniki dołożyłem 300 i mam fabryczne.

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2014, 15:20:56 pm »
Wymienilem bo auto ma nalatane 210 000 km i nigdy nie byly wymienione. Mechanik mowil ze nie zawsze check wywala a sondy zamulaly na maksa i spalanie 24L w miescie to raczej masakra przy 3.0 V6.  Czyli dalem ciala i jedyne wyjscie to kupic DENSO DOX-0430 oryginalne z wtyczkami tak? Nic innego lepiej nie brac?

Czy ja moge jezdzic troszke na tych sondach czy nie bardzo? bo oprocz check engine nic sie nie dzieje auto jezdzi a te stare sondy to sie rozpadly przy wymianie :(
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline Hooyeman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2014, 15:26:55 pm »
jeżdzić możesz, komp dla bezpieczeństwa podlewa grubo paliwem więc nic sie nie stanie

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 23, 2014, 16:04:24 pm »
No o dziwo spalanie to samo takze bez roznicy :p

 Bosha 0258986507 <- ktos stosowal? w intercars podaja ze wspolpracuje jako sonda regulacyjna do x-type 3.0 v6.

oprocz bosha nic innego nie znalazlem tylko denso DOX-0430

Chociaz dziwne bo nr OE ma taki sam jak ta moja sonda...
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 23, 2014, 17:34:42 pm »
OK temat uwazam za zamkniety. Nie ma co sie bawic w inne sondy niz denso dox-0430. Niestety droga impreza  :-tylko
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 23, 2014, 21:09:34 pm »
Powodzenia!
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 23, 2014, 21:40:53 pm »
 :-gwizd :-V :-10points
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 28, 2014, 16:46:34 pm »
Wiem ze temat zamkniety ale mam do was Drodzy Koledzy pytanie:

Czy ktos z Was ma podręczne obd i jest w stanie odczytac prace sond przed katalizatorem? Pytam ponieważ sam posiadam OBD na bluetooth i apke Torque Pro i wszystko jestem w stanie odczytac, prace sond za katem tez ale tych przed juz nie. Nie moglem tego tez zrobic na poprzednich sondach ani na nowych. trzeba miec jakis specjalny obd?
Tylko dziwne ze przebieg tych za katem pokazuje normalnie...  bledow ani checkow nie bylo
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 28, 2014, 18:18:32 pm »
Nie wierzyłbym odczytom przenośnych OBD. Kiedyś na ELM-mie naciąłem się na kupno Sondy zupełnie bezsensu, bo właśnie ten wskazywał, że Sonda nie działa. Kupiłem nową i to samo. Pojechałem do ASO, okazało się, że wszystko jest ok ze starą Sondą.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: P1646 i P1647 po wymianie na nowe sondy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 28, 2014, 21:04:30 pm »
Ok dzięki. Po prostu zastanawiałem się dlaczego obd widzi sondę za kątem a przed juz nie.
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)