Autor Wątek: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam  (Przeczytany 3899 razy)

Mr_Daimler

  • Gość
jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« dnia: Czerwiec 25, 2014, 20:41:20 pm »
Witam,

nie było mnie tu jakiś czas. Bardzo Was prosze doradzcie mi w sprawie oleju do automatycznej skrzyni. Moj Jaguarek to xj40 xj6 4.0 litrowy silnik, rok 1991. Ten temat juz był, wiem, mozliwe ze sam juz o to pytalem, ale w miedzy czasie juz mialem dwa serwisy i wiem ze na 100% zalewali mi Dexron II (a nie Dexron 3), wiec ja tez chce zalac taki sam, ale nie wiem jaka marka. Teraz robie serwis w innym miejscu zupełnie bo sie przeprowadziłem, wiec chce kupic jakis Dexron II ale nie mam pewności jaki. W oryginalnej książce od Jaguara pisze że to powinien być Castrol TQ Dexron II. Tego oleju juz nie robią ale znalazłem coś takiego: Castrol ATF DEX II Multivehicle.
http://www.ebay.co.uk/itm/Castrol-Dexron-2-Automatic-Transmission-Fluid-Power-Steering-Fluid-1Litre-/110843931582?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item19ced02bbe
Jest to olej mineralny. Jest tam napisane ze ten olej wczesniej był znany jako TQ-D......więc to chyba to, prawda ?
Prosze nie doradzajcie mi innych olejów jesli mozecie, tylko napiszcie czy ten sie nadaje czy nie, no bo wkoncu to dexron II i olej do skrzyni automatycznej i castrol tak jak zaleca ksiązka wiec chyba powinien sie nadać. 
Tam wchodzi chyba lekko ponad 4 litry prawda ?

Kolejne pytanie. Zawsze dotad zalewałem silnik 15w40 albo 10w40 juz w sumie nie pamietam czy 15 czy 10, ale na 100% zawsze był to Castrol Magnatec z końcówką "40". Teraz myslalem nad zalaniem go jakims olejem typu 15W50, zeby lepiej chronił silnik w wyzszych temperaturach, zeby był gęstszy w wyzszych temperaturach, tymbardziej ze w sierpniu wybieram sie nim w dłuzsza trase a jak wiecie te silniki potwornie sie nagrzewają. W ksiązce jest napisane ze w przedziale temperaturowym jakim zyje (Anglia, gdzie nie ma niskich ujemnych temperatur) moge zelawac albo 15W40 albo 15w50. Tylko ze ciezko znalesc tu w Anglii olej 15w50 a juz na pewno castrola. Wszystkie oleje jakie przegladam 15W50 sa do motocykli. Co robic ? Olac to i zalac to co wczesniej zalewałem ?

LPG.  Warto ? Łamie sie juz od jakiego czasu. Chciałem utrzymac ten samochód w stanie oryginalnym a nie gazowac go. Ale teraz to moje jedyne auto do pracy i troche mnie to kosztuje, wiec zaczynam rozwazac zagazowanie......ale szkoda mi. Męczą mnie pytania typu:
- Czy auta na gaz szybciej sie zuzywaja ?
- a co jesli kiedys ceny gazu sie wyrównaja z benzyna? oczywiscie ze instalacje potem mozna usunąc ale pozostaną jakies tam dziury i inne slady ze keidys była
- a w ogóle jaki ja mam wtrysk ? Jednopunktowy, czy wielo ?

Z góry dzieki za rady
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2014, 21:04:49 pm wysłana przez Mr_Daimler »

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2014, 03:19:53 am »
Dextron II wystarczy.

Do tego silnika czy zalejesz 1ow40 czy 15w40 bedzie ok.

Masz wielopunktowy wtrysk, i plastikowy kolektor. Przy montarzu LPG potrzeba do sego wtrysku gazu i bardzo szybkich wtryskiwaczy, bo wtrysk benzyny jest na Full grupie, czyli wszystkie wtryski dzialaja na raz ale przez bardzo krotki okres czasu. W nowych autach dzialaja sekwencyjnie (pojedynczo) a wiec dluzej, i przez to wtryski gazowe nie sa przystosowane do tak krotkich czasow, czyli mowiac krotko Jag wymaga drozszych wtryskow gazowych.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2014, 23:04:49 pm »
Dexron 3 to ulepszona wersja Dexron 2. Oba ok, wazniejsze jest regularna wymiana niz ktory.
Olej bez roznicy, oba sa ok. Sam zalewam takim ktory akurat jest tanszy bo w Anglii masz przeciez czesto spore znizki na nie.

Kolektor jest aluminiowy nie plastikowy.

LPG, niedawno zalozylem w swoim X300 instalacje na mixerze, nie wtryskach, AEB175. Nie robisz zadnych dziur w kolektorze, jeden gumowy waz przeciety od wody i pare kabli wpietych w instalacje. W X300 silnik jest prawie identyczny jak w twoim. Jezdzi sie milo, zadnej roznicy w zasadzie, nawet bys nie zauwazyl ze jedzie na gazie i tez uzywam codziennie. Spalanie 13.5l/100km, 35 mil dziennie srednio. Wszystko montowalem sam, wiec moglem pochowac dokladnie wszystkie kable i przewody.

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2014, 09:02:36 am »
oki, dzieki wielkie za odpowiedzi.  :-thank

Jeszcze mam kilka pytań  :-gwizd.

Bo mam komplet kabli do swojego Jaga i zapłon - jesli dobrze to nazywam - chodzi mi o tą kopułke w której kręci sie ten palec. Kiedys kupiłem w promocji i stwierdzilem ze sie przyda. Czy kable i to drugie wymienia sie co jakis czas, czy wymienia sie dopiero jak zaczynają byc problemy ?

Olej w dyfrze - tylni most. Wymienia sie czasem ? Odkad mam tego Jaga olej w silniku i skrzyni wymienialem dwa razy ale w dyfrze ani razu.

Czeka mnie za niedługo rozkręcanie drzwi od kierowcy bo głośnik zakończył życie. Skomplikowane by rozebrać drzwi na tyle by dostać sie do głośnika czy nie ? Jakies specjalne uwagi by na coś uważać ?

Czasem mam wrazenie ze przy hamowaniu mnie minimalnie sciąga, w strone w zaleznosci w jaki sposób jest nie równa jezdnia. Takie jest wrazenie jak by czasem na wybojach przednie koła były "luźne". Trudno zapanowac nad kierownicą. W zawieszeniu wymieniane były wszystkie amortyzatory, na oryginalne (kupe kasy mnnie to kosztowało), jakies nie całe dwa lata temu oraz łaczniki stabilizatora. Więc co to moze być ?

Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdro

Online Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2014, 18:35:59 pm »
Jak samochód odpala jak nalezy , pracuje równo , dobrze sie zbiera , to niema sensu zmieniać kopułki i palca ( ewentualnie jak spać nie możesz z niepewności , to pojedź do dobrego mechanika i niech on oceni  stan palca i kopułki  ;) ) .

Olej sie wymienia , ale bardzo rzadko , możesz zalać 75W-140 do dyfra wchodzi 2,1 L .

Odnośnie uczucia pływania autka na wybojach i ściągania na nierównej drodze , to mam tak samo jak jade po wybojach ( wymieniłem wszystkie gumy z przodu i wraz pływa ) okazało sie , ze to wina szerokich opon . Jesli jedziesz na równej drodze i auto pływa , wtedy jest jakiś problem albo z zawieszeniem , albo z luzem na maglownicy , ale jak masz tak jedynie na wybojach i w koleinach , to niemasz czym sie martwić .

Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2014, 19:59:51 pm »
dzięki  :-R

Co do "luźnych kół" tez mi sie tak wydawało.

Napisałes ze kopółki nie trzeba wymieniac jesli wszystko chodzi ok....a kable ?

I jescze niech ktos mi prosze napisze o rozbieranu drzwi. Czy moge napotkac jakies problemy ? Jakiś klips ktory mozna łatwo urwać i takie tam.

Online Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2014, 20:26:18 pm »
Przewody tak samo jak kopułka , jesli miałyby przebicie , to silnik mógłby niechodzić na któryś gar , albo by nim  rzucało jak w agonii .

Jesli chodzi o drzwi , to niestety niemogę ci pomóc , bo mam tapicerkę z X300 juą , a u Ciebie jest  jeszcze ta stara .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2014, 23:28:34 pm »
Drzwi sa na plastikowych zatrzaskach od spodu. Zdejmujesz drewno i rwiesz od dolu, bez problemu wychodzi tapicerka, bedziesz widzial co i jak na pewno.
Olej w dyfrze zdecydowanie polecam wymienic, pewnie nigdy nie byl zmieniany, w ksiazce jest chyba co 60tys km.

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2014, 19:33:14 pm »
dzieki  :)

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2014, 11:06:20 am »
w książce mam podany olej do differentiala 80w90, wiec co bedzie lepsze 80w90 czy 75w140 ?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2014, 12:30:17 pm »
75W140
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2014, 20:40:17 pm »
tylko tak teraz rozkminiam, bo 80w90 to chyba oleje mineralne - poprawcie jesli sie mylę. A 75w140 - przynajmniej ten o którym mysle czyli castrol syntrax limited slip to pełny suntetyk. A z wielu opini wiem ze przejscie z mineralnego na syntetyk (nie wiem co u mnie było zalane wczesniej ale moze mineralny) jest niebezpieczne, bo syntetyki zawierają rózne rozpuszczalniki i inne takie chemiczne dodatki, ktore moga, rozpuscic wszystko to co uszczelnialo oprócz uszczlek (za pewne nie nowych), czyli np. stary nagar i moge zacząć się wycieki. Więc prosze jeszcze inne osoby o opinie.

80w90 a dokładnie taki jak pisze w manualu czyli http://www.ebay.co.uk/itm/Shell-Spirax-A-Axle-Oil-SAE-80w-90-API-GL5-1-ltr-/251022539141?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3a721bf985     
który równiez spełnia norme GL5
czy jednak 75w140 np. taki http://www.ebay.co.uk/itm/Castrol-Syntrax-Limited-Slip-75W-140-2x1Litre-Axle-Fluid-2L-/151085265861?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item232d6233c5

jest sprawa jescze tego typu. Co to sa dyfry typu limited slip (ograniczone ślizganie ? ) i czy ja w mojej xj40 z 1991 4.0l bede taki miał ?  Bo probowałem cos na ten temat znalesc wiem tyle ze:
 jesli sie kupi olej ktory nie jest przystosowany do mostów typu limited slip, to trzeba dodac specjalny dodatek:
http://britishparts.co.uk/products/5421-differential-additive-JLM10814

mozliwe ze ten Shell spirax 80w90 nie jest przystosowany do mostów typu limited slip.

Natomiast na tym drugi oleju ktory ewidentnie jest do przekładni typu limited slip, jest napisane ze nadaje sie tez do przekładni typu NON limited slip, czyli obu, czyli wynikało by ze bezpieczniej kupic ten.

Ale jednak wciaz podkreslam ze w manualu moim pisze jak wół: Shell Spirax 80w/90 i nic ni episze o zadnym dodatku.

Sam juz nie wiem. Puki co mojego dyfra nie slychac, boje sie ze dodam zly olej i zacznie hałasowac albo ciec, albo jedno i drugie, dlatego wole sie na 100% upewnić
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 21:07:15 pm wysłana przez Mr_Daimler »

pabllo30dfx

  • Gość
Odp: jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 10, 2014, 01:55:49 am »
jeśli chcesz się dostać do głośnika w jagu xj40 91' to musisz odkręcić 3 śruby które trzymają uchwyt do zamykania drzwi i wtedy faktycznie rwiesz od dołu, ale nie musisz wcale dotykać górnej części z drewnem!!! nie wiem na podstawie jakiego modelu kolega opisał sposób zdjęcia tapicerki z drzwi, ale dziwi mnie że nie wspomniał o śrubach ??????

potem już jest łatwo: odpinasz wtyczki od głośnika, sterowania szybami i od lampki w rogu drzwi i zabierasz cały panel z samochodu, wtedy masz perfekcyjny dostęp do głośnika,

uważaj na te plastikowe zatrzaski, które trzymają cały boczek bo łatwo je zniszczyć... najlepiej podważać je po kolei poczynając od lewego dolnego rogu

przy montażu boczku wciskasz go pod element z drewnem i zatrzaskujesz od góry w dół (ja nie miałem z tym trudności)... oczywiście nie zapomnij wcześniej podłączyć elektryki :-W