Jedni piszą że się wymienia, a inni że nie i tak w kółko, jednak skoro już tu pisze to też przedstawię swoją opinie.
Czy ci koledzy którzy piszą że się nie wymienia widzieli kiedyś ściągniętą miskę olejową skrzyni? Ja wymieniałem osobiście u siebie i w misce olejowej oprócz filtra jest umieszczony magnes który wyłapuje opiłki metalu - był cały oklejony na grubość co najmniej 1 cm mazią oleju z opiłkami, jeżeli magnes jest tak pięknie oklejony to wiadomo że przez taką warstwę nie przyciąga i reszta syfu pięknie lata sobie po całej skrzyni, a już tego chyba nikt nie podważy że automat jest skomplikowanym mechanizmem elektroniczno - mechanicznym, więc przy "odrobinie szczęścia" albo zapcha nam filtr, albo elektrozawory, nie wiem co jeszcze może spowodować ale to już wystarczy żeby skrzynia kwalifikowała sie do poważnej naprawy. Jeszcze odnośnie filtra, skoro niektórzy twierdzą że jego się nie wymienia, to Panowie może nie wymieniajcie też filtra paliwowego lub olejowego, bo po co? Skoro ktoś zamontował filtr to chyba po to żeby filtrował jeżeli filtruje to wiadomo że jego wydajność się zmniejsza, a co za tym idzie gorzej wyłapie m.in. szlam ze ścierających się tarczek ciernych.
Pewnie niektórzy powiedzą że nie wymieniali ani oleju ani filtra i cały czas samochód ładnie jeździ, oczywiście że tak, tylko później widzimy np. posty że skrzynia po 270 tyś przestała działać, zawsze może coś walnąć z tym ze będę wiedział że uszkodzenie nie było przyczyną syfu skrzyni.