Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
zawieszenie xj12 seria III
naughtycat23:
Witam,
kieruje kolejne pytanie odnosnie zawieszenia - uuuu nie wiem od czego zaczac moze od info iz prawdopodobnie zawieszenie w moim samochodzie jest orginalne znaczy sie 27 letnie - niestety. Czeka mnie w przyszlosci szereg prac stad kieruje moje pytanie do osob ktore juz przegryzly sie przez ten temat. Tak naprawde interesuje mnie wszystko w tym temacie gdyz prawdpodobnie w tym temacie do wymiany bedzie praktycznie wszystko. Koszt takiego przedsiewziecia zapewne jest spory z tego co zdazylem sie zorientowac. Prosze o jakies wskazowki porady i szacunkowy koszt takiego manewru pozdrawiam :-V
Pipcyk:
Przegryzałem się przez ten temat.
Pisałem o tym na innym forum.
Wyjąłem cała przednia belkę wraz z całym zawieszeniem.
Do wymiany będziesz miał sinenbloki wahaczy , dumy w drążku stabilizatora i jego łącznikach, poduszki amortyzatorów. Warto również wymienić przednie tuleje belki i poduszki z tyłu.
Dodatkowo wszystkie elementy ( oprócz amortyzatorów ) wypiaskowałem i pokryłem nowym lakierem.
Oryginalne sworznie wahaczy maja smarowniczki i o ile były smarowane powinny być dobre.
Sa rozbieralne i maja podkładki dystansowe do kasowania luzu.
Wymiany mogą wymagać jedynie gumowe mieszki.
Można je dokupić oddzielnie w Limorze.
Koszt części – wybór zależy od Ciebie( gdzie kupisz ) , koszt robocizny także
naughtycat23:
Dzieki !!!!
Jesli chodzi o zawieszenie to gruntowny remont/ wymiana to sprawa niezbedna :-cry
Pytanie wlasnie odwiedzalem stronke Limory - jak wyglada jakosci tych czesci i co Mozesz powiedziec na temat tego konkretnie sklepu ?? Widze ze oferte maja bogata i teraz pytanie. Mam osobe z ktora konsuktuje i przez ktora zamawiam czesci. Nie jestem zupelnie obeznany w tych tematach wiec pytam koszt elemantow gumowych na poziomie 1.500 przod i kolo 800 pln tyl to drozyzna ??? Bylem tez w Altamirze i tam generalnie uslyszalem, iz koszt ewentualnego zrobienia zawieszenia prziod tyl to 23 tys. zl??? Wiem ze to Jaguar a nie Tico ale czy to nie jest przesada ?? Pozdrawiam i wielkie dzieki :-super.
Acha rozumiem ze Jestes pasjonata i pewnie wiekszosc prac przy zawieszeniu robiles na wlasna reke ???
Czy ewentualnie Poleciblys jakas konkretna osobe do tego typu pracy ktora policzyla by sobie normalna sume czy faktycznie mam sie spodziewac Tak wysokich kosztow ???
Pipcyk:
Limora oferuje dobra jakość, możesz kupić nawet każda śrubeczkę, czy podkładkę.
Tyle że czasem kompletowanie całego zamówienia trochę trwa. Ja na przesyłkę z elementami nadwozia czekałem miesiąc.
Maja zwój katalog który możesz sobie pobrać ze strony, całe zespoły pokazane są w perspektywie eksplodującej – daje to od razu pojęcie co jak jest zbudowane.
Są też sklepy w Polsce, ceny nawet bardziej przystępne, no i czas wysyłki krótszy.
Tyle że czasem jakość zamienników jest gorsza.
Zawieszenie jest mało skomplikowane – tradycyjne poprzeczne trójkątne wahacze i drążek stabilizacyjny – czyli standard w tamtych czasach
Każdy mechanik da sobie z tym radę nie wymagana jest żadna filozofia.
Wymagane jest jedyne wyposażenie w warsztacie całe nadwozie trzeb podnieść a także podwiesić silnik ( wspiera się on na belce przedniego zawieszenia )
Ceny: amortyzatory 2x200-300 zł
Zestaw tulejek wahaczy widziałem po 180 zł
Poduszki belki 70 zł plus tuleje mniej więcej w tej samej cenie.
Sworznie 4 x 30-100 zł
Razem 1000 – 1400 zł
Pipcyk:
To co napisałem powyżej to koszty samego przodu.
Tył w zależności od zużycia ( mogą być same elementy gumowe ) niewielki koszt.
Jeżeli wymieniamy wszystko koszt już jest znaczny. Amortyzatory – 4 szt, ( 2 przy każdym z kół ) Łożyska wahaczy i tulejki dystansowe, wymiana krzyżaków półosi ( jeżeli maja luz ) to już może trochę szarpnąć.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej