wolę wydrukować całą procedurę i jechać do lokalnego mechanika, któremu mogę patrzeć na ręce i zapłacić 20zł.
Wymiana zwykła (50-70% stanu) grawitacyjna
1. Pojeździć w celu rozgrzania skrzyni (co najmniej 5 km).
2. Zatrzymać się i wyłączyć silnik.
3. Odczekać kilkanaście minut (w specyfikacjach piszą, że skrzynia nie może być gorąca, a olej musi ścieknąć).
4. Podstawić naczynie na zużyty olej, odkręcić korek na spodzie skrzyni.
5. Poczekać, aż przestanie wyciekać.
6. Zakręcić korek.
8. Nalać tyle oleju (przez rurkę miarki), ile zostało wylane.
9. Uruchomić silnik, odczekać chwilę, nacisnąć hamulec i przełożyć dźwignię we wszystkie położenia, powrócić na P.
10. Sprawdzić ponownie poziom i ewentualnie uzupełnić
Jeśli możesz zainwestować więcej pieniędzy w wymianę oleju, to przeprowadź tzw. dynamiczna wymianę - polega to na tym, że podstawiasz pod skrzynie dwa pojemniki, jeden z nowym olejem, drugi pusty, włączasz na chwile silnik i przepompujesz olej do momentu, aż ten "wychodzący" ze skrzyni będzie czysty.
Potrzeba jednak do tego przynajmniej 2-3 razy więcej oleju niż przy normalnej wymianie
Wymiana dynamiczna (90-100% stanu):
1-8 jak w wymianie zwykłej.
9. Odłączyć przewód powrotny oleju z chłodnicy od skrzyni i włożyć jego koniec do butelki 5 l.
10. Pomocnik uruchamia silnik i powoli przełącza przełożenia, olej wycieka do butli a Ty uzupełniasz przez rurkę miarki tyle, ile się wylewa.
11. Gdy do butelki wyleje się N-M+2 litrów oleju (gdzie N to stan nominalny oleju w skrzyni, M ilość oleju zlanego z miski) - wyłączyć silnik.
12. Podłączyć przewód w poprzednie miejsce.
13. Przejść do punktu 9 wymiany normalnej