Autor Wątek: Wycieraczka po wyłączeniu nie wraca na swoje miejsce, zapalniczka tez nie śmiga  (Przeczytany 4891 razy)

Offline Chawka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
1.Panowie, tak jak w temacie wycieraczka po wyłączeniu nie wraca na swoje miejsce, staje w zależności od tego kiedy wyłączę wycieraczki. Co jest grane ?

2. Obie zapalniczki nie śmigają, bezpieczniki sprawdzałem wszystko okej, gdzie szukać przyczyny?

3. Od czego jest przycisk znajdujący się na fotelu od strony drzwi ?

Pozdrawiam : ]

barto480/daimler

  • Gość
hejka

pod schowkiem jest bezpiecznik on moze byc spalony jesli jest caly trzeba otworzyc blaszke przy silniku wycieraczki i moze to byc styk w srodku tego mechanizmu poruszaj kablami podczas pracy wycieraczki

Davidson89

  • Gość
Muszę odświeżyć temat.

Mam problem z spryskiwaczami i wycieraczką co rzecz jasna idealnie wpisuje się w tradycyjne i bardzo irytujące usterki kocura.
Daimler XJ40, 1994 r.

Jeżeli chodzi o wycieraczkę, to nie funkcjonowało stopniowanie prędkości, wycieraczka tradycyjnie też nie wracała na swoje miejsce- wszystko to aż tak mi nie przeszkadzało w czasie jazdy w pochmurne dni, przyzwyczaiłem się do ręcznego wyłączania i polowania na położenie krańcowe- wydajność ściągania wody była akceptowalna.

Nie działały spryskiwacze zarówno reflektorów jak i szyby, okazało się co sprawdziłem testując pompkę ale tylko spryskiwaczy szyby w obwodzie, że była spalona. Wmontowałem nową i szok- zaczęły działać spryskiwacze reflektorów i szyby.

Niestety niezbyt długo cieszyłem się tymi funkcjonalnościami, spryskiwacze działały jak chciały- zwłaszcza te od reflektorów
bywały humorzaste. Niedawno zalałem do pełna zbiorniczek, spryskiwacze szyby pochodziły parę dni i znowu wszystko padło. Oczywiście zabrałem się za demontaż zbiorniczka, spuściłem płyn, sprawdziłem czy nie ma jakiegoś syfu w przewodach/ połączeniach pompki, bez rozłączania poruszałem lekko kabelkami, wtyczkami.
Złożyłem wszystko do kupy i UWAGA spryskiwacze szyby działały przez minutę, ale o ja pierd... totalnie przestała działać wycieraczka, posprawdzałem wszystkie bezpieczniki, choć kontrolka się nie świeciła.
Teraz to już mi nic nie działa, ani spryskiwacze, ani wycieraczka.
Chciałem zabrać się za demontaż obudowy kolumny kierownicy- może to wina styków ale to zadanie nie dla mnie. Nie mogę tez zlokalizować słynnego bezpiecznika po prawej stronie odpowiedzialnego za wyłączanie się silnika wycieraczek w pozycji krańcowej. Pozostaje zajrzeć jeszcze do silnika wycieraczek, przekładałem także przekaźnik odpowiedzialny za pracę wycieraczek (to ten po po lewej przy reflektorze patrząc z wnętrza auta od strony kierowcy)- bez efektu, a są na pewno dobre.

Serio nie mam już sił do elektryki w tym aucie.

A teraz pytania.
Czy połączenia elektr. zw. z pracą spryskiwaczy są w jakikolwiek sposób powiązane z pracą wycieraczek (tak wiem, że jest taka opcja pracy w manetce, ale mnie chodzi o te w nadkolu bezpośrednio zw. z pompkami spryskiwaczy).
Czy ktoś dysponuje zdjęciem lokacji słynnego bezpiecznika po stronie pasażera ale dla mojego modelu auta.
Co może być przyczyną tych wszystkich dolegliwości, bo wychodzi na to, że nie wiadomo o co chodzi, i nie mam pewności co do tego, co może być przyczyną i wszystko trzeba będzie wymienić- styki nie zawieszają się z minuty na minutę, nowa pompka nie może działać minutę, dwa identyczne przekaźniki nie mogę być spalone, jeden bezpiecznik nie ukrył się przed całym światem, krasnoludki nie zatykają przewodów spryskiwaczy za każdym przyciśnięciem, komputer nie chce mnie informować o spalonym silniku wycieraczek, bezpiecznikach, przekaźnikach ?

i tak dodatkowo proszę o zdjęcie wtyczki pod komputer, która dla tego modelu powinna znajdować się pod akumulatorem w bagażniku, ale z forum wynika, że lokacje mogą być różne, podobnie jak jej kształt, ilość pinów, a chciałbym podłączyć auto pod komputer.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
dołączę się do tematu...
od dłuższego czasu mam też problem z wycieraczką, tzn jak włączę szybkie biegi to po ich wyłączeniu wycieraczka zatrzymuje się gdzie chce, gdy włączę jedno razowe przetarcie to wycieraczka zatrzyma się w trakcie pracy gdzie chce.
Kiedyś wymieniłem wyłącznik krańcowy w silniczku i było OK.
Od pewnego czasu problem powrócił, wyłącznik krańcowy ok.
Wczoraj rozebrałem prawą dolną osłonę i otworzyłem sobie sterowanie wycieraczkami.
Są tam dwa przekaźniki (chyba przekaźniki nie znam się na elektronice) jedne z nich odpowiada za prawidłowe zatrzymanie wycieraczek i gdy ręcznie ruszam blaszką na tym elemencie wycieraczka pracuje prawidłowo tzn raz wykona pełną pracę i zatrzyma się w prawidłowym miejscu.
Czy winny będzie ten przekaźnik? czy raczej jakiś kabelek który doprowadza do niego impuls?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Przy tej puszce z przekaźnikami powinien być ten osławiony bezpiecznik. Gdy jest spalony to wycieraczka zatrzymuje się w dowolnej pozycji.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Bezpiecznik jest ok.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12