Autor Wątek: Diesel i awd ?  (Przeczytany 5742 razy)

tomix

  • Gość
Diesel i awd ?
« dnia: Kwiecień 24, 2014, 17:10:26 pm »
Witam.

Przybyłem tutaj w celu doinformowania się czy wersje z silnikiem diesla posiadają napęd 4x4? Czy to tylko zarezerwowane jest dla benzyny ?'


Pozdrawiam

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2014, 17:12:40 pm »
tylko 2,5 oraz 3.0 V6

tomix

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2014, 17:24:12 pm »
Dzięki za odpowiedź, a jakieś inne jaguary z dieslem i awd są w ogóle ?

Mike_G

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2014, 17:36:37 pm »
Chyba tylko XF w kombi... Ale cena pow 200000zl... :)

tomix

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2014, 17:38:43 pm »
No nic, dzięki za informacje, nie mniej jednak szkoda że nie ma żadnego jaguara w dieslu i awd [w rozsądnej cenie] bo pewnie powiekszyło by się grono klubowiczów  ;)

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2014, 17:57:25 pm »
no cóż - nic  nie stoi na  przeszkodzie zeby nabyc  V6 i wsadzić LPG  - koszta  eksploatacji zblizone a  i silniki mniej problematyczne  w  porównaniu do klekotów

Mike_G

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2014, 19:20:19 pm »
No niby i gazuja ale nie kazdy ma bezawaryjnie pozniej po zagazowaniu... Ogolnie silniki Jaga nie sa latwe do zagazowania :) ale kazdy robi to co lubi

tomix

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2014, 19:37:02 pm »
Bardziej chodziło mi o zrobienie besti z diesla, jak wiadomo łatwiej zwiekszyc moc w dieslu niz w benzynie, a do tego potrzebny byłby awd bo jedna os to za mało  :- pojecia

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2014, 19:56:13 pm »
Bardziej chodziło mi o zrobienie besti z diesla, jak wiadomo łatwiej zwiekszyc moc w dieslu niz w benzynie, a do tego potrzebny byłby awd bo jedna os to za mało  :- pojecia

tomix,  nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę ale 3.0 V6  od 0-100 ma 6,7 sekundy  - moim zdaniem zupełnie wystarczająco na upokorzenie większości Hond na drodze..
Przepraszam ze  akurat z angielskiego Autotradera  ale  nie  chcialo mi sie  szukac  gdzie  indziej

BivBell

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2014, 21:05:53 pm »
Bardziej chodziło mi o zrobienie besti z diesla, jak wiadomo łatwiej zwiekszyc moc w dieslu niz w benzynie, a do tego potrzebny byłby awd bo jedna os to za mało  :- pojecia

Bestii czy elektrociepłowni Bełchatów? Diesel jak diesel, NM i KM to nie wszystko. Większość diesli ma bardzo krótki pierwszy bieg, drugi też. W V6 jedziesz 100 km/h na 2 biegu, w dieslu na 3. Jest też kwestia prędkości maksymalnej. Do tego dochodzą straty na trakcję i przeniesienie napędu i okazuje się, że w Dieslu to podnoszenie mocy wcale nie musi się równać znacznej poprawie osiągów. Do tego mocny chip tuning na dłużą metę ma wpływ na wytrzymałość. Wczoraj wiozłem takiego fana chipów co ma BMW 530d - 5 tys. za remont silnika, 2 lata temu robił wtryski za 3 tys. zł. To nie jest tak, że znacznie podniesiesz moc i trwałość będzie taka sama. Pomijam też kulturę pracy, dźwięk i kręcenie silnika. W X-typie jakiego chipa byś nie zrobił w dieslu to poniżej 7s nie zejdziesz. Zawsze można jeszcze zmienić wtryski, turbo... ale to już nie będzie auto tak samo tanie w utrzymaniu jak 3.0 V6.

tomix

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 24, 2014, 21:20:12 pm »
Zgodzę się z wami, jedni wolą białe drudzy czarne i wcale nie mam zamiaru tutaj mówić że diesel>benzyna, bo wiadomo że wszystko ma plusy dodatnie i plusy ujemne. Co do żywotności to raczej sie nie matywiłbym bo sam aktualnie jezdze na dziubniętym dieslu jak i moi znajomi i jakoś wiekszych awarii nie było. Wiadomo że podnieść moc miałbym przez wstawienie wiekszego turbo + innej pompy i wtrysków. Co do tych 6,7s z 3l to podobny wynik bo ok 7s mam z 2l diesla[też anglik] także dla mnie szału nie ma. Co do skrzyni w dieslach jak jest duża moc to 1 bieg można pominąć  ;) Jakbyście mieli jakieś propozycje co do aut to zapraszam do dyskusji, jednak to forum jednej marki także jak nie będzie to sie nie obrażę  :)

BivBell

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 24, 2014, 21:42:33 pm »
To ciekawy wynik bo znajomego E39 530d 184KM@220 poniżej 7s nie schodzi, a jest to 6 cylindrów z 3L i napędem na tył...

Tak czy inaczej jestem zdania, że skoro jest fabryczna opcja 3L benzyny z 4x4 dająca nawet się zagazować to warto się nad nią zastanowić. Z pewnością łatwiej, mniej problematycznie i taniej jest zagazować 3L niż z Diesla zrobić 4x4. Ja wolę zaufać iżynierom z Jaguara niż Ryśkowi po technikum od Chipów i Panu Romanowi od migomatu "ma 2WD? Panie, dospawamy, będzie 4WD będzie Pan zadowolony!"
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2014, 21:48:34 pm wysłana przez BivBell »

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 25, 2014, 10:03:04 am »
Diesla napewno podkrecisz i to mocno, ale nigdy nie pojedzie jak 3.0 V6 AWD. Co prawda mocno miedzy bajki włożyłbym to przyspieszenie na poziomie 6.6, ale i tak jest duzo szybciej niż w dieslu, chociaz jakby kupić tego 2.2 co ma 155 KM i mocno zmodzić to kto wie??
Apropo tego przyspieszenia 3.0 V6 to BMW e46 330 iX ma na papierze takie samo, ale Jaguar i tak dostaje od beemki mocno w dupe. To samo z Audi A4 B6 3.0 Quattro a Jag ma 10 KM wiecej.  :-cry

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 25, 2014, 10:40:58 am »
Bośniak - ja  nie  mowie  o automatycznej skrzyni.

BivBell

  • Gość
Odp: Diesel i awd ?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 25, 2014, 10:53:05 am »
6.6s to raczej czas 0-60 mph, a nie 0-100 km/h.

Mocno dostaje? Mówisz o manualu czy automacie? Kiedyś oglądałem test 0-100 BMW 330i e46 SMG ( RWD nie Xdrive) i Jag 3.0 odstawał o długość auta.

Do BMW e90/92 320d producent Chipu PPK zapewnia wzrost mocy z 184@200 i momentu o 40Nm zapewnia to urwanie czasu 0-100 km/h o 0.3s. I jest to w samochodzie RWD nie mającym problemów z trakcją. Ile więc trzeba by było zwiększyć moc w 2.2D żeby dorównać V6? 70KM i 150Nm? Tego samym chipem się nie da zrobić a już napewno nie na FWD i takim momencie ( około 500 Nm na FWD).

Widziałem też ofertę chipa do 3.0 X-type. Podawali czas oryginalny 7.0s 0-100km/h, po chipie 6.3s. Wzrost na 256KM, moment na 308 Nm. W czas wątpię, wytrzymałość układu napędowego chyba najlepsza nie jest  i to w okolicach 300 Nm w benzynie więc jak ten układ radziłby sobie z 500Nm?