Witam.
Zostałem właścicielem XJ8 X350.
przed zakupem jeździłem z poprzednim właścicielem ok 70 km (w tym serwis),auto było gaszone i zapalane kilka razy i wszystko było ok.
Tego samego dnia pojechałem na stacje benzynowa (Statoil) zatankowałem ok pół baku benzyny bo już jeżdżąc z nim cały czas auto było na rezerwie.`
dojechałem do domu ok 200 km i po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika pokazał się restricted performance i kontrolka silnika.
auto powyżej 3000 obrotów nie jedzie (tak już wiem tryb awaryjny).
po podłączeniu do komputera zbyt uboga mieszanka na 1 i 2.
Zostały sprawdzone podciśnienia , filtr powietrza , wydech.
Oprócz tego pokazuje się błąd monitora przepustnicy.
Dodam , że po skasowaniu błędu można jechać i jechać bez żadnych problemów aż do zgaszenia auta i ponownego włączenia i po przejechaniu kilkuset metrów błąd pojawia się na nowo.
Mechanik stwierdził ze trzeba kolektory zdejmować i pół silnika rozbierać.
Dodam że auto ma zainstalowaną instalację gazową z lubryfikacją poza naszymi granicami za 2950 Euro wiec badziewie to chyba nie jest.
Poprzedni właściciel mówi że on tak nigdy nie miał ale znajomy mu powiedział że tak się mogło stać jak zalałem benzyny dużo a jak on jeździł zawsze z rezerwa to błąd mu nigdy nie wyskakiwał bo wtedy jest słabsze ciśnienie na listwie i jak jest gaz w Jagu to tak się może dziać.
Proszę podpowiedzcie coś bo zamiast cieszyć sie nowym nabytkiem to siedzę i czytam i szukam zamiast po prostu jeździć