Autor Wątek: Końcówki drążków kierowniczych  (Przeczytany 3548 razy)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Końcówki drążków kierowniczych
« dnia: Marzec 13, 2014, 22:02:44 pm »
Próbowałem szukać, ale albo nie jestem w tym dobry albo nie ma tego tematu. Znalazłem kilka, w których to słowo się przewijało, ale bez konkretów.
Musze wymienić końcówki, bo nie ma regulacji (chyba zerwany gwint). Problem w tym, że mechanik krzyknął po 300PLN za sztukę LEMFÖRDER-a, a po przejrzeniu net-a okazało się, że w pewnym sklepie maja je po 140PLN, a inne marki, które wydaja mi się solibne (Monroe, Delphi, Bilstein) po ok 70PLN a jeszcze inne sporo tańsze, ale tym raczej nie ufam. Są też takie które w ogóle nic mi nie mówią, więc nie wiem czym to pachnie.
Generalnie pytanie brzmi : jakie polecacie, a jakich nie (najlepiej jak ktoś napisze z własnego doświadczenia po wymianie w swoim aucie a nie ze słyszenia jak "fama głosi").

2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2014, 22:46:17 pm »
Lemforder to najlepszy zamiennik. Najczęściej produkty tej marki idą na pierwszy montaż.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2014, 21:52:09 pm »
Delphi będzie OK, FeBi będzie OK.
Najlepiej jakbyś dorwał gdzieś MOOG'a (Federal Mogul). Możesz jeszcze poszukać Motorcrafta do MDO MK3 (zamienia je na te same, a na wyprzedaży w ASO dorwałem za grosze).

Lemforder to już nie to co kiedyś niestety, szczególnie w przypadku różnego rodzaju tulei. Sachs, Boge, ZF. Lemforder niby jedna grupa, niby producenci na pierwszy montaż, ale...

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2014, 15:08:44 pm »
Kupione już Lemfordery po 105 za sztukę.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 18, 2014, 23:48:57 pm »
Końcówki wymienione. Prosta robota i da się zrobić bez problemu używając zwykłego lewarka do zmiany kół. U mnie oczywiście jak zawsze były problemy i musiałem ciąć kątówką (nie wiem dlaczego wszystkie połączenia gwintowane, wielowypustowe itp. są tak bardzo oporne). Teraz tylko zostaje mi ustawić geometrię i jutro to zrobię.
Wymieniłem też pękniętą obudowę termostatu (sporo rozbierania). Przy okazji pospinałem wszystkie luźne kable w komorze silnikowej i poprawiłem uszczelkę łączącą obie części zbiorniczka spryskiwacza (efekt na razie nieznany).
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2014, 20:16:36 pm »
Wiecie co...???

Po raz kolejny przekonałem się, że najlepiej to samemu znać się na wszystkim i osobiście naprawiać auto, albo przynajmniej nie wierzyć tym wszystkim specom i patrzeć im na ręce.
A chodzi o to...

Mój kot hałasował, co mnie irytowało i postanowiłem go uciszyć. Na pierwszy ogień wymieniona została piasta tylnego lewego koła. Niestety nie wyeliminowało to odgłosów. Potem spec powiedział, że przednie prawe łożysko jest do wymiany. Wymieniłem obydwa. Nie rozwiązało to całkowicie problemu. Został sprawdzony olej w dyfrze (na moją prośbę) i spec stwierdził, że poziom ok i olej również ok. Następnie padła sugestia, że to może wina wyząbkowanych opon. Po zmianie na letnie nie byłem w stanie stwierdzić czy coś to zmieniło (dźwięk był nadal, ale trochę inny). Pomyślałem, że sprawdzę geometrię, czy oby nie powoduje ona jakichś problemów z nieprawidłowym zużyciem opon i tym samym przyczynia się do powstawania odgłosów. Okazało się (jak stwierdził spec i potwierdził to wydrukiem, że lewe koła nieznacznie za bardzo są nachylone. Przy okazji odkrył, że nie da się wyregulować zbieżności w przodzie ponieważ końcówki drążków się obracają, ale nie zmieniają swojego położenia (czyli podejrzenie, że gwint jest zerwany). Krzyknął po 300PLN za sztukę. Wymieniłem sam, zapłaciłem po 105 PLN/szt już z przesyłką. Dzisiaj pojechałem ustawić geometrię i wiecie co???
Wyszło, że lewa strona jest super a prawa ma teraz za duże pochylenie (badanie robił inny spec, ale w tym samym warsztacie na tym samym stanowisku tym samym sprzętem). Trochę mnie to zdziwiło i na koniec zapytałem się o co tu chodzi. W odpowiedzi usłyszałem, że on nie wie - tak wskazuje sprzęt. Zapytałem się, czy nie można tego zniwelować. On na to, że nie, bo producent nie przewidział regulacji tego parametru i jeszcze, że odchyłka od normy jest mała, a poza tym mógł się zdarzyć jakiś mały błąd pomiaru... Dobre co nie!!!
Niezbyt mnie to przekonywało, ale co mam rozmawiać z kimś kto nie bardzo potrafi logicznie wytłumaczyć zaistniałą sytuację.

W sumie to po co była ta cała wymiana końcówek, jeżeli zmieniła się tylko strona odchyłki poza skalą z lewej na prawą???

Później mnie natchnęło.
Moje letnie koła mają felgi MOMO WRS (co jest dość ważne). Tak się składa, że felgi są pięcioramienne z wystającym kilka mm napisem na jednym ramieniu. I najprawdopodobniej to jest przyczyną tego cyrku z wynikami podczas badań.
Dziwi mnie tylko to, że spece wykonujące te badania w ogóle nie zwracają na takie szczegóły uwagi!!!
W zależności jak się akurat ustawią poszczególne koła - takie są wyniki. Podejrzewam, że za pierwszym razem wszystko było OK i nie trzeba było nic ruszać ani wymieniać.
A teraz 2 badania za mną, a i tak nie wiadomo czy geometria ustawiona prawidłowo, bo na tych felgach moim zdaniem nie da się tego ustawić poprawnie. Jeżeli ktoś wie jak się robi takie badanie wie też co mam na myśli.
Piszę to dlatego, żeby nie wierzyć tym wszystkim fachurom i ich teoriom, bo za ich błędy niestety płacimy MY.
Większość to tylko wozy drabiniaste mogłaby naprawiać!!!



« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2014, 20:26:12 pm wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

pablo

  • Gość
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2014, 13:09:22 pm »
najlepsze wahacze, koncówki czy łaczniki w stosunku cena do jakosci to teknorot... jest to turecka firma która od ponad 20 lat produkuje dla pakowaczy, czyli wszystkich tzw super producentów... z lemforderem i trw na czele... Teknorot dostepny jest na naszym rynku od kilku lat. Generalnie ten sam produkt np wahacz w karotnie teknorota jest tańszy średnio o 40%, oczywiście można go nabyć w innym kartonie np trw odpowiednio drożej :). Jeśli ktoś lubi płacić 40 % wiecej za karton ... Pakowacze i ich producenci to wielka tajemnica branży :), duże zamówienia i wysoka jakość pozwoliły niektórym producentom wyjść z cienia i sprzedawać pod własnym logo ... Niestety w internecie o tym nie przeczytacie ... 

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Końcówki drążków kierowniczych
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 22, 2014, 21:04:59 pm »
najlepsze wahacze, koncówki czy łaczniki w stosunku cena do jakosci to teknorot... jest to turecka firma która od ponad 20 lat produkuje dla pakowaczy, czyli wszystkich tzw super producentów... z lemforderem i trw na czele... Teknorot dostepny jest na naszym rynku od kilku lat. Generalnie ten sam produkt np wahacz w karotnie teknorota jest tańszy średnio o 40%, oczywiście można go nabyć w innym kartonie np trw odpowiednio drożej :). Jeśli ktoś lubi płacić 40 % wiecej za karton ... Pakowacze i ich producenci to wielka tajemnica branży :), duże zamówienia i wysoka jakość pozwoliły niektórym producentom wyjść z cienia i sprzedawać pod własnym logo ... Niestety w internecie o tym nie przeczytacie ... 

Lemforder nie bierze ODM.
Grupa Sachs, Boge, Lemforder jest specyficzna.

Co do TRW zgodzę się i rzeczywiście Koç Holding produkuje dla nich, ale główna produkcja jest w Polsce. Ogólnie z TRW jak chcesz 100% jakości do jakiej przywykłeś w TRW to z hamulców bierz Girlinga (produkty własne, marka TRW-Lucas).

Pakowacze, to najlepszy biznes, zobacz na Ruville, to najlepszy przykład. Otwierasz pudełko a w środku SKF, SNR, Optimal niemiecki. Te wirtualne brandy AD, Kager, Hart, 4Max, JCAuto.

Zobacz produkty FeBi (tania linia Bilsteina od zawieszeń) = SWAG =  w znacznej mierze Hans Preis (Topran).

Jest jeszcze jedna kwestia, to, że np. Lemforder robi jakąś cześć jako oryginał na pierwszy montaż dla producenta, nie oznacza, że np. ta sama tuleja z tej samej formy, ale ze startym numerem OE bedzie taka sama jakościowo vide np. części zawieszeń Motorcraft/Ford a Lemforder.