Autor Wątek: Zakup XJ40 - proszę o radę  (Przeczytany 4883 razy)

DzikiJagular

  • Gość
Zakup XJ40 - proszę o radę
« dnia: Luty 23, 2014, 21:31:55 pm »
WITAM.

Waham się przed zakupem pomiędzy XJ40 a X300. XJ40 ma fajny, mocarny grill i kwadratowe światła, które wbrew temu co czytam podobają mi się bardzo. Nie bardzo wiem czym się kierować patrząc na auta. W poradniku zakupu jest wszystko niby opisane, auto ma mieć książkę serwisową, ma być raczej 90-94r bo są poprawione po poprzednikach sprzed 90 itd. Oczywiście jak patrzę na oferty, to żaden nie ma książki...


Czy ktoś doda kilak zdań na co zwracać uwagę?

Ponadto czy jaka jest różnica albo jak odróżnić model z 4 światłami od tego z dwoma, jeden i drugi to xj40 ? Czy one występowały w longu ? I czy naprawa tego egzemplarza, części to przeciętna sprawa czy droga zabawa ?

Zawsze się przykładam do zakupu i przeglądam dużo ofert, aby nabrać obycia, jednak nie mam wiedzy i nie są mi znane niespodzianki, które mogą być oczywiste dla fanów.

« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2014, 22:28:41 pm wysłana przez Choina »

mannnone

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2014, 22:23:16 pm »
witam.
po pierwsze dwa linki ktore podales to te same auto, wystarczy spojrzec na nr rej. po drugie auto stoi dosc dlugo na allegro a skoro stan niby taki dobry to bylaby niesamowita okazja wiec sam rozumiesz... z tego co pamietam, a staram sie sledzic caly czas pojawiajacje sie 40, ten sprzedajacy mial na poczatku wystawione dwie podobne sztuki z czego jedna musial juz sprzedac, a tej cos nie moze i nawet cena nizsza. co do czesci to nie sa tanie jak do golfa ale tez nie ma tragedii. wejdz na internetowe sklepy z czesciami do jagow i spobie popatrz to bedziesz mial porownanie. co do naprawy bywa roznie, to stara rzedowa  6 ale mechanicy lubia skasowac za sam znaczek.  Kwadratowe lampy( telewizory) to po prostu pierwsza wersja xj 40, pozniej byl lifting. nowsze modele warto kupic bo sa poprawione usterki pojawiajace sie w starszych maszynach i np nie bedziesz mial problemu z nabiciem klimatyzacji gdyz nowsze roczniki dzialaja na nowy czynnik.

tomek1212

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2014, 00:54:28 am »
XJ40 nie występował w wersji LONG.

Miałem zarówno xj40 jak i x300 i osobiście polecam x300 jeśli auto ma służyć do codziennej jazdy.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 24, 2014, 14:14:56 pm »
I tu sie mylisz tomek  , bo wystepował i miał wtedy specjalna nazwę Majestic  . Jak zwykle wersja LONG charakteryzowała sie większa o 15 cm ilościa miejsca na nogi pasażera z tyłu . Zrobione jedyne 121 egzemplarzy , więc prościej jest znaleźć i kupić XJ81 niż Majestic-a .  A co do problemów z wyborem XJ40 czy X300 , to moze te wątki nieco ci pomogą :

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/board,87.100.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,24827.0.html

I w razie gdybys myslał kiedys o wersji z LPG

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23047.0.html
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

tomek1212

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2014, 20:59:05 pm »
121szt to niezbyt wiele, obawiam się że ciężko będzie znaleźć takowy model na sprzedaż.

DzikiJagular

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2014, 21:07:35 pm »
po pierwsze dwa linki ktore podales to te same auto, wystarczy spojrzec na nr rej. po drugie auto stoi dosc dlugo na allegro a skoro stan niby taki dobry to bylaby niesamowita okazja wiec sam rozumiesz... z tego co pamietam, a staram sie sledzic caly czas pojawiajacje sie 40, ten sprzedajacy mial na poczatku wystawione dwie podobne sztuki z czego jedna musial juz sprzedac, a tej cos nie moze i nawet cena nizsza. co do czesci to nie sa tanie jak do golfa ale tez nie ma tragedii. wejdz na internetowe sklepy z czesciami do jagow i spobie popatrz to bedziesz mial porownanie. co do naprawy bywa roznie, to stara rzedowa  6 ale mechanicy lubia skasowac za sam znaczek.  Kwadratowe lampy( telewizory) to po prostu pierwsza wersja xj 40, pozniej byl lifting. nowsze modele warto kupic bo sa poprawione usterki pojawiajace sie w starszych maszynach i np nie bedziesz mial problemu z nabiciem klimatyzacji gdyz nowsze roczniki dzialaja na nowy czynnik.
Dziękuję, fakt auto jak stoi to coś nie tak, szkoda, ze nikt go nie oglądał i się informacjami nie podzieli. Ceny wyglądają normalnie. Czyli 4 lampy to już lifting ?


http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,24827.0.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23047.0.html
Pomogło, widzę powtarzające się opinie o tej archaiczności itd. Mimo to auto traktowałbym jak zabawkę, dopieszczoną, upiększoną na weekendy.

mannnone

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2014, 21:37:48 pm »
4 lampy to juz nowsze modele. wklejaj linki aut ktore cie interesuja. zawsze bedzie mozna zerknac. zawsze wiecej par oczu.  poza tym calkiem mozliwe ze ja bede zmuszony sprzedac swoja 40:( na wiosne rodzina mi sie powieksza i pojawily sie pewne naciski...

DzikiJagular

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2014, 19:28:54 pm »
Nie bardzo też kumam tą systematykę jaguarów, tak naprawdę nie ma gdzie poczytać. Co to jest JX81, czy to jest jaguar xj12, czy daimler i czy to jest xj40 czy xj300. Kurcze, tyle siedzę! i nie mogę tego załapać. Wikipedia podaje że silnik 6.0 HE miały
The 6.0 HE was used in the following cars:

    1992-1995 Jaguar XJS
    1993-1997 Jaguar XJ12 (XJ81 and X305)
    1993-1997 Daimler Double-Six (XJ81 and X305)

Z tego wynika że XJ81 szły od 93 czyli jakby x300, ale tu jest jaguar 93 z 6.0 silnikiem w xj40, który produkowany jest do 94 -> otomoto.pl/jaguar-xj12-C32190937.html

Help!?

ps. czy tu są usuwane linki do aukcji, bo nie widzę linków w moich poprzednich postach ?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2014, 19:53:47 pm »
6.0 były montowane w XJ40 w latach 1993-1994 i miały symbol XJ81. Były też montowane w XJS i miały dokładną nazwę XJRS. W modelu X300 także był 6.0
   To auto z linku to jakieś dziwadło. Zdjęcie całe jedno, cena jak za zwykłe 3.2 w słabym stanie i kraj pochodzenia Wielka Brytania. Albo to przerobiony angol albo ktoś nie zrozumiał o jakie pochodzenie chodzi  :-hehe
   Ja swojego XJ81 nie sprzedałbym poniżej 30tyś mimo, że idealny jeszcze nie jest! Za samą robociznę (rozebranie, wyczyszczenie i złożenie silnika. Demontaż zawieszenia, piaskowanie, malowanie, złożenie do kupy na nowych gumach. Regeneracja zacisków, montaż nowych tarcz, klocków, płyny, olej, akumulator i opony) zapłaciłem 9700zł. Do tego zakup auta, transport, części. Tak więc jeśli kupisz takiego za 9 tysi to 20 wrzucasz na start. 6.0 są bardzo rzadkie i na zachodzie osiągają spore sumy, ale jeśli chcesz auta do w miarę bezproblemowej jazdy to kup 3.2 lub 4.0.  Aha, jak mi to powiedział znajomy z serwisu Jaguara, 12 cylindrowce chodziły na wszystkie gary tylko w momencie wyjazdu z Coventry  :-hehe

DzikiJagular

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2014, 20:07:23 pm »
Dzięki za wyjaśnienie. Akurat to nie jest auto jakie chcę koniecznie kupić, ale podałem je dla przykładu. Gdzie wykonałeś taką usługę o której piszesz, czy mogę jakoś zobaczyć Twój egzemplarz ?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2014, 20:18:28 pm »
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22979.0.html
Tu masz całą recenzję z odbudowy. Niedługo zamieszczę fotki takiego czyściutkiego i wypolerowanego.
Robota wykonywana była u kolegi w warsztacie i trwało to wiele miesięcy.

DzikiJagular

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 02, 2014, 22:34:53 pm »
Znalazłem longa tdo obejrzenia w Niemczech, czyli Majestica. Czy ktoś z forumowiczów znający dobrze jaguary wybrałby się na wycieczkę do Niemiec, odpłatnie oczywiście ?


http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22979.0.html
Tu masz całą recenzję z odbudowy. Niedługo zamieszczę fotki takiego czyściutkiego i wypolerowanego.
Robota wykonywana była u kolegi w warsztacie i trwało to wiele miesięcy.
Dobra robota, lubię takie inicjatywy, nawet mi się podoba jag, choć gril chromowany by się przydał, ten gril to jakaś opcja ? Czy jak skończony, jak postąpiłeś z tym wydechem ?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zakup XJ40 - proszę o radę
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 03, 2014, 08:12:39 am »
Grill z czarnym środkiem był właśnie w wersji V12. XJ40 w wersji sport miał jeszcze inny grill. Wydechu nie ruszałem póki co. Najpierw muszę dać katalizatory do regeneracji bo są posypane i jest check engine.