Nie ma powodów do śmiechu. Ten samochód powstał według projektu przygotowanego dla Jaguara przez Ital Design. Tamten prototyp nazwano Kensington i... odrzucono. Projektem nakarmił się jeszcze Lexus dla swojego GS. Ale w wykonaniu Daewoo auto ma czar pięknej linii i walor przystępności poparty sprawdzoną solidnością...
Mimo, że produkcja Leganzy rozpoczęła się w 1997 roku to sama koncepcja wywodzi się z początku lat 90.XX wieku. Mianowicie w 1990 roku w Genewie zaprezentowano koncepcyjny samochód - Jaguar Kensington. Nowoczesna limuzyna została zaprojektowana przez syłnne studio designerskie Italdesing. Niestety auto nie weszło do seryjnej produkcji.
Kilka lat później zarzucony projekt nabył koreański producent - Daewoo. Po kilku modyfikacjach stylistycznych samochód trafił do salonów. Azjaci liczyli, że świetne wyposażenie modelu (poduszki, ABS, klima, pełna elektryka, tempomat i inne dodatki) przy niskiej cenie zagwarantuje sukces. Dodajmy, że konkurencja w tym segmencie była "mocna" - m.in. Audi A4, Ford Mondeo, Honda Accord lub VW Passat. Atrakcyjna cena oraz świetne wyposażenie nie zapewniły sukcesu. Leganza, którą sprzedawano m.in. w Polsce nie cieszyła się powodzeniem. Doświadczona konkurencja nie dała szans Koreańczykowi.
Produkcję Leganzy zakończono w 2002 roku. Auto wytwarzano w wielu krajach: w Korei Południowej, Polsce, Rosji (wytwarzany pod szyldem Doninvest Kondor), Rumunii, Uzbekistanie, Egipcie, Wietnamie i na Ukrainie. W naszym kraju nieliczne egzemplarze trafiły do policji i rządu. Niewątpliwe Leganza stanowi ciekawą ofertę dla osób poszukujących auta o wyższym standardzie za niskie pieniądze.