Autor Wątek: lampy xenon  (Przeczytany 2481 razy)

marasZk

  • Gość
lampy xenon
« dnia: Luty 16, 2014, 20:11:02 pm »
Witam
Zakupiłem drugiego x typa, lekko rozbitym przodem i lampą, auto ma xsenon, z początku myślałem, że to chińczyki, bo nie było spryskiwaczy w zderzaku, lecz gdy został zdemontowany,  okazało się że jednak są przy lampie są spryskiwacze. kupiłem już lampe z anglika ale na h1. która nie świeci w tej instalacji, a ta xsenownowa w instalacji auta z reflektorami lamp h1 w moim 1 aucie.
pytanie co trzeba przerobić by to zadziałało? bo chyba prościej i taniej będzie mi dokupić drugą lampę h1 niż xsenonowa i szukać zderzaka z otworami na spryskiwacze.
lub czy jak przełożę sam środek lampy xsenonowej do klosza lampy h1 na przeglądzie się nie przyczepią
i jak przerobić lapę Uk na EU
a i żarówka xsenon tez jest chyba spalona, trzeba oryginał czy wystarczy taki zamiennik z allegro? ktoś testoał
pozdrawiam

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: lampy xenon
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2014, 21:12:59 pm »
Ja miałem zwykłe h1 ale zakupiłem od kolego Zadka soczewki ksenon wraz z palnikami i przełożyłem, są wymienne a homologacja na lampach jest wybita na oba źródła. świeci do tej pory a było to ze 3 lata temu. Z podłączeniem nie było żadnego problemu tylko bezpiecznik mocniejszy musiałem założyć. Bo taki jak był na h1 się palił. Spryskiwacze też od 3 lat zakładam i nie mam czasu ;) Lampy przerabia właśnie kolega Zadek01 bo uk nie da sie wajchą od przesłony załatwić. A palnik tylko ori.. zamienniki mogą uszkodzić przetwornicę i słabo świecą. A jak nie świeci to może właśnie bezpiecznik się spalił, bo chyba angliki nie mają kabelkologii odwrotnie..
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

marasZk

  • Gość
Odp: lampy xenon
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2014, 16:52:12 pm »
Zmiana obudowy lampy nie jest wcale takie proste, lampa ksenon a h1 pomimo podobnej konstrukcji jest jednak inna, nie ma wycięcia na wtyczkę przetwornicy(wiertarka, wyrzynarka, pilnik i już jest) sam klosz soczewki ma mniejszą średnicę aby mógł wejść żarnik, oraz samo mocowanie soczewki ma wkręty w innym miejscu, co prawda są otwory by zmienić ich położenie, ale nie są te otwory nagwintowane, również silniczek regulacji jest inny i ma inną wtyczkę. Różnicą w lampie Eu a UK prócz napisu na lampie jest blaszka, która w przypadku lampy ksenon (D2S) jest na wkręty TORX a w przypadku lampy h1 ma zagięte blaszki. Nie mam lampy UK z drugiej strony auta tak bym mógł ją rozkręcić i  zobaczyć czy jak przełożymy tą blaszkę z lewej lampy do prawej nie było by to jedyna modyfikacja, którą jest potrzebna przy zmianie lamp Uk na EU.