Autor Wątek: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .  (Przeczytany 3533 razy)

peter.p26

  • Gość
2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« dnia: Styczeń 19, 2014, 17:15:53 pm »
Witam.

Nie ma błędów żadnych, podpinany był pod komputer i nic nie wykazało - oprócz CZUJNIKA TEMPERATURY GŁOWICY.

Samochód po nocy, ciężko zapala, kilkukrotnie gaśnie i przy tym kopci na biało przy rozruchu.

Jak już zapali, pracuje bardzo ładnie, ma moc, przyśpieszenie. Na wolnych pracuje bardzo ładnie.

Na ciepłym jeżeli go zagaszę i odpalę natychmiast - jest w miarę OK. Ale jeżeli chwile postoi to krztusi się, jakby nie chciał załapać. Zapala po wielkich bólach i wtedy wyskakuje błąd silnika + nie reaguje na gaz. Trwa to jakieś 15sek. po czym wkręca się na normalne obroty, błąd znika i wszystko jest TIP TOP.

Powiedzcie od czego zacząć.

Poprzedni właściciel twierdził że to wtrysk któryś i że pompę wysokiego ciśnienia sprawdzał i jest ok ( w jakimś warsztacie )

PiterTS

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2014, 17:21:41 pm »
Najczęstsze przyczyny to:

1 Uszkodzone świece żarowe
2 Niesprawny przekaźnik świec żarowych
3 Niewłaściwy kąt wtrysku

Dwie pierwsze przyczyny objawiają się kopceniem na czarno tuż po odpaleniu. Trzecia to kopcenie na biało.

moryc25

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2014, 17:27:00 pm »

Powiedzcie od czego zacząć.


od " CZUJNIKA TEMPERATURY GŁOWICY " ?

peter.p26

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2014, 18:50:28 pm »
Najczęstsze przyczyny to:

1 Uszkodzone świece żarowe
2 Niesprawny przekaźnik świec żarowych
3 Niewłaściwy kąt wtrysku

Dwie pierwsze przyczyny objawiają się kopceniem na czarno tuż po odpaleniu. Trzecia to kopcenie na biało.

Ok, ale czy wtedy nie było by błędu jakiegoś ? Czy niewłaściwy kąt wtrysku, nie ograniczał by mocy podczas jazdy, tzw. tryb awaryjny ?


Powiedzcie od czego zacząć.


od " CZUJNIKA TEMPERATURY GŁOWICY " ?

Dzięki za odpowiedź. Tylko rozwiń troszkę swoją myśl i powiedz mi jak to może wpływać na rozruch samochodu ??

Może powinienem wymienić klocki hamulcowe bo się powoli kończą - ma to taki sam wpływ jak czujnik temp. głowicy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2014, 23:27:36 pm wysłana przez Choina »

moryc25

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2014, 19:20:51 pm »
klocki nie mają raczej wpływ na rozruch. czujnik temp ma. czas grzania świec jest - oczywiście - zależny od temperatury. skąd myślisz sterownik zna temperaturę jak nie od czujników? z TVN meteo?

peter.p26

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2014, 21:40:39 pm »
Tak, tylko na rozgrzanym silniku świece nie powinny mieć wpływu na rozruch ( to znaczy czas grzania na ciepłym )

Poza tym, nie jestem przekonany czy ten czujnik reguluje długością grzania świec, czy tylko odczytem, na desce jaka jest temperatura.

moryc25

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 19, 2014, 21:52:52 pm »
no to nie zmień zepsutego czujnika, pewnie ten czujnik jest w ogolę zbędny, po co komuś taki czujnik? skoro masz
swoje teorie po co pytasz na forum? swoją drogą czujnik ten jest podłączony do ECU a na desce jest temperatura
płynu a nie głowicę.


Sebastian X

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2014, 22:37:26 pm »
Tak, tylko na rozgrzanym silniku świece nie powinny mieć wpływu na rozruch ( to znaczy czas grzania na ciepłym )

Poza tym, nie jestem przekonany czy ten czujnik reguluje długością grzania świec, czy tylko odczytem, na desce jaka jest temperatura.

1. wiesz ze masz walnięty czujnik i nie chcesz go wymienić?
2. sam piszesz ze dopóki silnik ma jeszcze pełną temperaturę to odpali, jak trochę stygnie już nie, wiec halo?
3. za odczyt temp silnika jest odpowiedzialny "coolant fluid sensor" nie "cylynder head temp sensor"

przyczyna twoich problemow może być:

walnięte świecki
walnięty sterownik/przekaźnik/bezpieczniki/czujnik
walnięta turbosprężarka
lewa powietrza,
filtry
pompa paliwa
walnięty wtrysk
złe ustawiony kąt wtrysku

Od czegoś trzeba zacząć, skoro już wiesz ze czujnik jest walnięty, to czemu nie akurat tam? kosztuje parę zł
i łatwo go wymienić. Ale robta jak chceta. Dla mnie czujnik jak nic.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 19, 2014, 23:00:46 pm »
skoro uwazasz ze czujnik to kiepski trop to moze rzeczywiscie zmien klocki - a skoro sie skoncza powoli to trzeba.

peter.p26

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:09:08 pm »
Pisze takie bzdety, bo niektóre porady są w ogóle oderwane od rzeczywistości. Jeżeli ludzie nie macie doświadczenia z podobnym problemem to w ogóle nie piszcie

Jawe83

  • Gość
Odp: 2.0 D '04 Cięzko zapala,ciepły czy zimny .
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 20, 2014, 23:29:21 pm »
Nic nie jest oderwane od rzeczywistości, piszą, żebyś wymienił czujnik, to wymień. Może dodam, że być może znika Ci ciśnienie z układu doprowadzającego paliwo, albo masz zasyfiony filtr paliwa...

Na serio nie lekceważ żadnego czujnika, możesz się zdziwić. Na przykład u mnie przez walnięty czujnik ABS przy tylnym kole nie zapinają się na stałe najwyższe biegi w moim kocie z automatem. U kogoś innego awaria czujnika w przednim kole powodowała, że prędkościomierz przestawał działać.