Autor Wątek: Luz podłużny półosi przy moście??  (Przeczytany 8649 razy)

maras

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 26, 2013, 19:33:27 pm »
a jak ci podam vin to mi coś znajdziesz?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 26, 2013, 19:36:33 pm »
Katalog części który mam nie rozróżnia po VIN-ie tylko po oznaczeniach kolorystycznych. Jedynie tylko co XJR jestem pewien bo jest to podane w katalogu.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

maras

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 26, 2013, 20:08:29 pm »
a po kolorze czego? tabliczki?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 26, 2013, 21:15:12 pm »
Na obudowie powinno być oznaczenie kolorem oraz numer części. Farba pewnie już u ciebie zeszła więc po kolorze będzie ciężko go rozpoznać.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

maras

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 26, 2013, 22:27:58 pm »
Jutro sprawdzę i spróbuję odczytać numer

maciek-zz

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 20, 2013, 16:02:47 pm »
Witam!

Odświeżam temat, zauważyłem że auto buja mi się na wybojach i prowadza w koleinach, posprawdzałem luzy, i wyszło że tylne koła się kiwają, zwłaszcza lewe, piasta przegubu wsuwa się i wysuwa z dyfra,

Poszedłem trochę na skruty i nabyłem za 150,- inny dyfer w dobrym stanie, ale zamierzam wymienić  same piasty.

Rozbierając dyfer zauważyłem że luz poosiowy może mieć dwie przyczyny, zużyte łożysko lub wybite gniazdo łożyska, powodujące przesuwanie się łożyska w dyfsze, do kasowania tego luzu służą pierścienie dystansowe tu były po dwa na stronę o różnych grubościach - widoczne na zdjęciu.

https://imagizer.imageshack.us/v2/440x293q90/11/iin6.jpg

Po świętach będę wymieniał piasty to wrzucę kilka fotek  :)

maciek-zz

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 29, 2013, 11:33:27 am »
Piasty dyfra przełożone i kilka zdjęć z operacji dla tych co sami naprawiają:














Potrzebne:
-kanał lub podnośnik
-dobry środek penetrujący (nie uniwersalne WD-)
-klucz nasadowy calowy 11/16
-klucz nasadowy 9 - sześciokątny (do śrub gwiazdkowych)



Wymiana nie sprawia większych trudnosci jeśli śruby spryska się odpowiedniu wcześniej środkiem penetrującym, przykręcając  śruby spowrotem trzeba pamiętać o smarowaniu ich smarem grafitowym - następnym razem będzie łatwiej  ;)

Stare piasty będę regenerował w przyszłości o czym też napiszę...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2013, 11:47:14 am wysłana przez maciek-zz »

GrzesiekWroc

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 29, 2013, 12:07:37 pm »
Ja tak trochę off topic, ale w temacie wcześniej była wzmianka o szperach, czy x308 z kompresorem ma szperę czy nie?

maciek-zz

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 30, 2013, 15:14:26 pm »
- x308 supercharged raczej napewno ma szperę.

...wracając do tematu, po pozbyciu się luzu kół tylnych problem złego prowadzenia się auta nie zniknął   :-\

-czytałem w innym wątku że to może wina szerokich opon ale ja mam wąskie 15/65/215, ...albo ilości powietrza - sprawdzałem już wszystkie opcje od 1,8 do 2,5 bara i żadnej poprawy.

Luzów zawieszenia nigdzie już nie mają a auto prowadzi się koszmarnie  :-[ chyba że droga idealna to wtedy OK!

 A może te auta z natury żle się prowadzą??? ...bo jak patrzę na konstrukcję tego zawieszenia to (proszę mi wybaczyć)  wczesnopowojenna myśl techniczna  :-super

- jak jest z waszymi X300 w porównaniu do współczesnych aut??? -bo może ja za dużo wymagam  :)

I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie może mi ktoś zdradzić jak się reguluje zbieżność kół tylnych w tym zawieszeniu?? :



- byłem we warsztacie gdzie ustawiają zbieżność i tam pan w mądrej książce wyczytał że gdzieś podkładki się wsuwa ale nie znaleźliśmy takowego miejsca   :(
w manualu też nie znalazłem informacji na ten temat.

maciek-zz

  • Gość
Odp: Luz podłużny półosi przy moście??
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 04, 2014, 10:56:00 am »
-no to sobie odpowiem  :)

Zbieżności kół tylnych ustawia się poprzez przekręcanie śrub mimośrodowych łączących wachacze z piastami:





-winą złego prowadzenia się auta była przekroczona zbieżność kół tylnych, -zwracam honor starej dobrej angielskiej technologii ;D